Painon nousu

Ktuomenk

Silmät suurina ihmettelijä
Moikka!

Miten kenelläkin on ollut ennen raskautta ollut painoa ja raskaaksi tulemisen jälkeen? Kuinka paljon teillä kertyi painoa? Itselläni on aika paljon huolia kun painoa oli ennen raskautta 49-50kg(norm paino on yleensä n. 53 paino tipahti kun aloitettiin lääkitys mikä ei sopinut minulle ennen kun tein positiivisen testin) nytten painoa on tullut vain 4 kiloa lisää ja raskausviikkoja on jo 29+1.
En tiedä johtuiko alussa olevista raskauden pahoinvoinnista jonka takia painoni tippui 46kiloon ja tiputuksessa olin päivän. Pituuttakin minulla on paljon n.172 cm ja kaikki tuttavat ihmettelee ettei kovin miksikään masuni on muuttunut näyttää että olisin vaan lihonnut kaikki kyselee ihan ihmeitä esim. Onko vauva ok, tuleeko siitä hidas kasvunen, syntyykö kääpiö teillä ja onko edes terve lapsi tulossa eli ylipäätään kyselee kaikkia mitä saa tuntumaan aika kamalalta.

Ps. Olin rv 26+4 4D ultrassa ja sikiön painoarvo oli n. 800grammaa ja vähän yli en muista tarkalleen. Kävin jopa tarkistuttamassa että tämän viikolla sikiön paino ja täsmäsi oman sikiön paino arvioota eli normaalia ja lääkäri sano että kaikki hyvin, sitten kuin kerroin tuttavalla tai ketä aina kyseli että miksi näin pieni vatsa ja blaa blaa niin totesin vaa, että ihan normaalin kokoinen ja painaa jopa jo yli 800g. Heti suu loksahtaa auki ja tietysti ei ole normaalia lapsien pitäisi olla yli 2 kilosia terve lapsi syntyy 3 kilosina sun lapsesi syntyy keskosena vaikka viikkoja on vielä monta edessä taitaa tietää paremmin kun lääkärit. Kauheen purkauksena tulee, mutta Haluasin tietää miten teillä painon noussut on mennyt ja te jolla on ollut pienet vatsat tai vähäinen painon nousu miten teidän esikoisenne ovat painaneet syntyessä ja miten pääsit yli muitten epä asiallisisti puheista?

- ensisynnyttäjä rv29+1
 
Ainiin unohdin mainita, että ruokahalu on normaali syön normaalisti ja joskus jopa liikaa, mutta olen ollut jo ennen raskautta sellainen joka syö paljon, muttei keho tai paino kovin miksikään muutu.

- Ap
 
Eihän 26+4 viikolla vielä 2kg vauva ole :eek: eli ihan normaalisti varmasti kasvaa ja eiköhän se lääkäri olisi ilmoittanut jos epäilisi, että on jotain huolestuttavaa vauvan kasvussa. Jos sulla vielä pitkä selkä niin voi olla ettei lopussakaan ole iso maha. Nää on niin yksilöllisiä juttuja et en ottaisi tuollaisia puheita tosissaan
 
Ihan normaalilta sikiön painokehitys kuulostaa. Vatsa "uppoaa" sulla vaar herkemmin tuonne pitkän selkäosan piiloon. Meillä oli painoarvio sikiöllä 320 g viikoilla 20+1. Keskity rauhassa omaan hyvinvointiisi.

Nyt paino mulla noussut n 3 kg lähtötasosta. Rv 21+3 eli muutaman viikon vähemmillä viikoilla mennään. Onnellista odotusta. Jätä muiden sanomiset taka-alalle. Kyllä ne neuvolassa sanoo jos jotain huolestuttavaa tulee esiin.
 
Takaisin
Top