painon nousu ja mahan kasvu

Mää oon ite tuunannu kaikki mun neljät äitiyshousut, vinkin löysin Pinterestistä, siellä muutenkin hyviä vinkkejä myös imetysvaatteisiin jos on yhtään Diy-henkinen. Nyt tein taas uudet ku tuntu et yhet alkuraskauden ajan housut kiristää. Mulla ainaki vanhoja farkkuja jne löyty sen verran et sopivat tähän hommaan, saapa sitte ens vuonna ostaa uusia :p tässä vielä housulinkki ! En tiiä voisko kikkaa hyödyntää valmiissa äitiyshousuissa.
https://youtu.be/TFPj7ly8t3k

Jostain netistä kuin alkuraskauden aikaan et kesällä henkkamaukan musta pitkä trikoohame on odottavan äidin pelastus ja heti silloin talvella sellasen hankin alesta :D se oliki pitkään ainoa ostos raskauteen tai vauvaan liittyen ,vaikkei vielä oo ollu käytössä. Mut tänään vois jo! Onks muillaki helteessä superhiki?

T.Rotokastinen
 
Osalla tuo farkkujen muokkaaminen voi varmaan toimiakin. Sovitin omat farkkuni läpi tuossa muutama viikko sitten, kun raivasin kaappiin tilaa käyttökelpoisille ja samalla järjestin pienet kahteen pinoon. Yllättävän suuri pino tuli niistä mitä en saanut edes ylös asti, kun otti jo lantiolta kiinni o_O eli siinä ei auta mikään kuminauhan pätkä vyötäröllä. Painoa ei kuitenkaan ole tullut kuin joku 8kg ja sekin lähinnä pallovatsana. Noi farkut pääty nytten vaatehuoneen peränurkkaan, mutta saa nähdä mahtuuko enää koskaan jalkaan, kuinka tästä kroppa palautuu.

Itse mietin miten mahtaa käydä parille ostetulle äitiysmekolle, ostin ne jo joskus tuossa kevättalvella, mutta vasta nyt alkais olla kelit ja sopiva käyttötarve. Mahtuuko enää kohta päälle kun tarvittis, mitäs sitten 1-2kk kuluttua, jos ei äitiysvaatteet? :confused004 Toisaalta käytössä on edelleen lähinnä tavalliset t-paidat raskautta edeltäneeltä ajalta, pikkuhiljaa vain kaikkein kireimpiä/lyhimpiä siirtänyt sivuun.
 
Täytyy varmaan alkaa kokeilla jotain diy-vinkkiä, kauheeta kun ei tuo resori vaan pian nouse neää vatsan päälle... Enkä enää viitsis kauheesti ostella uusia äitiysvaatteitakaan :rolleyes:

Paidoistakaan (ei äitiyspaita) ei mene päälle kuin yks todella löysän mallinen. Äitiys t-paitoja ostin pari ja jokunen aika sitten jo ompelin itelleni paidan, kun ei mikään enää mahtunu päälle. Täytyy varmaan ommella jotain lisääkin kun ei vaan pian mahdu mikään :eek::grin
 
Mä ostin loppuraskautta varten alesta semmosen väljän suht siistin puuvillamekon just sitä varten että jos ei enää mikään muu vaate mene niin se ainakin menee, leggareiden kanssa tai ilman.
 
Miul on nyt painonnousu hidastunu selkeesti, ei oo enää tullu ku max. pari sataa grammaa viikossa. Tosi nopsaa nousi tossa viimeset 10 viikkoa, nyt on paino pysynyt samana jo viikon
 
Mullakin kävi niin että paino nousi hirveästi tossa kuukauden verran (ennen rv 30) sitten painonnousu pysähtyi ja on pysynyt nyt samana 2-3 viikkoa.
 
Täällä myös mahan koko alkaa olla mallia mahdoton...
Henkkamaukan mammafarkut kokoa 46 menee nipinnapin vielä, mutta kohta pitää siirtyä jätessäkkilinjalle [emoji16]

Onneks on edes kesä, vaikka lämpö kyl ahdistaakin. En vaan meinaa saada ees sukkia jalkaan edes takakautta, niin vois pakkasella jäätyä varpaat [emoji13]
 
Tänään alkoi raskausviikko 32 ja musta ei yhä kovin herkästi huomaa, että olen raskaana - tulee monille aivan yllätyksenä, etenkin kun kerron, että olen viimeisellä kolmanneksella, ihmisten naamat on niin näkemisen arvoisia :grin Yhä käytän kaikkia samoja vaatteitakin kuin ennen, en ole joutunut uusimaan mitään. Ainoastaan YHDET pitkät housut jätin hyllylle, kun ne tuntui ehkä vähän jotenkin pinkeältä masun kohdalta etenkin istuessa.

Oon ollut ihan huisin energinen nyt etenkin vikalla kolmanneksella! Siivoilen, haravoin ja kuokin pihaa. Kokoajan tekee mieli siivota ja siivota ja siivota! Mistähän tätä energiaa oikein piisaakin :hilarious:
 
Mulla on nyt tullut tasan 10kg (32+6)! Painon nousu hiipunut nyt viimeisellä kolmanneksella :D Mahakin kasvaa edelleen vaan suoraa eteenpäin
 
Mulla on nyt tullut tasan 10kg (32+6)! Painon nousu hiipunut nyt viimeisellä kolmanneksella :D Mahakin kasvaa edelleen vaan suoraa eteenpäin

Joo, tällainen suoraan eteenpäin sojottava maha on kiva, kun maha tulee metrin ennen mua.

Jääkaapin yläovella täräytän mahaani joka aamu :)
 
Mullaki alkanu painonnousu hiipua, oliki pari kuukautta tahtia 500 g/vko. Lyhyessä ajassa tuliki melkein kaikki kilot mitä on tullu. Nyt siis 33+6. Helteellä ruokahalua vähän vaikea löytää, jätski maistuisi mut pikkupullan takia pitää tsempata et syö lämpimän aterian joka päivä. Ja jano ihan älytön!

T.Rotokastinen
 
Mulla on kanssa vikalla kolmanneksella painon nousu hiipunut. Onneks! Koska mulla on noussut ihan tasasesti alusta asti ja kiloja ehtiny kertyä jo 18. Painan nyt vähemmän kuin kolme viikkoa sitten. Oon nyt koittanut jättää suolat ja sokerit pois niin heti lähti painokin laskuun. Ennen raskautta olin normaalipainonen.
 
Paino pysyy jokseenkin vakiona (jopa ekaan neuvolapunnitukseen nähden), mutta maha senkun kasvaa vaan! Ympärysmitta on nyt sama, mitä esikoisesta oli ja tässä pitäis pari kuukautta vielä kikkailla tän pallon kanssa.
Eilen pyörälenkillä otti maha kiinni satulaan :O Kysynpähän vaan, että miten se on edes mahdollista...
 
Mun oli uskaltauduttava vaa'alle tänään kun oli neuvola, viikot nyt 31+5 ja painoa tullut alkupainoon nähden + 9,3 kg. Ei siis aivan mahdoton sentään, ootin paljon pahempaa. Mahanympärys suurimmasta kohdasta näytti olevan 102 cm, kun äsken tavallisella remppamittanauhalla otin, varmaan sellaisella lötkönauhalla ois vähän vähemmän.
 
vko 35, alkupainoon noin 10 kg, puolivälissä/puolivälin jälkeen nousi nopeasti, mutta nyt viimeiseen 3-4 viikkoon ei vissiin yhtään. Vatsanympärys 106cm. Takaa ei näe raskautta, kunnon pallo edessä. :hilarious:
 
Mulla vatsan ympärysmitta 120cm ja takaa ei näy yhtään. En uskalla edes ajatella paljonko tää vielä kasvaa. Mulla normaali vyötärön ympärys jotain 87cm luokkaa...
 
Oho, olipas mielenkiintonen! Tuon mukaan mun minimi olis 6,5kg ja max vajaa 10kg. Tän hetkinen painonnousu on 3,7kg. Esikoisesta mulla nousi 10kg, tosin painoin sillon ennen raskautta n. 4kg vähemmän mitä tän tokan kohalla.
 
Aika korkeat painoarviot anto mulle. Koko raskauden aikana saisi tulla: 12,75-17,05 kg. Tähän mennessä on tullut noin 8kg. En oo kyllä käyny vähään aikaan vaa’alla...
 
Takaisin
Top