Painonnousu ja masu

majiima

Oman äänensä löytänyt
Heippa mammat,

onko paino lähtenyt vielä nousuun/näkyykö masu/millä viikolla ootte?

Mulla nyt viikkoja 11 ja painoa on tullut noin 3 kg siihen nähden mitä painoin ennen plussaamista. Tosin tuntuu ainakin itsestä että kaikki on vaan sitä itseään eli läskiä, ja myös turvotusta. Olen syönyt aika paljon ja herkutellutkin liikaa..olo on semmonen ettei mitkään vaatteet tunnu/näytä hyvältä päällä.Odotan kovasti sitä että masu näyttäis "oikealta" vauvamasulta...
 
mulla paino noussu 300g.. viikkoja nyt siis 13+4
omasta takaa tarpeeksi liikaa painoa nii ei kyllä tarvis noustakkaa ku vauvan verran paino :P
esikoisesta jäi nii iso reppu löysää nahkaa tohon mahaan että vauvamahaa saa kyllä ootella näkyviin... esikoisen kohalla mulla oli vauvamaha jo joskus vkolla 16/17.. en muista ihan tarkkaan. ei se mua kyllä haittaakkaan vaikka vauvamahaa ei vielä oo, koska on näin järkyttävän kuumaa.. ihan tarpeeksi saa sit syksystäki hikoilla ison mahan kans :D ja yrittää pysyä esikoisen perässä.
 
No sulla ei ole paljoa vielä painoa tullut, hyvä hyvä! :) Jänskättää niin kovin, tuntuu että työkaverit on vähän jo alkaneet vilkuilla mahan seutua..(en ole vielä kertonut kuin parille läheisimmälle). Vai liekkö sitten mielikuvitusta vaan.. :D Mullakin on tuota löysää kyllä tuossa mahan päällä että saapa nähä millon se siitä sitten alkaa pingottua. Sitä odotellessa, muutama jätski näin kuumalla ei pahaa tee..heeh.
 
Mulla painoa tullut 2-3kg ja maha on niin turpee että piti housut vaihtaa kokoa isompiin että mahtuu.
Oon mieki hetkutellu hieman mut oon yrittäny rajottaa kun toi maha ei oikein kestä mitään ruokia ilman että turpoo ja menee kipeeks ku turpoo niin isoksi  :(
Oishan se kiva että tuo maha näyttäs vauvamahalta eikä niin että seisoessa se viel näyttää mut ku istahtaa emoticon
 
Majima: Mulle on tullut kiloja jo kauheat 4 kg ja oon viikoilla 12+0. Lisäksi turvotus joka iltaa kohti pahenee, joten oon aika massiivinen jo nyt. Mulla auttaa etovaan ja heikkoon oloon syöminen ja se ilmeisesti näkyy painonnousuna. Olotila on kaikkea muuta kuin hehkeä, lähinnä tosiaan turvonnut ja lihava olo. Vatsa on kyllä pömppö ja näytän ihan jo raskaana olevalta. Omat vaatteet ei enää mee päälle, oon joutunut siirtymään legginsi ja mekko linjalle ;) Mielestäni en ruokamäärää ole joutunut lisäämään mutta tiheästi pitää syödä ja tekee mieli leipää ja suolasta tiheään tahtiin. Kiva kuulla että jollekkin muullekin on jo kiloja kertynyt ja yllätyin kun TH ei saarnannut, sanoi vain että osalle tulee heti alkuun painoa.
 
Mulla on tullut nyt kilo lisää. :/ Ja masu on pompahtanut kunnolla :D Mulla on isompi masu kun mun kaverilla joka on rv25 ;D Hän loukkaantui kun Mua tultiin onnittelemaan masun perusteella. :D Eikä hänen vatsaansa huomattu!  Mut harmi en oo pystynyt peittelemään masua enkä siis salaamaan sitä ihmisiltä jotka on mut nähnyt. :/ Kaikki kauhistelikin ennen ultraa että varmasti kaksoset tulossa. ;) Mutta onneksi vaan se yksi :) Näyttää oikeesti että olisin ainakin pari kk pidemmällä ;D No ehkä tää kasvu kohta hidastuu. ultrassakin sanoivat että ohhoh ootko varmasti tulossa ekaan ultraan ;) 
 
UskoToivo: Mulla on tasan samanlaista ollut, että syömällä etova olo menee pois ja tekee just mieli kaikkee suolasta, vaikka normaalisti oon kauhee karkkihirmu. Perus-iltapala onkin ollut kasa voileipiä, meetvurstilla/kinkulla ja suolakurkuilla! :D Hehkeä/hehkuva olo on kaukana tästä olotilasta (toivottavasti se aika vielä koittaa?!) ja korkeavyötäröiset lengginsit ja mahan kohdalta löysät mekot on lempivaatteita tällä hetkellä..Tuntuu vaikealta katsoo vaa´an lukemaa joka ei ole koskaan ollu näin iso..vaikka en oikeastaan siitä lukemasta niinkään välitä, vaan just olotila on se mikä kertoo parhaiten ja valitettavasti jos se on huono, tuntuu näkyvän myös ulospäin. :/
 
Viikkoja 12+6 ja paino on vain laskenut, toistaiseksi kilon verran. Pahoinvoinnista en ole kärsinyt ja kaikki ruoka on maistunut ihan niin kuin normaalistikin, en ole mielestäni elänyt yhtään eri tavalla kuin ennen raskauttakaan. No eiköhän se kohta lähde nousuun väkisinkin. Maha ei vielä näy yhtään, mutta usein turvottaa niin paljon että näyttää vauvamahalta.
 


Jansku82 kirjoitti:
Viikkoja 12+6 ja paino on vain laskenut, toistaiseksi kilon verran. Pahoinvoinnista en ole kärsinyt ja kaikki ruoka on maistunut ihan niin kuin normaalistikin, en ole mielestäni elänyt yhtään eri tavalla kuin ennen raskauttakaan. No eiköhän se kohta lähde nousuun väkisinkin. Maha ei vielä näy yhtään, mutta usein turvottaa niin paljon että näyttää vauvamahalta.

Kuin mun kirjoittama :) Tosin viikkoja nyt 12+1 ja etova olo ollut viikoilla 9-11, mut ei enää. Ite sitä jo huolehtii, et onko kaikki ok kun mitään ei näytä tapahtuvan. Ultra vasta torstaina..
 
Mulla luojan kiitos tippunut tuo paino. Ennen raskautta paino oli 61 kg, nyt vain 56,5!
JA mulla menossa raskausviikko 13+1, tuo ticker saattaa kusta en oo ehkä muistanu päivittää sitä =)
Mulla varmaan paino tippunut lähinnä sen takia, etten näin kuumalla saa syötyä kunnolla, ja kävelen huomattavasti enemmän kuin ennen raskautta, ja tossa aivan alussa olikin aika rajut pahoinvoinnit, nyt onneksi jo helpottanut! :)
Masu mulla on ollu melkeen alusta asti, aluks vaan valtava turvotus, nyt jo ihan kasvanukkin. 
 
Moi!
Mulla on nyt tän kuluneen viikon aikana ihan selvästi massu hieman pompahtanut tuolta :)
Painoa ei ole tullut lisää, se on vaan jojoillut koko ajan, nyt se alkaa olla sama kuin silloin huhtikuussa, kun plussasin. Mulla oli r.vkoilla 7-10 niin paha olo, että paino tippu noin 3-4kiloa.
Pahoinvointi lähti tossa pari-kolme viikkoa sitten :))))
Masussa on tuntunut "kasvukipuja" noin pari-kolme viikkoa, sellasta pistelyä alavatsassa. Nyt mulla on siis viikkoja 13+3 ! Katotaanpa, millon ekat tän massun huomaa : D Mun mummo tänää sano että ihan selkeesti on jo tullut, mutta äiti sano, että oon vaan turvonnu. Noh, ei kai sillä niin väliä. :)
 
Moi,

Jansku82 sen stickerin saa täältä: lilypie.com ja seuraat ohjeita ja kopiot sun omalle sivulle sen linkin jonka lopuksi saat.

Mulla ei maha näy sitten ollenkaan! Oon yrittänyt peilailla ja katsoo näkyykö siinä jotain, Omasta mielestä ehkä aivan aavistus mutta ehkei sitten kuitenkaan, kun ptää niin miettiä:)

Painoa on tullut huimat plus minus 0, koska laihduin kilon alussa oksentelun ja ruokahaluttomuuden takia ja nyt siis saanut sen kilon tai puolitoista takaisin tosi lyhyessä ajassa. Heh, mä jo toivon että mulla näkyis jo jotain ja siksikin huolestuttaa, että jos se baby ei kasvakaan siellä. Tosin hyvä näin siinä mielessä, koska vanhemmille ja pomolle en ole vielä sanonut mitään vaan viikko pari pitää vielä odottaa, että näkee kasvotusten.
 
Mullakaan ei massu näy vielä ollenkaan, voipi tietty johtua siitä että on tuota omaa varustusta vatsan seudulla sen verran ettei sieltä alta vielä pömpötä :D Selin makuulla kyllä tuntee tuossa navan alla kohdun ihan selvästi, että jos ei ois tuota "uimarengasta" niin luultavasti näkyisi jo jonkinlainen vatsakumpu. :)
Painoa tuli heti alussa pari kiloa lisää ja siihen se sitte onki jääny, ei kyllä haittaa mitään, kohta se sitte alkaaki nousta melkosta vauhtia.
 
Mua ihan ahistaa aatella koko painon nousua. Se on mulle tosi iso mörkö! Inhoan niitä neuvolan punnituksia, kotona en ees halua mennä puntarille... AHISTAA!!! ja ku tiiän että sitä painoa tulee vaikka kuin hulluna vielä lisää... ja en varmaa koskaa saa näitä läskejä pois! ääääääh...
 
Meikäläisellä tosiaan tippui paino kaks kiloo kun ei syöny melkein kahteen kuukauteen kunnollisisa annoksia, kun ällötti niin paljon. Nyt vähän yli viikko on maistunut taas ruoka, ihanaa!! <3 Juuri käytiin neuvolassa, ja paino on palannut melkein normaaliin, joten hyvältä näyttää. Mistäs tuo raskausajan painonnousu muuten lasketaan, alkuperäisestä vai alimmasta painosta??

Nyt kun on saanut mahaan muutakin täytettä kuin vauvan ;) pompsahti sellainen pyöreämpi pömppä esiin. Viikkoja kuitenkin 14+5, että jo sitä oli odoteltukkin!
 
Hohhoh, mulla viikkoja 15 ja risat, ja paino laskenu pari kiloa, silti näytän vaan siltä että oon punkeroitunut. :D Ruokahalua ei enää ole samalla lailla, ja paha olo on edelleen ajoittain mutta en oksenna.

Tietääkö joku voiko stressi vaikuttaa painoon raskausaikana?
 
Mulla nyt viikkoja 13+5 ja paino tippunu 5 kiloo plussaamisen jälkeen. Mulla niin hirveet pahoinvoinnit joka päivä et paino laskee ihan senkin takia. Mä oon elämäni kunnossa ja tunnen itteni paljon kauniimmaks ku ennen raskautta, maha näkyy jotenkin mutta enemmän se on sitä esikoisesta jäänyttä nahkaa. :D
 

Mulla tuo paino on tippunut kilon ko ei oikein ruoka maistu mutta se on vaan hyväksi ko on painoa liikaa ennestään ja ei sais nousta paino kuin max 8 kg raskauden aikana.
 
Eipä ole vaaka lukemiansa muuttanut, vaikka masun pömppäämisen takia jotenkin odotan sitä et vaa'assa jo näkyis. Rinnatkin ovat paisuneet niin ettei vanhat liivit enää sovi, luulis et sekin jossain näkyis. 12+6 mennään eikä tohon kumpuun enää tule istuessa sitä uraa navan kohdalle. Ostinpa jo mammahousutkin. Ei niinkään masun kasvun takia, mutta kaikki vatsaa vähänkin puristavat vaatteet tuntuu tosi pahoilta alushousuista lähtien.

Ennen plussaamista oli vielä muutama ylimääräinen kilo vaikka viime talven aikana sain pudotettua yli kymmenen kiloa. Sinäänsä ei siis ollenkaan haittaa tuo vaa'an pysähtyminen. Tähän asti olen selvinnyt ilman oksentelua tai suuria muutoksia ruokahalussa, sen sijaan oon nukkunut ihan kamalasti, se ehkä vaikuttaa tohon vaakaan myös.

 
Takaisin
Top