Painonnousu

Mulla on rv 22+0 ja raskauden alusta asti on tullut 4kg, mihin olen todella tyytyväinen, vaikka olenkin turvonnut ja näytänkin paljon painavammalta. Vauva on vastannut koko ajan vkoja, joten siinä mielessä kaikki pitäisi olla hyvin.
 
Mulle on tullut nyt 4-5kg (riippuu missä ja milloin mittaa) ja rv 25+2. Viime neuvolassa 24.viikolla oli tullut 4kg ja pohdin että onko paljon (puoleen väliin mennessä ei ollut vielä oikeastaan tullut, ehkä reilu kilo), niin neuvolantäti tuumas vaan että no joillekin nyt kertyy tässä alussa vähän enempi :grin mietin että kiitti vaan, mut ei mun mielestä ressin aihe :p mulla oli lähtöpaino 54,5kg ja nyt on sitten n.58kg. (Oon tosin tällanen persjalkanen, pituutta 155cm :grin)
 
Mulle on ekasta neuvolasta tullut nyt 2kg, paino jojoilee koko ajan ees taas pari kiloa alle lähtöpainon ja välillä enemmänkin yli... tosin normaalipainoon on tullut yli 10kg lisää :/ mutta se paino tais tulla ennemmin töiden loppumisesta kuin raskaudesta
 
Mulla ei ole vieläkään paino noussut. Lähtöpainoon on matkaa yli 9 kiloa. Viimeksi neuvolassa pyysi vain tarkkailemaan sokereita. Korkeat arvot vois selittää laihtumista, mutta eipä niissä sokereissa mitään vikaa ole. Vaan siinä, ettei se sokeri vaan enää maistu.
 
Overa86, Mepäs ollaan aika samankokoisia oltu lähtökuopissa, minä 54kg ja vaivaiset 153cm :D mulla vaan tullut nyt 9.2kg ja 60kg raja on menny aikoja sit rikki :/
 
Overa86, Mepäs ollaan aika samankokoisia oltu lähtökuopissa, minä 54kg ja vaivaiset 153cm :D mulla vaan tullut nyt 9.2kg ja 60kg raja on menny aikoja sit rikki :/

^no ollaan tosiaan oltu alussa samankokoiset! :grin Katsoin tässä esikoisen neuvolakortista että silloin oli jo reilusti 60kg rikki tässä vaiheessa. Tosin mulla oli lähtöpainoakin sillon pari-kolme kiloa enemmän.
 
Ekasta neuvolasta -1,3kg ja sit taas -ennen raskautta- painoon +3,7kg :) Eli kyl siin 0-8 rv tuli painoo tietämättä ja sit sen jälkee laski ja nyt tullu 240-270g/vko vauhtia takasippäin :)
26+0
 
Mulla tullu rv 24 mennessä +10 kg. Lähtö oli 63 kg ja vko sitten neuvolassa painoin 72,85 kg. Pituutta mulla 174 cm. Kukaan ei oo ollu huolissaan, ei th eikä lääkäri. Ite toivoisin ettei paljo yli 80 kg mentäis..
 
Mulla ei oo tullut painoa, pikkasen miinusta mut oon aika ylipainoinen ollut kun aloin odottaa. Tosin terkka vähä kiukuttelee ku ootan kaksosia ja viikkoja jo 25 et pitäis painon nousta vaik ylipainoa onkin...mut ei tarvii mun mielest kuhan vauvat kasvaa
 
Mullakin nyt painoa onneks tullut maltillisemmin ku ekat kuukaudet. Mulla lisäkilot tuli kyllä varmaan täysin pahoinvoinnin aiheuttamasta ruokarajoittuneisuudesta. Nyt kyllä tuntuu, että on enemmän nälkä ja tuleekin syötyä enemmän kuin ennen. Kaipa vauva ottaa tarvitsemansa, vaikka paino ei nousekaan. Nyt tullut yhteensä 11,5 kg ja viikkoja 24+
 
Tänään neuvolassa paino 73,7 kg, eli viimeiset viikot paino noussut maltillisemmin, nyt yhteensä tullut 10,7 kg ja nyt rv 27+6. Toki se vauvan kasvu kiihtyy tässä lopussa, että varmaan alle 15 kg ei tää mun painonnousu jää nytkään.
 
Mulla 25+4 ja 5kg tullu tähän asti :) alussa ei meinannu nousta paino millään mutta kyllä se nyt tässä alkaa pikkuhiljaa nousemaan
 
Mulla 4 kiloa tullu lisää aloituspainosta, kun kävin rv 25+6 puntarilla. Aluksi tippui sen kilon ja lähti sitten nousuun. :)
 
28+0 ja 2.7kiloa paino noussut. Vauvan paino arvio tänään 1.2kg. :Heartred Neuvolalääkäri alussa sanoikin että hyvä olisi jos painon nousu jäisi raskauden aikana viiden kilon kieppeille. Ylipainoa minulla siis melko reippaasti.
 
Mulla on aloituspainoon matkaa vielä, maltillinen 200g painonnousu edellisen neuvolan yhteydessä kirjattu. Th tokasikin, että olis ne nyt ollu kumma, jos ei yhtään paino nousisi raskausaikana. Mulla on kyllä ylipainoa, ettei sitä painoa tarvi tulla kuin ihan vauvan ja oheisten verran. :hilarious: Jännittää ihan kuinka käy sit loppujen lopuksi, luulen kyllä, että kun nyt on ollu melkein alusta asti diabetesseurannassa ja noudattaa suurinpiirtein ruokavalioo, niin ei mulle taida tota painoo nyt tullakaan. Sen verran terveellisemmin tässä on menty vrt. Ennen raskautta :shy:
 
Kokonaisuudessaan joku reilu viis kiloa tullut tähän mennessä :)
28+3
 
Olisi kiva tietää teidän lähtöpainoja tai painoindeksejä pituuteen nähden jotta voi suhteuttaa painon nousua.
Itselläni oli ennen tätä raskautta indeksi 18 eli vähän. Painoa onkin tullut 12 kg nyt 22 viikolle ja silti olen ns hoikka.
 
Takaisin
Top