Painonnousu

Lilium

Näppärä viestien naputtelija
Helmimammat 2017
En ainakaan löytänyt tällä aiheella vielä keskustelua... Miten muilla painon kanssa on mennyt? Itseäni hieman mietityttänyt oma paino tai itseasiassa painonnousun vähyys, olen siis normaalipainoinen ja nyt viikot 18+2 eikä paino ole noussut kuin ehkä 0.5-1kg lähtöpainosta. Vatsa kyllä kasvaa ja kohtu tuntuu navassa.. Miten muilla?
 
Täällä on mennyt vähän toisinpäin: raskauden puoleen väliin tultaessa painoa on kertynyt 10 kg, mikä on jo melkein se mitä koko raskaudessa saisi tulla. Lähtötilanteeni oli normaalipaino. Kohta varmaan neuvolassa sanovat jotain... :/
 
Mulla viikkoja 20 ja odotan kaksosia ja silti paino noussut vaa pari kiloa tänä aikana, en olisi huolissaan,mut itsekin kyllä oon miettinyt samaa asiaa
 
Täähän on tosi vaihtelevaa, monella tutulla on noussut 20-30kg painoa ja silti ovat päässeet niistä hyvin eroon joten kotikissa en olisi niin huolissani :) mulla on nyt noussut n.2kg ja olin normaalipainoinen, muistelisin että esikolla nousi aika samaa tahtia. Nyt viikot 21+4. Tosin oon syönyt PALJON enemmän mitä esikoisen aikaan niin sikäli yllättävää vähäinen nousu:) mutta kyllä se siitä loppua kohti alkaa nousemaan joten en olisi huolissaan myöskään teidän kohdalla joilla ei ole noussut :p kyllä se sikiö kasvaa ja ottaa tarvitsemansa, ultrassahan tekin kohta varmasti käytte niin näkee onko kasvanut viikkojen mukaan :) ja toisekseen eihän se mini oo kun joku 300-400g nyt niin ei varmaan haittaa vaikka paino ei ookaan noussut. Maha on kyllä täälläkin kasvanu ja levinny!:p
 
Minä olen saanut vajaa viisi kiloa nyt lähtöpainoon, joka oli vähän ylipainoa. Nyt 18+4. Ja joo, maha on kasvanu ja levinny... Ei mitään mahdollisuuksia enää peitellä vatsaa.
 
Ekassa raskaudessa tuli sellanen +20kg, joista jäi 2-3kg. Nyt 21+1 taidan olla jossain +7-8kg paikkeilla. Syön terveellisesti ja normaalin kokoisia annoksia, mutta aineenvaihdunta stoppaa aika tavalla, niin sillä tuota kertyy. Neuvolassa th sanoi, ettei kannattaisi ihan niin paljoa kerätä kun viimeksi. Vastasin, ettei ole tavoitteena, mutta laihduttamaan en rupea ja kun on nälkä niin syön :p Se tulee mikä on tullakseen. Normaalin kokoinen poika syntyi viimeksikin. Turvotusta minulla oli paljon lopussa. Neuvola lääkäri ei nähnyt asian kanssa mitään ongelmaa. Lähtöpainoni on normaali, bmi taisi olla 22.
 
Mulla on paino tippunut nyt lähes 9 kg, en tiiä miksi, pahoinvoinnista huolimatta oon syönyt säännöllisesti ja terveellisesti. Lähtöpaino oli ylipainon puolella, verikokeita on otettu, mutta mitään selvää syytä ei oo. Enkä todellakaan ole yrittänyt laihduttaa. Esikoista odottaessa painoa tuli 11 kg, jotka lähti 2 viikossa. Odottelen vaan miten tässä käy. Koska paino ensinnäkin lakkaa putoamasta... :hilarious: mutta voihan sitä iskee joku kauhee lopputurvotuskin :shifty:
 
Mulla 20+0 ja painonnousua joku 5kg. Lähtöpaino oli alipainon ja normaalipainon rajalla.
Esikoisesta nousi koko raskaudes n. 20kg ja lähti kaikki ja vähä liikaaki 4kk kulues synnytyksestä.

Kaverilla tippui paino 10kg raskauden aikana, oli lievästi ylipainonen ennen odotusta :D
 
Mulla tullut tuo 5kg suunnilleen, alussa tuntui että tuli enemmän, nyt tasoittunut kun pystynyt taas olojen puolesta liikkumaan. Samaa tahtia mennyt kaksi aiempaakin ja alun bmi 20 vai 21. Molemmilla aiemmilla tullut 10-15 kg ja kaikki plus pari extrakiloa hävinnyt pian synnytyksen jälkeen.
 
Itsellä lievä ylipaino raskauden alussa. Painoa tullut jotain 6-7 kg ja RV 20+2. Aluksi tuntui että hoikistui tai ei siis turvonnut joka suunnalta ,mitä normaalisti painon kohotessa tekee ja varsinkin taipumusta takamuksen leviämiseen. Painon kehittymisen takiakin koitan treeneissä jaksaa käydä kungfuilemassa ettei mahdottomasti nousisi. Ei ole vielä kuittailtu neuvolassa painosta.
 
Mulle on tullut alle kilo painoa tähän mennessä ja normaalipainosta lähdettiin liikkeelle, nyt rv 18 alussa. Mahan koko vaihtelee jatkuvasti kun vauva tuntuu möyrivän joka suuntaan, mutta selkeää kasvua silti nähtävissä. Lääkäri ja kätilö eivät tuntuneet olevan huolissaan siitä ettei paino ole suuremmin noussut, sanoivat vaan että lapsi ottaa kyllä tarvitsemansa.
 
18+5 ja kiloja tullu 6kg et jos tässä pysytää ja kaikki tullu vatsaa ku missää muualla ei näy nii ei olis paha jos toiset puolet tulee 6kg nii aika tyytyväinen olisin. :) pitää vaa pitää se normaali ruokailu vähän mutta usein nii ei pitäis tulla.. :) ja nyt kun olotila on normaali eik edes nää et on raskaana paitsi iso maha :D
 
Vielä hetki sitten paino oli noussut maltillisesti, mutta nyt on niin turpea olo, maha kasvanut lyhyessä ajassa paljon ja mässääminen ollut ala-arvoista, niin en oo uskaltanut mitata. Ensi viikolla neuvolassa sitten....
 
Kauhia! Mä eb muistanut aamulla käydä vaa'alla ja tänään on neuvola :eek: en ehdi etukäteen valmistautumaan minkäslaista saarnaa saa odottaa kun en tiiä paljon on paino noussu
 
Miul on nyt 18+5 ja elin koko aika sillä ajatuksella et painoa on tullu 5kg lisää. Noh tänään mittasin painon ja se oliki pari kiloo vähemmän mitä viimeks..ihmettelen kovasti ku eikös se yleensä ekassa kolmannessa jopa saata tippua ja tokassa kolmannessa pitäis nousta pikkuhiljaa ylemmäs? :s
 
Normaalipainosta lähdettiin ja +9 kg tullut painoa nyt rv21 tultaessa. Esikoisesta paino nousi rytinällä aikoinaan, yhteensä tuli 30 kg. Nyt jos nousis enää 5-10 kg niin olisin tyytyväinen. Maha on nyt viikkoihin nähden iso, mut muualta en oo juurikaan levinnyt.
 
Ennen raskautta oli normaali paino, vähän yli kilon se ensin tippui, mutta nyt viimeisen kuukauden aikana painoa tuli 1,2 kg lisää. Eli paino on tällä hetkellä sama, kuin mitä ennen raskautta. :) En siitä turhaan huolehdi, kun vauva kuitenkin voi hyvin. :)
 
Esikosta nous yht 10kg, mut oksentelin rv 21 asti joten paino oli viel puolivälis aikalailla samassa ku lähties. Nyt tullu n.5kg ja puoliväli huomenna :eek: lähtöpaino ollu suht sama molemmissa (ehkä kilon heitto). tuo painonnousu on niin yksilöllistä et en olis huolissani :)
 
Mulle tuli ekan kanssa reilu 20 kg, aloituspaino normaali. Sain kilot pois tekematta mitaan, paitsi imetin ja paasin liikkumaan normaalisti kavellen yms. Nyt tuntuu menevan samaa kaavaa, painoa tulee, aineevaihdunta tokkii ja nesteet kertyy. :sad001 Olo on no tosi raskas, kun n. 10kg tullut ja puolessavalissa mennaan.
Viimeksi sain joka kerta neuvolassa kuulla painosta, joten olen valmistautunut. Mutta viela ei ole tarvinnut saarnaa kuunnella.
 
Painonnousut on kyllä tosi yksilöllisiä! Täälläkin nyt tullut reilu 6kg normaaliin lähtöpainoon(rv 22+). Tässäkohtaa on kaikissa aiemmissakin raskausksissa se painonnousu ollut huipussaan, sitten se on vähän hidastunut ja ihan loppuviikoilla noussut rytinällä(turvotusta). Loppulukemat olleet aina jossain +-15kg tienoilla, ja ne on lähteneet kaikki siinä vuoden kuluttua synnytyksestä. Tähän jälleen luottaen..
Kyllä neuvolan pitäisi osata ottaa ihmiset yksilöinä ja saarnojen sijaan keskittyä tukemaan odottajaa - harmillista että tätien joukossa on noita vähän mädempiäkin yksilöitä:sad001!
 
Takaisin
Top