Painonnousu odotusaikana

Minkälaista painonnousua teillä on tullut ihan näillä ensimmäisinä kuukausina? Kiinnostaa kun itellä ei oo nyt noussu yhtään ja edellisessä oli noussu ysiviikolle mennessä 6kg :eek: Ruokavalio tosin ihan erilainen kun viimeks, mutta silti huvittaa tuo miten paljon eroa on vaikka lähtötilanne on paljon parempi kuin edellisessä raskaudessa..
 
Ja vitsi te ootte onnekkaita joilla paino putoaa imetyksestä! Mä olin sellanen silavamagneetti, että menin jopa lievästi ylipainon puolellekkin vaikka se itse imetys ei ikinä edes lähtenyt käyntiin :oops: Kaiken lisäksi puhkesi synnytyksen jälkeinen kilpirauhasen vajaatoiminta..Sormet ristiin että tällä kerralla ei käy sama juttu!
 
Minkälaista painonnousua teillä on tullut ihan näillä ensimmäisinä kuukausina? Kiinnostaa kun itellä ei oo nyt noussu yhtään ja edellisessä oli noussu ysiviikolle mennessä 6kg :eek: Ruokavalio tosin ihan erilainen kun viimeks, mutta silti huvittaa tuo miten paljon eroa on vaikka lähtötilanne on paljon parempi kuin edellisessä raskaudessa..
Meillä on vaaka epäkunnossa kotona mutta huomenna neuvolassa varmaan selviää nykyinen paino.. :) Mulla on ihan taukoamaton nälkä, niin että melkein fyysisesti sattuu se nälän tunne :eek:
 
Sama juttu kyllä täällä! Sit aina seuraavana päivänä kun ajattelee että nonniin nyt kyllä kostautu toi mättäminen niin ei oo tullu grammaakaan:woot: Se on ehkä parempi ettei sitä vaakaa tulis tuijoteltua niin ei sitten tarttis kantaa ylimääräistä stressiä siitäkin..Raskausaikana pitäis saada halailla ruokaa ilman omantunnon tuskia ja sit kun pieni on tarpeeks iso niin alkaa kunnon kurinpalautus:gen045 Välillä mäkin mietin että miks ihmeessä sitä tulee käytyä joka aamu kattomassa kun se nyt ei oo mikään uutinen että jossain vaiheessa se nousee kuitenkin:rolleyes:
 
Mä painan nyt about 10kg enemmän verrattuna siihen kun aloin odottamaan esikoista. Synnytyksen jälkeen pääsin varmaan aika lähelle sitä alkupainoa mutta sit vauvavuosi otti veronsa ja herkut maistui vähän liikaa. Tällä hetkellä oon varmaan just siinä normipainon ja ylipainon rajalukemissa.

Katsotaan miten tällä kertaa käy, en ota stressiä.
 
Minkälaista painonnousua teillä on tullut ihan näillä ensimmäisinä kuukausina? Kiinnostaa kun itellä ei oo nyt noussu yhtään ja edellisessä oli noussu ysiviikolle mennessä 6kg :eek: Ruokavalio tosin ihan erilainen kun viimeks, mutta silti huvittaa tuo miten paljon eroa on vaikka lähtötilanne on paljon parempi kuin edellisessä raskaudessa..


Mulla on tullut painoa n. 2,5kg, tänään 8+4. Ihan hirveä nälkä koko ajan, muttei pysty syömään kuin pieniä määriä kerrallaan. Ja iltaisin on semmonen turvotus, ettei tiukat vaatteet päällä voi erehtyä siitä, onko raskaana vai ei:grin
 
Meillä vaa’asta patterit loppunut ja hyvä niin :-) olin jossain joulun jälkeen käynyt vaa’alla eikä ollut mihinkään liikahtanutkaan 6kk aikana niin ilmoitin sen painon kätilölle nyt alkupainoks. Mulla oli just vatsatautikin niin ties vaikka olis ollu vähemmänkin, kun ei vieläkään ole ruokahalu oikein palautunut. Tai nälän tunnen nyt jotenkin helpommin, että jo pienestä nälästä alkaa heikottaa, mutta en oo ehtinyt sen useammin syödä kuin aikaisemminkaan.

Täällä englannissa ei painoa seurata raskausaikana jos lähtöpaino on normaali. Viimeks mut laitettiin ekaa kertaa vaa’alle kun laitto lähetteen synnytyksen käynnistykseen ja olikin sit kiva shokki kun oli +26kg :-D sitä ei onneks siinä kohtaa enää ehtinyt stressata.
 
Vielä ei ole paino noussut (vaikka ihan tarkkaa alkupainoa en tiedäkään), on vaihdellut kilon sisällä vähän syömisistä riippuen, eli aika perus. :grin Turvotus on kyllä silti jäätävä... toivottavasti ei enää tule kovin kylmiä kelejä, kun alkaa ulkoiluhousut olla kohta pois pelistä! :p Ja tänään siis 7+4.
 
Itsellä viikkoja vasta 5+3, mutta paino on pudonnut puoli kiloa verrattuna edelliseen puoleen vuoteen missä paino on liikkunut.

En tiedä onko aineenvaihdunta lähtenyt jotenkin liikkeelle vai mitä on tapahtunut
 
Viikolla ei ainakaan näyttänyt, että ois painoa tullut, mutta housut on alkaneet kiristää. Toppahousut on hiuslenksuviritelmillä jalassa :grin Toivottavasti ei tulis enää niin kovia pakkasia, että pärjäis jo tuulihousuilla, kun niiden vyötärö joustaa paremmin.
 
Minullakaan ei ollut paino noussut (reilu viikko sitten neuvolassa siis), mikä vähän yllätti, kun on niin turvonnut olo :)
 
Mulla on kans pahoinvointi tiputtanut pari kiloa. Sama kävi esikoisen kanssa. Sillon tippu about 5kg ja sen jälkeen tuli 12kg (eli lähtöpainosta periaatteessa vaan 7kg, mut se on ehkä vähän huijausta :P). 2 vko synnytyksestä paino oli tippunu 14kg maksimista. Imetin 1v9kk ja sen loppumisen myötä aineenvaihdunta jumiutui täysin. Mun alkupaino oli nyt sama kun mitä painoin synnärillä 2015 joten toivon nyt vaan että jos painoa tulis tällä kertaa vähän vähemmän ja sit synnärille jäis kaikki ekstra :P Sopii toivoa...
 
Vitsi ootte onnekkaita kun paino on pysynyt noin hyvin kurissa! Mulla on tullu jo vajaa kaksi kiloa lisää vaikka syön äääääääärimmäisen terveellisesti - ei YHTÄÄN herkkupalaa koko raskauden aikana ole ollut ja siitä huolimatta sitä vaan tulee:sorry: Pelottaa että tulee sanktioita neuvolassa siitä ettei saisi tulla yhtään tässä alussa ja mulla vaan tulee koska turvottaa edelleen ihan kamalasti..Viikkoja 7+4:banghead:
 
Vitsi ootte onnekkaita kun paino on pysynyt noin hyvin kurissa! Mulla on tullu jo vajaa kaksi kiloa lisää vaikka syön äääääääärimmäisen terveellisesti - ei YHTÄÄN herkkupalaa koko raskauden aikana ole ollut ja siitä huolimatta sitä vaan tulee:sorry: Pelottaa että tulee sanktioita neuvolassa siitä ettei saisi tulla yhtään tässä alussa ja mulla vaan tulee koska turvottaa edelleen ihan kamalasti..Viikkoja 7+4:banghead:

Elä välitä.. mulla tullut jo vissiin 4-6kg :banghead::arghh:
Että silleen.. tuli tuossa kyllä herkuteltuakin ja suurin osa ihan turvotusta, mutta silti...:oops:

Neuvolassa sanoi, että ei kannata vielä stressata vaan keskittyy syömiseen sitten paremmin kun väsymys alkaa helpottamaan. Nytkin jo viikon koittanut keskittyä paremmin syömiseen ja veden juontiin niin kilo lähteny :grin mulla kyllä on aina kroppa ollu tosi omituinen ja paino jojoillu et saa nähdä mitä on paino lopussa :inpain:
 
Kiitos lohdullisista sanoista:Heartred Onhan se aika hölmöä vertailla itseänsä muihin kun ollaan kaikki niin erilaisia..Mullakin raskaus on sellainen painosyöppö ettei kauheasti auta mikään! En syö siis ollenkaan hiilareita niin oletin ettei painoakaan tule, mutta ilmeisesti hormonit tarttuu myös syötyyn rasvaan:dontknow Eli ihan sama miten tekee niin aina tulee kiloja. Ärsyttävää! Mullakin oli viime raskaudessa sellainen tilanne että tässä vaiheessa oli tullut sen 6kg lisää ja pelotti hirveästi paljonko sitä sitten lopuks tulee kun alku oli noin vauhdikas mutta lopputulos oli sitten 12kg eli ehkä joillain tulee se suurin osa tässä alussa ja sit loppua kohden hidastuu:happy: Ja kyllä se keho varmaan jossain vaiheessa nappaa niitä kiloja jos ei esimerkiksi ole pystynyt syömään paljoa? Ruokahalu o kyllä välillä ihan niin ja näin ja pitää käyttää kyllä kaikki mielikuvitus että keksii mikä vois maistua mahdollisimman hyvin. Mitä Minde sä oot syöny tässä raskauden aikana?:happy:Mä oon vähän innostunu ton suolan käytön kanssa taas niin se on kyllä varmasti kans sellainen painosyöppö!
 
Mä oon syöny vähä kaikkee :hilarious: mulla ei ole siis missään kohtaan tullut mitään ruokaa vastaa mitä en pystyis syömää.
Mutta siis perus kotiruokaa ja välipaloina rahkaa tai leipää. Plus sitte ne kaikki sipsit, karkit ja suklaat :inpain: ja niiden kanssa onkin sitten pohjaton vatsa..

Mies kun ei oikein mitään vihreetä syö niin jäi taas vähemmälle, mutta viimeksi vkl taisin pienen saarnan pitää hälle että nyt syöt ja opettelet näyttää esimerkkiä :hilarious: mutta koittanut siis pitää edes vihannekset mukana et jtn vihreetäkin olis lautasella :)
 
Mulla on tullut aivan järkyttävän paljon painoa jo nyt, enkä edes taju MITEN, kun kaikki makea ällöttää eli en pysty niitä syömään ja syön säännöllisesti ja kuitenkin suht terveellisesti. Okei, pari välipalaa (kuten leipää ja hedelmiä) on ollut pakko lisätä kun paha olo kokoajan.
Nyt viikkoja 9+2 ja paino viime viikolla neuvolassa +5kg! Ahdistaa niin paljon tämä asia. Varsinkin kun normaalipainon ylärajassa muutenkin olin ja tarkoitus oli laihduttaa ennen raskautta, mutta raskauduinkin heti. Turvotus on ollut mullakin aivan jäätävä ja vatsa on ihan pallo, ja kamala ummetuskin vaivaa joten varmaan siitä myös tuo painonnousu osaksi johtuu. Vaikea tällä hetkellä iloita raskaudesta kun tämä painoasia ja yleinen olotila ahdistaa :sad001:banghead:
 
Mulla mitattiin neuvolassa, että alkuraskaudessa on tullut painoa +3kg. Neuvolan terkkari vain kommentoi, että hyvä kun tulee painoa, niin pitääkin :grin eli tuskin se kovin paha asia tai epänormaalia on. Enkä ole siis alipainoinen alkujaankaan.
 
Kävin eilen neuvolassa ja mullakin on paino noussut 3kg. En tosin ole ihan varma paljonko painoin raskauden alkaessa, kun viimeisin ennen raskautta mitattu paino oli joulun jälkeen. Tuskin siitä hirveästi muuttunut kuitenkaan, niin varmaan tuo kolmisen kiloa on aika paikkansapitävä. Kerroin th:lle että mulla oli painonpudotus meneillään ennen raskautta ja haluaisin sitä mahdollisuuksien mukaan jatkaa tai ainakin niin ettei paino kauheasti nousisi, niin hän laittoi minulle lähetteen ravitsemusterapeutille, että saan sieltä opastusta jatkoon. :)
 
Kävin eilen neuvolassa ja mullakin on paino noussut 3kg. En tosin ole ihan varma paljonko painoin raskauden alkaessa, kun viimeisin ennen raskautta mitattu paino oli joulun jälkeen. Tuskin siitä hirveästi muuttunut kuitenkaan, niin varmaan tuo kolmisen kiloa on aika paikkansapitävä. Kerroin th:lle että mulla oli painonpudotus meneillään ennen raskautta ja haluaisin sitä mahdollisuuksien mukaan jatkaa tai ainakin niin ettei paino kauheasti nousisi, niin hän laittoi minulle lähetteen ravitsemusterapeutille, että saan sieltä opastusta jatkoon. :)
Hyvä tietää toi et vois päästä ravitsemusterapeuttille. Mä suunnittelin kans puhuvani paino asiasta maanantaina ekalla käynnillä.
 
Takaisin
Top