Painon nousu raskaudessa

Mulla nyt 22+1 n. +4 kiloa lähtöpainoon verrattuna. Viime viikkoina paino on alkanut nousta vähän reippaammin, toivottavasti ei ihan hirveästi ala kertyä. En kyllä ota siitä edelleenkään erityisesti paineita.
 
Mulla viikkoja tänään 24+0 ja 10kg tullu jo painoa lisää :O vähän ehkä liikaa mut osittain johtunee siitä et oon ennen raskautta harrastanu ihan kilpaurheilua, mut nyt jääny alhaisten paineiden ja huimailun takia liikunta perus kävelyyn.
 
Mun painosta ei nyt tietoa kun oma puntari näyttää omiaan. Toivotaan että on pysynyt alle100kg.

Poika nyt oli ultrassakuin veikkasinkin kaikki raskausoireet on tiessä ja kerkisinkin pelästyy kun ei edes potkuja tunnu.
 
Mulla tänään 22+3 ja painoa on tullut lähtötilanteeseen noin 7kg. Raskautta edeltävää painoa kun en varmaksi tiedä, niin sillä on vaan arvio.
 
Mulla 22+2 ja varmaan 7-8kg tullut painoa :) Mulla vähän sama juttu, että tarkkaa painoa ei ole tiedossa ennen raskautta, mut arvioin jotain siihen alkupainoksi merkattavaksi. Keskiviikkona pitäs aamupaino taas ottaa neuvolakorttia varten.
 
Minulla on nyt 22+2 tänään tunsin potkut mutta niin tunsi moni muukin. kun on niin korkealla kämmenen yli navasta yläpuolelle potki ja lapset tunsi potkut. Just kerkesin sanoo ettei tunnu potkut kun istu hyvä ettei potkinut kylkiluihin ja mieskin totesi vauvan potki hurjasti kun kuorsasin aamulla.
 
Minulla on paino pysynyt aika samassa kun ennen raskautta. Tosin tähän vaikuttaa varmasti että ensin oli sitä pahoinvointia joka pudotti painoa ja sitten vielä tuo mahatauti pudotti. Eli olisi varmaan noussut jos olisi normaaliraskaus ollut.
Yritän kuitenkin pitää painon itse alle 100kg koska reilusti ylipainoisena minulla ei kiloja tarvitsisi tulla ollenkaan. Saas vaan nähdä miten käy lopussa kun molemmissa aikaisemmissa ihan lopussa tullut ihan pelkkää nesteturvotusta monta kiloa.
 
Musta tuntuu, että oon syönyt ihan älyttömästi nyt jouluna. Ajatus vaa’alle menosta ahdistaa ja ensi viikon perjantaina on vielä neuvola. Kauhistuttaa, miten paino on varmasti noussut siitä viime käynnistä, joka oli marraskuussa...
 
Mrs R. Sama täällä! Tähän mennessä noussu ihan maltillisesti, jonku 5kg, mutta tuli kans jouluna syötyä ihan järkee vailla kaikkee herkkuja... Mulla kyllä olikin painonnousulle tavoite 12-16kg, mut ei sen nyt vielä tarttis tulla täyteen.
 
Mulla nyt 26+2 paino noussut reilut 6 kiloa. Ei nyt niin paljolta vielä kuulosta, mutta nyt jouluna tuli viikossa joku 1,5 kg. Ehkä se siitä tasaantuu kun pääsee rutiineihin taas kiinni.
 
Takaisin
Top