Painon nousu raskauden aikana

marsupilami

Päivystävä dosentti
Toukomammat 2017
Ajattelin tehdä tämmöisen ketjun, johon voidaan päivitellä omaa painon nousua, ja siihen liittyviä tunteita :)
 
Itsellä nousi esikoista odottaessa paino 13kg. Toisen kohdalla nousi 18kg.
Eikä se mua silloin mitenkään haitanut, neuvolassa kyllä sanottiin toisen kohdalla ettei painon tarttisi nousta niin nopeasti kuin se silloin nousi.
Nyt toivoisin ettei liika kiloja kertyisi niin paljoa, tuntuu vaan että oon alkanut nyt jo turpoamaan ja kilot lisääntyy vauhdilla :bag:

Oon siis normaali painoisen rajoilla, ylimääräistä kyllä löytyy, joten painon ei varmaan tarttisi nousta 10kg enempää :rolleyes:
 
Painon ei kyllä tarvitsisi nousta kun max 10kg.. Esikoisesta nousi 13kg ja synnärille jäi 10kg. Imettäessä putosi helposti loput ja enemmänkin, jotka tulivat sitten takaisin kun lopetin imettämisen :banghead:
Kiitos suklaalle.
Normaalipainoinen olen silti, mutta voisin olla kyllä noin 4 kiloa kevyempi..

Jos yrittäisin vetää nyt vähemmän suklaata, niin ehkä paino ei nouse muuta kun tarpeellisen verran :joyful: ihmettelen kyllä, miten ei tee yhtään mieli makeaa.. oon tosi sokerihiiri yleensä.
 
Mulla on ylipainoa joku 13kg, että mahdollisimman vähällä painonnousulla yritän selvitä.
 
Kaikista on noussu vaan 6-7kg. Imettäessä mä sitten lihon... hiiteen ne jotka väittää sen laihduttavan...:shifty:
 
Paino nousi ekassa raskaudessa noin 15kg ja olin lähtöjään normaalipainoinen. Synnärille jäi ehkä kilo, turvotus oli tosi suuri vielä viikkoja synnytyksen jälkeenkin. Sitten paino tippui kilo per viikko niin, että mentiin jopa lähtöpainon alle. Nyt kiloja enemmän kuin normaalisti, mutta ilmeisesti vielä ihan normirajoissa. Voisin yrittää ettei paino ihan niin paljoa nousisi ja josko imetys taas veisi kiloja. Saa nähdä! Väsyneenä on niin helppo sortua herkuttelemaan, että voi tehdä tiukkaa!
 
Mulla tuli esikoisesta 25 kg :eek: ihan käsittämätöntä. Olin raskauden alussa normaalipainoinen, mutta laiha. Neuvolassa sain lääkäriä myöten ohjeita, että pitäisi herkkuja välttää. Eivät yhtään kuunnelleet, kun sanoin etten voi edes syödä niitä, koska pahoinvointi alkoi aina makeasta. 10 kg jäi synnärille, loput lähtivät 1 kg/viikko ja paino putosi vielä kymmenen kiloa lähtöpainon alle :confused: saa nähdä miten paljon tässä tulee..
 
Mulla tuli esikoisesta 20kg :nailbiting: 5 kiloa jäi synnärille ja ekan kahden viikon aikana putos 8 kiloa. Sitten muutama kilo vielä putosi, mutta sellainen 3 kiloa jäi tiukkaan kiinni. Nyt alkuraskaudessa en pysty murehtimaan painonnousua, sillä pakko syödä PALJON että pahoinvointi pysyy ees jotenkin kurissa. Sitten kun alkuraskaudesta selvitään niin josko pyrkis vähän kiinnittämään siihen syömiseen huomiota. Uskon ja toivon ettei tulis ihan samalla tavalla kiloja kun ei kuitenkaan kerkee toisen lapsen kohdalla samalla tavalla vaan syömään ja makaamaan ja jos kesällä se liikkuminenkin ois houkuttelevampaa :)
 
Mulla kiihtyy jostain syystä aineenvaihdunta ihan kamalasti joten aikaisemmilla kerroilla lähtenyt - 10kg vaikka ei ollut pahoinvointia ja söin tasaisesti ja ihan reilusti:confused:
Saas nähdä miten nyt käy kun paino tässä vaiheessa ei vielä ole lähtenyt vaikka pahoinvointi on vahvasti päivittäin seurana:)
 
Esikoisesta lihoin 34kg :woot: Olo loppu raskaudessa oli ihan hirveä, liitoskivut vei lähes kävelykyvyn ja maha repes kauttaaltaan. Nyt yritys kova syödä vähän maltillisemmin :grin
 
En omista vaakaa, mutta ruokahalu on ollut niin älyttömän kova joulusta lähtien, että paino on varmasti noussut jo nyt (ja näkeehän sen peilistäkin...). Hirvittää millaisiin lukemiin paino vielä tulee nousemaan...
 
Mulle tullut molemmissa raskauksissa yli 20 kg :grin vaikka lähtöpaino on ollut ali/normipainon kieppeillä.
Nyt kun kuopus on alle vuoden niin ei kaikki kilot ollut ehtinyt edes lähteä, joten kauhulla odotan ekaa punnitusta neuvolassa kun tuntuu, että oon jo nyt kerännyt lisää painoa ja maha turvonnut.
 
Mulla on oma paino tällä hetkellä normaalin ylärajoilla. Koitan kuitenkin syödä kohtuullisen terveellisesti ja ainakin toistaiseksi käyn salilla 5 krt/vko. Iltaisin tuntuu, että vatsa on turvoksissa, vaikka on ihan normaalisti syöny.
 
Viime raskaudessa mulle tuli 15kg ja jälkitarkastukseen mennessä oli kaikki tippunut. Tähän mennessä tuon lisäksi vielä -5kg vaikka ruokavalio on vähän mitä sattuu. Luulen, että tässä raskaudessa tulee myös reilusti ylimäärästä, mutta luotan siihen että lähtevät joskus :)
 
Osaako joku kertoa onko se tosiaan niin, ettei painon tippuminen alkuraskaudessa haittaa? Itse olen lukenut, että alkio ottaa kyllä tarvitsemansa ravinnon, mutta olisi kiva saada varmistusta.
 
Ainakin sanovat ettei haittaa :) jos on kovin nihkeetä syöminen niin ottaisin ehdottomasti raskausvitamiinit käyttöön.
 
Esikoisesta tuli 25kg :confused: 10kg jäi kyllä jo synnärille. 6kk ja olin - 5kg olin normaalipainoinen mutta ihan alarajalla. Nyt ei kyl 10kg enempää sais tulla kun oon sitten esikoisen keränny taas +15kg..:rolleyes:
 
Vielä ei oo paino muuttunut mihinkään suuntaan:)
Tutkin pojan odotuksesta äitiyskorttia niin silloin oli alkanut painon putoaminen viikoilta 6+ eteenpäin:confused:
 
Takaisin
Top