Painon seuranta raskausaikana

Mulle on tullut yli 10kg jo. Rv 35. Muutama viikko sitten olin jopa laihtunut edellisestä punnituksesta, mutta nyt oli tullut taas 1kg/viikko lisäkiloja :D En ole huolissani kiloista. Viime raskaudessa vuosi synnytyksen jälkeen painoin 5kg vähemmän kuin ennen raskautta. Enkä edes yrittänyt laihduttaa, imettäminen kuluttaa kivasti energiaa :wink
 
Mulle on tullut painoa sen 10 kg ja oon ihan tyytyväinen ettei oo enempää tullut. Ja ihme ettei neuvolassa ole siitä valitettu.
Viime raskaudessa kun painoa tuli 30 kiloa, sillon olikin raskaus myrkytys epäily ja nestettä kerääntyi todella paljon jalkoihin. Silloin viikko synnytyksen jälkeen lähti painoa se 25 kiloa
 
Saike, miksi neuvolassa oltaisiin valitettu kymmenen kilon noususta? Eikö se ole aika normaali lukema?
 
Siis sillä ihmettelen kun on ylipainoa ennestään ja viimeksi kun odotin niin joka neuvola käynnillä sain painon noususta kuulla. Ja mulla kun on se verensokeri seuranta niin senkin takia vähän itse pelkään sitä omaa painon nousua. Ja vähän aina jännittää että sanotaanko painon noususta jotain.
 
No mutta hyvä, ettei nyt ole tullut kuitenkaan moitteita. Harvoinhan niistä mitään hyötyä on.
 
Nyt ois tullu 15 kiloa ja rv 36+5
Alkaa näkymään kyllä kasvoissa,reisissä ja käsivarsissa. Uskon kyllä, että tää kamala turvotuskin vaikuttaa vähän ainaki kasvot on osaks aika turvonnu.
Noooh vaunu lenkeille sitten vaan :)
 
Mulla paino laskenu vaikka pojulla masussa lisääntyny, nyt siis tullu huikeet 5 kiloo raskauden aikana mut on kyllä syöminenkin ollu aika olematonta, ja turvotuksia kun ei oo yhtään onneks:)
 
No ei oo paljoa siulle ellikki tullu kiva varmaan:)
Mäkin niin yritin ettei tulis,mutta vaan kas kertyy. En ees pahemmin oo mtn mässäilly ku silloin tällöin.
No minuu lohduttaa et lähtö painoa oli niin vähän,et osasin jo odottaa tätä kyllä.
 
On kyllä helppo olla, ois kyllä selkä paljon kovemmalla koetuksella nytten jos ois vielä kiloja vauvan lisäks kannettavana:) Nyt on ihanaa ku tässä lopussa voi vähän herkutella, alkuraskaudessa mitkään herkut ei maistunu mikä varmaan edesautto etten ottanu alussa painoo.
 
10kg tullut ja rv 36+3. Turvotusta jonkun verran, mutta pakko se on asennoitua siihen että kaikki ei jää laitokselle ja jotain joutuu tekemäänkin näiden eteen..
 
Mulla viimeks tuli kanssa 15 kiloa,silloin lähtöpainoakin oli enemmän.
Kaikki sanoi aina et elä murehdi kyllä ne imettämisellä lähtee.
Eipä lähteny mulla. Sairaalaan jäi nuin 7-8 kiloa ja loppuja pudotin melkii vuoden ja sai ihan töitä tehä että ne läks poijes.
Varmaan aikalailla ihmisestäkii kiinni miten lähtee putoamaan kilot synnärin jälkeen.
Nyt en oo huolissaa, niin ikävä kunnon liikuntaa,että ei niistä kiloista niin kuhan pääsee taas liikkumaan viikottain :)
 
11 kiloa tullu ja nyt viikot 38+4. Ekaa kertaa koko raskaudessa tullu turvotusta sormiin ja kasvoihin, piti ottaa kihlasormus pois, ettei jää jumiin. Neuvolaan soitin varalta ja sanottiin, että jos loppuraskaudesta tulee turvotusta, se on monella merkki, että synnytys on hyvinkin lähellä :) Kyllä se näillä viikoilla saa ollaki! :shifty:
 
Mulla tuli 12kg joista puolet jäi synnärille. On kyllä hassua miten masu nyt 4vrk synnytyksestä on jo kovasti pienentynyt ja vanhat housutki alkaa mennä jo jalkaan. Parasta on kyllä turvotuksesta eroon pääsy, ei enää tennarit purista :D tää hikoilu+imetys tekee tehtävänsä :p
 
No nyt oli tullut sitten sitä painoa kerrankin ihan kunnolla. Kahdessa viikossa reilu kilo lisää. Yhteensä tähän mennessä siis 8kg. Kiloilla ei niin väliä, mutta musta alkaa nyt taas uhkaavasti tuntumaan, että kaikki kilot menee vauvaan. Terkkakin kommentoi, että masu on suht. pieni, mutta kyllä ihan täynnä vauvaa eli mitään ihan pientä vauvaa ei ole tulossa. Sellainen nelikiloinen vauva todennäköisesti taas odotettavissa. Vähän ehkä hirvittää, että kuinkahan isoksi vielä kerkiää kasvaa, jos mennään taas pitkästi yliajalle :nailbiting: Nyt loppu kyllä herkuttelu koko loppuajaksi. Eilenkin tuli vedettyä kokonainen suklaalevy ja olo oli sen mukainen :wtf:
 
Mua kyllä ahdistaa tuo huominen neuvola, kun pitäs taas puntarille hypätä. Alku- ja keskiraskauden hidas painonnousu taitaa olla historiaa ja mä kuulun niihin tapauksiin, jotka kerää painoo viimesillä viikoilla. Tympeä juttu, koska tässä kohtaa tuntuu olevan jatkuva nälkä ja herkkuhimo. Inhottaa potea huonoo omatuntoo syödyistä ruuista ja vaikka sitä kuinka yrittäs ajatella, että ne kilot sitten joskus karisee, tuntuu se lukeman suureneminen joka kerta yhtä isolta pettymykseltä.
 
Mulla vaan pudonnut paino näillä vikoilla viikoilla. Kolme kiloa jo lähtenyt ja raskauskiloja tullut tällä hetkellä kuusi. Toivossa on hyvä elää, että nekin jäisi sitten lopulta synnärille. Syömisellä on ollut todella suuri merkitys. Esikoisesta tuli nimittäin +20kg, ja herkut kuului lähes jokaiseen päivään. Hitto silloin oli huono olo turvotuksesta ja närästyksestä johtuen. Nyt ei ole mitään vaivoja eikä kolotuksia ja laskettuunaikaan on vain viikko.
 
Täällä on nyt tullut n.10kg lähtöpainoon. Painan nyt saman verran kuin lähtiessäni synnyttämään esikoista laskettuna aikana, mutta nyt on vielä nelisen viikkoa aikaa jäljellä laskettuun. Lähtöpaino oli siis molemmilla kerroilla sama.

Nyt jo monta kuukautta tahti on ollut melko tasainen +/- 500g/vk. Jotenkin tuo tahti tuntuu aika hurjalta, mutta toisaalta yritän ajatella että ei tässä enää ehdi tulla kuin se pari kiloa ennen loppua... jollen nyt ota jotain pirunmoista loppukiriä ja kasva kilo per viikko tahdilla. :D

Syöminen on ihan kunnossa ja herkuttelu aika kohtuullista, verensokeritkin olleet kunnossa. Jotenkin sitä silti pelkää, että meneekö kaikki paino suoraan vauvaan ja siitä kasvaa ihan huomaamatta nelikiloinen. :/ Maha nimittäin tuntuu nyt valtavalta, samankokoiselta kun viime kerralla laskettuna aikana. Ja kun kilot eivät mielestäni näy muualla kropassa ja turvotustakaan ei ole...
 
Ennen raskautta paino oli 86-87 nyt rv 13+0 paino on 78-77, johtunee varmaan terveellisemmän ruuan syönnistä :confused:
 
Mulla on kyl nyt näin lopussa alkanu kertyä turvotusta, mikä näkyy parhaiten sormissa. Sormukset on jo lähteny sormista. Toivon mukaan osa kertyneistä kiloista olis siis puhtaasti vaan nesteitä. Saapa nähä mitä se puntari tänään näyttää. Neuvolakin on vasta iltapäivällä ja jälleen kerran on uus neuvolatäti mulla. Samoja asioita saa taas puhua...
 
Takaisin
Top