painon nousu ja mahan kasvu

Mulla lähtee aika alhaalta pyöristyy ja on edessä, aivan erilainen kun tyttöjen odotuksessa. Tytärkin sanoi yks päivä että takaata ei edes huomaa että olen raskaana! :D tyttöjen odotuksessa levisin ku pullutaikina!
 
Täälläkin maha kasvaa heti rintojen alta ja suoraan eteen. Puoliso sanoikin, että takaa ei näe tässäkään raskaudessa, et oisin edes raskaana. Sama oli esikoista odottaessa. Poikamahaksi sanoi kaikki silloin ja ihan samanlainen on nytkin. Tällä kertaa siellä kuitenkin on ennustettu olevan tyttö :happy:

Tuntuu välillä, et sisuskalut ei mahdu olemaan,kun jotenkin niin ylhäältä lähtee maha eteenpäin :grin
 
Alkanu jo kauheesti ahdistaa tää iso maha. Siis tää on niin valtava ettei pysty enään syödä kuin pieniä annoksia ettei tuu hengen ahdistus.
Viikkoja 26+0 ja kiloka tullut jo 13! En jaksa enään häpeillä ja salata tätä. Tää asia on niin kauan mua ahdistanut mut nyt teen tästä julkista enkä häpeile enään.
Lähtökohtana normaali paino, liikun paljon, syön terveellisesti ja niitä vaan tulee mutta TULKOOT :happy: en jaksa enään taistella vastaan asian kanssa mille en näköjään vaan voi mitään.
 
^Mullakin tullu tota painoa jo +11kg ja viikkoja vähemmän! :)
Mua ajoittain häiritsee, mutta vaan sen takia että on kauheen pitkä matka sitten palautua siihen lähtöpainoon! :D Raskaus on kuitenkin henkilökohtainen ja kaunis asia, en häpeile sen tuomia lisäkiloja! :) Eikä terkkakaan sanonut mitään tosta painon noususta. mulla myös hankalaa jo tän möhiksen kanssa, hengästyy jo pukiessa, kengät on ärsyttävän hankalat laittaa jalkaan ja kävely alkaa sattuu mahaa kun en vaan muista ettei tahti voi olla enää se mihin olen tottunut, täytyy laahustaa niin hitaasti että ihan ärsyttää välillä lähteä mihinkään! :D
 
^Mullakin tullu tota painoa jo +11kg ja viikkoja vähemmän! :)
Mua ajoittain häiritsee, mutta vaan sen takia että on kauheen pitkä matka sitten palautua siihen lähtöpainoon! :D Raskaus on kuitenkin henkilökohtainen ja kaunis asia, en häpeile sen tuomia lisäkiloja! :) Eikä terkkakaan sanonut mitään tosta painon noususta. mulla myös hankalaa jo tän möhiksen kanssa, hengästyy jo pukiessa, kengät on ärsyttävän hankalat laittaa jalkaan ja kävely alkaa sattuu mahaa kun en vaan muista ettei tahti voi olla enää se mihin olen tottunut, täytyy laahustaa niin hitaasti että ihan ärsyttää välillä lähteä mihinkään! :D
Mä voin niin samaistua kaikkeen!
Töiden jälkeen sukkahousujen pukeminen on verrattavissa urheilusuoritukseen :hilarious:
Ei mua muuten noi raskauskilot haittais jos tietäisin että ne lähtee synnytyksen ja imettämisen kautta pois mutta kun ei siitäkään voi olla niin varma. Sehän se tässä eniten pelottaa ja ahdistaa. Mut nyt ei auta muu kuin hyväksyä asia.
 
Mulla on vähän väliä kaksijakoisia ajatuksia mahasta, välillä se on iso ja hankala ja välillä taas "pikkumaha", ihan niinku sen koko mukamas välillä vaihtelisi...
Odotan jo että saisi jo sujauttaa kevätkengät jalkaan eikä tarttis ährätä ja kumarrella talvikenkien vetoketjujen kanssa, hankalalta ja hengästyttävältä tuntuu täälläkin.
 
Mä en kans kestä tätä mahaa. Törmäilen sen kanssa koko ajan seiniin/kulmiin, kun en osaa yhtään hahmottaa. Onneksi mulla koira nostaa kaikki pudonneet tavarat ja pyykit, niin ei tarvii niiden takia kumarrella, mutta kengännauhoja se ei valitettavasti mulle osaa sitoa, että sitä kevättä odotellessa tässä infernaalisen takatalven keskellä.

Olen syönyt huonosti viime aikoina (pl. Viron-reissu), toivon, että se vähän hillitsee painonnousua. Tai siis en tahallisesti, mutta kun on ollut niin paljon tekemistä. Ei muista syödä ja sit ei ehdi kokkaamaan - tulee vedettyä jotain välipalatyyppistä juttua vain koko päivän aikana. Tänään oli sentäs mulla töissä kunnon ruokaa, kun illalla tein. Pitää hillitä suklaan lappamista jo senkin takia, että se makean ja huonon ruuan himo ja tarve menee vauvaan, kuulemma. Rupean siis vetämään chiliä ja sitruunaa tms. :grin Että ois ees teoreettinen mahdollisuus, että vauvasta tulee normaali ja terveellisesti elävä. :P

Eilen ja tänään ollut oikein tosi pinkee mahapönötys. Inha fiilis. Ei sentään satu.
 
Mulla on nykyään maha ihan pinkeä koko ajan. Ei siis johdu supistuksista (vaikka niitäkin kyllä piisaa). Muistan että esikoisesta maha oli ihan kova loppuraskaudesta mutta en muista et olisi ollut jo näin aikaisin. Niinkuin maha olisi ihan täynnä jo, eikä ehkä lapsivettä niin paljoa. Edellinen neuvola oli kuukausi sitten ja seuraava vasta kuukauden päästä, niin ei ole edes neuvolakäyntiä tässä. Kaipa tää on normaalia...
 
Voin samaistua kyllä teihin muutamiin edellisiin! Tuntuu, että ihan yhtäkkiä on tullut kömpelöksi tämän masun kanssa ja esimerkiksi juuri sukkien pukeminen on hankalaa ja aikamoista venkoilua välillä. Ja tästä tämän pitäisi vielä kasvaa! :woot: ekaa kertaa pappia kyydissä niin on kyllä niin outo ja ihmeellinen olo välillä. Pari viikkoa sitten kun tulin töistä tuntui, että räjähdän, vatsa oli niin kireä ja tuntui, että iho ei vain anna periksi millään. Kuin verenpainemittari olisi ollut vatsan ympärillä. Käskin miestä googlaamaan voiko raskaana olevat naiset poksahtaa ja rasvasin vatsaa kaikennäköisillä rasvoilla ja öljyillä mitä löysin loppuillan :wacky: Onneksi ei ole toistunut, vaikka vatsa melko kiinteä pallo onkin, oli hyvin epämukava olo...
 
Täälläkin vatsa tuntuu suurelta, vaikka "vasta" rv 26+2. Ihoa kiristää, pitää rasvailla oikein rasvaisella voiteella päivittäin, että edes vähän helpottaisi. Onko jollakulla muuten jokin hyvä tuote mielessä, millä sais tota vatsan ihon kutinaa lievitettyä?
 
Ja sukat alkaa olla vaikee laittaa jalkaan! Vielä kun yritän tukisukkia vääntää jalkaan aamuisin, ne kun on aikas tiukat!
 
Mä olen joka ilta rasvannu bio oililla. Aika kallistahan se on mut ihan sen arvoista. Öljynä levittyy hyvin ja yön aika imeytyy kunnolla niin ei haittaa vaikka jäis vähän öljynen olo kun menee kuitenkin heti nukkumaan. Sen avulla oon ainakin tähän mennessä säästyny raskausarvilta mahan seudulla mut tisseihin on muutamat arvet tullu nännien alle.
Joo tiedän tunteen noitten tukisukkien pukemisen kanssa :hilarious: ite oon lopuks ihan hengästynyt ja hyvä ettei tuskahiki valu kun sukat on saatu jalkaan. Pitää varata aamulla vähän extra aikaa jos haluu laittaa tukisukat jalkaan.
 
Mä olen joka ilta rasvannu bio oililla. Aika kallistahan se on mut ihan sen arvoista. Öljynä levittyy hyvin ja yön aika imeytyy kunnolla niin ei haittaa vaikka jäis vähän öljynen olo kun menee kuitenkin heti nukkumaan. Sen avulla oon ainakin tähän mennessä säästyny raskausarvilta mahan seudulla mut tisseihin on muutamat arvet tullu nännien alle.
Joo tiedän tunteen noitten tukisukkien pukemisen kanssa :hilarious: ite oon lopuks ihan hengästynyt ja hyvä ettei tuskahiki valu kun sukat on saatu jalkaan. Pitää varata aamulla vähän extra aikaa jos haluu laittaa tukisukat jalkaan.


Mistäs tota Bio oilia saa? Ihan marketeista tai apteekista?
 
Mä rasvaan kans bio oililla iltaisin. En tiiä saako kaikista marketeista, mut Sokokselta saa ainakin. Se on ollut monesti 3+1 -päivillä tarjouksessa, niin sieltä tulee ostettua muutama purkki aina kerralla. :)
 
Mulla on ollut Aqualan Oilia, kun se loppui niin ostin Ceridalia ja sain myös lahjaksi Biothermin Biovergetures-voiteen, on niin kallis että en varmaan olisi itse ostanut. Mutta kaikki on olleet hyviä. Öljyt imeytyy vähän hitaammin kuin tuo voide, mutta jos se ei haittaa niin minusta nuo öljyt toimii hyvin ja ovat riittoisia. Toistaiseksi olen vielä arvilta välttynyt.
 
Ja öljyt olen hankkinut apteekista. Tuon voiteen alkuperästä en tiedä, mutta googlettamalla varmaan löytyy.
 
Bio-oilia löytyy apteekista ja marketeista. Itse ostin Prismasta sen isomman koon niin tulee vähän halvemmaksi.
 
Mulla lääkäri kirjoitti ihan reseptille pyynnöstäni canodermiä lilaa on tosi tosi hyvää, ja imeytyy nopeesti mut kosteuttaa hyvin. Reseptillä iso pumppupullo maksoi noin 13euroa :eek:
 
Mä käytän minidermiä, esikoiselle määrättyä voidetta :) se taitaa olla "lastenversio" tosta canodermistä. On ehottomasti parasta rasvaa mitä mulla on koskaan ollu! Kosteuttaa ylihyvin ja on tosi riittosaa, levittyyki ku unelma!
 
Mulla on kanssa Miniderm käytössä. Neuvolalääkäri kirjoitti sen mulla kuiviin käsiin ja nyt käytän sitten muuhunkin rasvailuun :)
 
Takaisin
Top