painon nousu ja mahan kasvu

Hauska tuo laskuri! Aikalailla 10 kg tullut lisää rv 32+2. Olisi ilmeisesti voinut olla tullut enemmänkin...
 
Mua ei mun oma elopainon nousu niinkään huoleta mutta lähinnä se et jos vauva paisuu ku pullataikina :D ite oon ollu syntyessäni viiskiloinen ja vaikkei radia ole niin tuntuu sen takia vähän tärkeältä seurata omaa painoa, mulla kuitenkin itelläki ollu aika heittelevät verensokerit ja nyt loppuraskaudesta herkut maistuu. Mitenpä muuten kotioloissa sais ees vähän hajua missä mennään ku puntarilla. En kuitenkaan esikoisekseni mitään monsterivauvaa haluais :D
 
Omg. Mun lähtöpaino oli 47kiloa ja nyt mittari pärähti lääkäri neuvolassa 71.8kiloon..
 
8kg tullut nyt yhteensä jos lasketaan alun painon putoamisen jälkeen. 5kg jos ihan ekasta neuvolasta. Nyt 35+2..

Neuvolassa vähän ihmettelivät että noin vähän, mut lääkäri vaan tuumas että hyvä vaan, kunhan vauva kasvaa normaalisti. Jotenkin terkkarin jutut sai mut pelkään, et joku vika kun ei paino nouse ja vähän ärsyttää et vahdataan painoa, et sitä ei sais tulla hyi hyi, mut sit kun sitä tulee vaan tosi maltillisesti niin sitäkin pitää sit ihmetellä ja kysellä ruokatottumuksia yms.. painon luulis oleva aika toissijainen huolenaihe tässä tilanteessa..
 
Itsellä tasaisesti koko raskausaikana nyt sen 6kiloa. Huoli on itsellä enemmän, neuvolalla ja lääkärillä ei. Edellisten raskauksien painonnousu 11 ja 14kg
 
Nyt kolmannessa raskaudessa painoa tullut vähiten (34+4, n.7-8kg), johtuen siitä että lähtöpaino oli korkeimmillaan.
Näköjään paino "hakeutuu" joka raskaudessa samoihin lukemiin lopuksi.. Ekassa raskaudessa tuli melkein 20kg.
Mutta maha on samoista vaa'an lukemista huolimatta tällä kertaa ihan valtava. Vaikka viimeksikin oli aika iso, mutta niin oli myös tyttökin pitkä vaikkakin hoikka.. 55cm 4,3kg. Jännittää vähän, minkä kokoinen vauveli tällä kertaa tulee kun rd leimakin otsassa ekaa kertaa.
 
Takaisin
Top