Painon nousu raskaudessa

Rosytar

Näppärä viestien naputtelija
Tavoitteeni on pitää paino samassa(kuin edellisessä raskausedessa)
Kun minulla painoa ei saa nousta kamalasti mut joo, kaikki mukaa ken tahtoo, minä ainakin pyrin:grin vähän kuin päiväkirja, mitä rustata ja muita tietoja.

Päivän kuuluminen:väsy/stressi:confused:
lähtö paino: 100.3kg
6+1 rv :+800g

Päivän kuuluminen:järkytyin
Turvotusta :102.8kg (toivottavasti normaalia):wideyed:
6+2 rv :+1700g alkuturvotus?

1.9/Päivän kuuluminen: väsy /ahdistunut
Paino :101.9kg
6+6 rv: -900g
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei mitään tavoitetta painon suhteen, toivoisin ettei kamalasti laske tässä alussa kun tekee niin heikon olon :sad001 Kolmatta päivää pahoinvointia ja kilon verran nyt lähtenyt luultavimmin nesteitä ja kaikki mitä suolistossa normaalisti on... Painoa tulee mitä tulee, muistaakseni jotain 10kg/raskaus tullut aikaisemmissa raskauksissa.
 
Mä toivon kans että paino ei kamalasti nousisi, lähtöpaino n. 90,5 kg. Samassa on vielä onneksi pysynyt, ja tänään 6+0.
 
Mulla ei mitään tavoitetta painon suhteen, toivoisin ettei kamalasti laske tässä alussa kun tekee niin heikon olon :sad001 Kolmatta päivää pahoinvointia ja kilon verran nyt lähtenyt luultavimmin nesteitä ja kaikki mitä suolistossa normaalisti on... Painoa tulee mitä tulee, muistaakseni jotain 10kg/raskaus tullut aikaisemmissa raskauksissa.


Noh minulla oli iso vauva kun syntyi viimeksi isoin lapsista melkein 4kg joten pelkää tulee jätti vauva.
Minulla järkyttävä pahoinvointi ennusti aina tyttöä taas pojasta en ole voinut niin pahoin. Sillä mietin tämän olevan vuorostaa poika
 
Mulla kaikki neljä olleet n.3,3kg syntyessään, paitsi esikoinen 2980g. Syön normaalisti raskausajat ja liikun minkä pystyn, siis sitten kun alun pahoinvointi on helpottanut. Kuitenkin pakko tehdä normaalia terveellistä ruokaa lapsille niin itse tietysti syön samaa ja eipä sillä ylimääräistä saa kertymään :) Mulla kaikissa raskauksissa samanlainen pahoinvointi, on sitten ollut tyttö tai poika tulossa.
 
Mulla kaikki neljä olleet n.3,3kg syntyessään, paitsi esikoinen 2980g. Syön normaalisti raskausajat ja liikun minkä pystyn, siis sitten kun alun pahoinvointi on helpottanut. Kuitenkin pakko tehdä normaalia terveellistä ruokaa lapsille niin itse tietysti syön samaa ja eipä sillä ylimääräistä saa kertymään :) Mulla kaikissa raskauksissa samanlainen pahoinvointi, on sitten ollut tyttö tai poika tulossa.

Kehot on niin erilaisia ja katsotaan osuuko taas pahoinvointi paikkaansa

Aamupuurolla meilläkin päivä lähtee ja kovalla kiireellä.
Mies kokkaa joten syödään sitä mitä se laittaa ainoa ikävyys on, jos kokki väsynyt sit se ruokakin on pikaista
Välipaloina on pinaattilättyjä, lihapullia, leipää, hedelmiä ja jugurttia

Itselläni jää mahdottomuus liikkumiselle joka varmasti on ainoa syy millä se paino tippuisi mutta kaikki puistoreissut yritän kävellä puistoa ympäri.tuo pikkuinen ei viihdy vaunuissa niin on kantoliinassa.

Sit se raskauden jälkeinen imetys ryöpsähdän silloin aina johonkin ikävään lihottavaa varsikin kun luovutan äidinmaitoa , lihon muodottomaksi,sit se kunto huononee ja keho kovilla.
 
Ruokavalio se on ykkösasia niin laihduttamisessa kuin painonhallinnassakin, liikunta on lisänä. Eli ykkösasia on saada se ruokavalio kuntoon ja sit liikkua sen mukaan mitä pystyy/jaksaa :)
 
Ruokavalio se on ykkösasia niin laihduttamisessa kuin painonhallinnassakin, liikunta on lisänä. Eli ykkösasia on saada se ruokavalio kuntoon ja sit liikkua sen mukaan mitä pystyy/jaksaa :)

Ruokavalio on kunnossa se on se liikunta, mikä puuttuu ainakin minulla.
 
Mulla paino on vähän seilannu ennen raskautta muutenki, luultavasti koska oon muutenki pienikokonen ja keliakia vaikuttaa kaikkeen imeytymiseen niin saattaa viikossa olla vaihtunu jo ihan toiseen suuntaa. Mulla paino kuitenki pysytelly yleensä 50-55kg. Ja talvella kun olin sairaana enkä pystyny olemaan paljoa pystyssä, edes istumaan, nousi parhaillaan 58 kg. Se on ylimpiä mitä ikinä ollukkaa. Mulla siis elimistö muutenki vähä sellane, et ei paljo oo ylimäärästä ollu vaikka tietty vähän. Mut ei siitä koskaan oo noussu vaikka miten paljo syöny. Tällä hetkellä paino n. 54kg ja alkukuusta oli 52kg. Tosin mittasin alkukuusta viikon sisään kahesti ja eka oli 53kg. Mulla olly myös pahoinvointii joka varmaan vaikuttanu osittain ku ei kauheena kerralla voi syödä ja toisaalta ei kauhee rasvasii pysty hirveenä vetään. Meillä on aika vähävarasta, mut oon koittanu parraani mukaan syödä suht. terveellisesti. Ja kun me ei ihan kauheena olla aamupuuroihmisii niin aamulla otan herätessä hedelmäsoseen ja sen kans sit vitskut ja foolihapon. Tuo pitäs viel toi omega varmaan ottaa kehiin kans, kun kala meinaa jäädä välillä tosi vähäksi.
 
Mulle on nyt tullut suurin piirtein tähän mennessä kilo lisää painoa, lähtöpaino 52,5 kg ja hyppii nyt siinä 53-54 välillä viikolla 13. Mitään tavoitteita painossa ei ole, mutta siinä että himoissa ja ällötyksissä yritän silti syödä koko ajan mahdollisimman ravitsevaa ja terveellistä ruokaa, täysjyvää ja kasviksia, marjoja, pähkinöitä, hedelmiä, kanaa ja välillä kalaa. Sillai suht puhdasta ruokaa pääasiassa, tietysti välillä esim kerran viikossa ansaittu pizza/hesen hakeminen ei haittaa.. :cool: se kokonaisuus!!
 
Mulla on paino pysynyt aika samana. Tänään 11+0 aamupaino 90,7kg ja n.200g siis lisää tullut. Mulla se on kyllä muutoinkin ihan normaalia vaihtelua painossa. Lisäksi mulla on nyt aika paljon turvotusta, joten voi olla jopa niin että paino on hieman laskenutkin kun ruoka ei ole maistunut ja olen enimmäkseen hedelmillä elänyt :p
 
Mulla on paino tippunut tähän mennessä 5kg oksentelun takia.

Mä yritän tässä raskaudessa pitää painon nousun mahdollisimman maltillisena, edellisissä sitä on tullut lopulta aina +20kg (radi), vaikka olisi syönyt ihan normaalisti niin en tiedä miten onnistuu..
 
Minulla myös pudonnut 5kg pahoinvoinnin takia, mutta siihen onneksi jäänyt. Minulla ei haittaa kyllä ettei painoa paljon tulisi koska ahdistaa ajatus että vaaka näyttäisi kohta yli 100kg. Ikinä en ole näin paljon painanut.
 
Mulla oli eilen tokassa neuvolassa tullut n. puoli kiloa painoa edelliseen neuvolakäyntiin verrattuna. Olin tyytyväinen. Yhdessä vaiheessa paino oli tippunut siitä ekas neuvolakäynnistä pari kiloa pahoinvoinnin ja oksentelun takia, mutta nyt on ruoka taas maistunut hyvin viimeiset pari viikkoa ja paino on noussut sopivasti:)
 
Mulla tullut n. 1 kilo lisää ja tänä viikonloppuna tulee 14 viikkoa täyteen. Pianhan todennäköisesti alkaa nousta vähän reippaammin. Mulla ei ole erityisiä tavoitteita, olis tietenkin kiva jos pysyisi maltillisena.
 
Mä toivoisin, että painon nousu olisi alle 15 kg. Sellainen n. 12 kg kokonaisuudessaan olisi hyvä. Mitään hirveitä paineita en tästä ota, vaan pyrin vain syömään melko normaaliin tapaan. Välipaloja on kyllä ollut pakko lisätä. Töissä olen nyt iltapäivästä syönyt yleensä 1-2 Elovenan välipalakeksiä ja omenan tai esimerkiksi jonkun jogurtin. Olen yleensä sen verran pitkään töissä, että melkein tarvitsisin yhden väliäpalan lisäksi toisen välipalan, koska kotimatkalla saattaa tulla jo vähän huono olo. Yritän välttää ajatusta, että söisin kahden edestä, koska raskauden vaatima lisäenergian tarve on vain n. 200-500 kcal päivässä.
 
En ota mitää paineita tästä painon noususta... Edellis raskauden jälkeen laihduin nimittäin laihemmaks, kun ennen raskautta. Joten jospa sitten nyt ois sama... :rolleyes:
 
Eihän raskaudessa syödä kahden edestä vaan kahden verroin terveellisemmin :wink Hyvät rasvat ja riittävä proteiini, paljon kasviksia, marjoja ja hedelmiä :Heartred
 
Olen ylipainoinen, joten en saisi oikeastaan yhtään lihota. Paino johtuu isolta osin laiskasta kilpirauhasesta ja huonosta aineenvaihdunnasta koska ruokavalio on melko hyvässä kunnossa. Painoni takia mua kohdellaan kuin olisin joku pikaruokahimosyöjä ja kukaan ei varmaan uskoisi kun näkisi mitä syön oikeasti. Tiedän myös todella paljon terveellisestä ruokavaliosta ja ärsyttää kun ne yrittää neuvolassa koko ajan neuvoa miten joka ruokailun yhteydessä pitää esim mättää ruisleipää. :D . Viime raskaudessa paino ei noussut ja tuntui että kerrankin oli toimiva aineenvaihdunta. Toivottavasti sama nyt.

Väsymys on ollut kuitenkin niin totaliinen etten ole kertakaan jaksanut käydä kävelyllä tai vaikka uimassa. Vaikka haluaisin liikkua.
 
Olen ylipainoinen, joten en saisi oikeastaan yhtään lihota. Paino johtuu isolta osin laiskasta kilpirauhasesta ja huonosta aineenvaihdunnasta koska ruokavalio on melko hyvässä kunnossa. Painoni takia mua kohdellaan kuin olisin joku pikaruokahimosyöjä ja kukaan ei varmaan uskoisi kun näkisi mitä syön oikeasti. Tiedän myös todella paljon terveellisestä ruokavaliosta ja ärsyttää kun ne yrittää neuvolassa koko ajan neuvoa miten joka ruokailun yhteydessä pitää esim mättää ruisleipää. :D . Viime raskaudessa paino ei noussut ja tuntui että kerrankin oli toimiva aineenvaihdunta. Toivottavasti sama nyt.

Väsymys on ollut kuitenkin niin totaliinen etten ole kertakaan jaksanut käydä kävelyllä tai vaikka uimassa. Vaikka haluaisin liikkua.
Onko sulla lääkitys kilpirauhaseen? Itsellä on mutta painoa ei ole laskenut. Ei hirveästi ylimääräistä ole mutta kivempi olo olisi itsellä vähän keveämpänä. Ehkä syöt jopa liian vähän ja aineenvaihdunta on totutellut siihen..? itse painin samojen asioiden kanssa ja eihän se tosiaan ole kiva kun ei näy missään liikkumiset ja terveelliset syömiset. Mutta väsymiseen rautaa, mulla ainakin hemppa liian alhaalla neuvolassa! Alhaiset raudat liittyy monesti myös laiskaan kilpirauhaseen.
 
Takaisin
Top