painon nousu ja mahan kasvu

Bellaroosa

Vauhtiin päässyt keskustelija
Heinämammat 2018
Miten kaikilla on alkanut vartalo muuttumaan? Vai onko mitään muutosta ehtinyt vielä tapahtua?

Mietityttää miten vartalo muuttuu kun ensimmäistä odotan ja ikää jo 32 että kroppa ei varmaan palaudu samalla tavalla kuin nuoremmilla.

Onko kellään alkanut vielä paino nousemaan? Mulla on tullut jo 2 kiloa ja mietin että pitäiskö alkaa syömään vähän kevyemmin? Ruokahalu on kasvanut niin että tulee syötyä jo normaalia enemmän ja mietin että onko tämä normaalia kun raskautta on vasta näin vähän takana. Kuudes raskausviikko.
Olen kuulluut että kiloja rupeaa kertymään vasta toisella kolmanneksella ja mahakin alkaa silloin vasta kasvamaan. Mutta kyllä mä vaan uskallan väittää et on tullu jo alavatsaan aikamoinen pallo tohon kohdun seudulle.
 
Kai se lähinnä turvotusta on tässä vaiheessa. [emoji4] On mullakin aikamoinen turvotus ollut, mutta aamulla maha kuitenkin litteä. Oon kyllä syönyt ehkä vähemmän kuin normaalisti kun ei ruoka maistu niin hyvin. Makeaakaan ei juuri tee mieli.

Sain esikoisen 31-vuotiaana ja aika hyvin kroppa palautui. Vähän kyllä vatsanahka löystyi ja muuten olen hoikka, joten näytän välillä raskaana olevalta muutenkin jos on turvotusta. [emoji28]
 
Mulla turvottaa nyt vatsa mutta ei muuta. Tai on mulla tissit kasvanu jo nyt [emoji16]

Mulla iho roikkuu jo valmiiks hirveästi kun oon laihduttanut 43 kg. Eli palautuminen ei minua huoleta yhtään.
 
Mulla myös olo että vatsa kasvanut, turvotustahan se siis on. Iltaisin välillä iltavuorossa on tosi vaikeaa piilottaa, lähtee heti liivien alta häpykummulle saakka pallomainen kumpu,ihan kuin pidemmällä raskaana [emoji16] painoa tullut +5kg nyt rv 6+5, epäilen että nesteen vähän juomisen vuoksi kertynyt nestettä... ja tuo turvotus, ei sekään vain ilmaa kyllä ole,nestettä varmasti osaksi :) innolla kyllä odotan koska turvotus laskee ja ihana kumpu tulee:)
 
Mulla on aina alkuraskaudessa paino noussu nopeammin ja puolen välin tietämissä tasaantunut. Tää on just kurjaa kun ei haluais vielä kertoa kellekkään ja sit vatsa turvottaa ja pömpöttää hirveesti. Onneks iltaisin enemmän.

Joten ei kannata ottaa stressiä painosta tai mahan pömpöstä.

Itse olen normaalipainoinen/hoikahko niin alan tuntea selin makuulla aivan alavatsalla sellaisen pienen kovan kohdan, joka on siis kohtu...eli sieltä se kasvaa, eikä tämä iso maha voi siis vielä olla oikeaa raskausvatsaa :)

Edit: en siis vielä tunne nyt rv 6+1 mutta aiemmin raskauksien edetessä.
 
Kilo tullut painoa lisää ja olen siis valmiiksi hiukan ylipainoinen. Vatsaa turvottaa ihan hirveästi ja rinnat on raskaan tuntuiset.
 
En ole uskaltanut vaa'alla käydä, kun ruokahalukin on kasvanut hitosti :grin Turvotusta on kovasti ja puolison kanssa ollaankin naurettu, et näyttää kyllä kovasti, et ois jo vähän pidemmällä raskaus.. :wink Toisaalta en tiiä, onko tarinoissa perää, että ensimmäisen raskauden jälkeen uudet raskaudet voi tulla näkyviin selkeästi aiemmin?!
 
Mulla jäi edellisen raskauden kertyneet kilot riesana joten toivon ettei tulis nyt painoa yhtään.

Mutta joo turvottaa jo.
 
Turvotusta täälläkin, kaikkein mukavimmatkin pöksyt tuntuu tukalalta nykyään. Odotan jo aikaa kun kehtaa ostaa raskausvaatteita :D Lisäks rinnat on muuttunu kiinteämmäksi ja kasvanu hieman.
 
Mulla kans edellisestä raskaudesta kiloja jäljellä. Nyt ei tarvis painon nousta yhtään :joyful:Toivottavasti pystyy liikkumaan loppuun saakka, esikoisesta makasin sohvalla viimiset pari kuukautta :sad001
 
Miul ei oo paino viel noussu yhtään, mut turvottaa sitäki enemmän. Viimeks alkuraskaudesta oli turvotusta iltaisin ja sit se pikkuhiljaa hävis. Keltarauhashormoni aiheuttaa tällee alkuun kaikenlaista nestelöllöä mahamakkaroihin ja sit suolistoturvotusta. Ihanaa... :D
 
Paino ei ole noussut yhtään, edellisestä raskaudesta ei jäänyt yhtään ylimääräisiä kiloja kun raskausaikana ensin laihduin 10 kg ja loppu raskaudesta sain ne vasta takaisin.
Nyt iltaisin turvottaa niin että näyttää kuin olisi pidemmälläkin raskaana ja tosiaan monet housut kiristää vatsan kohdalta niin että on tukala olla.
 
Täällä paino vielä normilukemissa, ja vähän ihmetyttää kun ei edes turvotusta ole vielä tullut. Aiemmissa raskauksissa alussa alavatsaa kyllä turvottanut, mutta nyt tosiaan ei mitään, vaan ehtiipä tuo vielä, kun nyt viikkoja vasta 5+0.

Aiemmissa raskauksissa oon kerännyt painoa vaihtelevasti 8-28kg välillä. Parissa ekassa raskaudessa tuli tosiaan tuo lähemmäs 30kg, kun kroppa keräsi jostain syystä hirveän nestelastin. Muissa raskauksissa kun ei ole ollut turvotuksia niin painokin noussut maltillisemmin, parissa vikassa vain 8kg vaikka normaalipainoinen olenkin.
 
Miul kans esikoisesta paino nousi 17 kiloa, ja jo heti alussa 3 kiloa. Odotettavissa siis kohta painon kääntyminen nousuun... :D
 
Ei oo noussu, vaikka liikunta on voinnin vuoksi jäänyt. Ruokamäärät on kuitenkin vähentyny. Pahin turvotuskin ohi.
 
6+3 ja alussa tulleet 2 kiloa on tippunu pois mutta vatsassa jo niin paljon nestekertymää että näyttää kun oisin jo pidemmällä raskaana. Mulla on kyllä kohtu ja lantio sellasellasessa asennossa että maha kasvaa aika nopeasti alussa. Tänään sovittamaan jo mammahousuja ja ostamaan isommat rintaliivit:Heartred
 
Mullakin rinnat on jo vähän isomman tuntuiset, täyttää nykyiset liivit paljon paremmin. Alavatsaakin turvottaa, kireimmät farkut saa jo jäädä kaappiin. Vyössä on pitäny ottaa käyttöön seuraava reikä. Painoa ei kuitenkaan oo vielä tullut lisää.
 
Mua hirvittää jo valmiiks painon nousu.. edellisessä raskaudessa ei tullu ko reilu 10kg josta laitokselle jäi vajaa 7kg, mutta ku on jo valmiiks reippaasti ylipainonen, ni niitä kiloja ei sais tulla juuri mitään. Oonki nyt noudattanu sokeritonta ruokavaliota, alotin kyllä jo syyskuussa sen, joten turvotusta ei ainakaan vielä oo, ja toivottavasti sillä saisin painonki pidettyä kurissa :)
 
Mua hirvittää jo valmiiks painon nousu.. edellisessä raskaudessa ei tullu ko reilu 10kg josta laitokselle jäi vajaa 7kg, mutta ku on jo valmiiks reippaasti ylipainonen, ni niitä kiloja ei sais tulla juuri mitään. Oonki nyt noudattanu sokeritonta ruokavaliota, alotin kyllä jo syyskuussa sen, joten turvotusta ei ainakaan vielä oo, ja toivottavasti sillä saisin painonki pidettyä kurissa :)

Muakin hirvittää. Ei itseni takia kylläkään niinkään. Mäkin oon ylipainoinen. Laihdutin aiemmin 43 kg ja vaikka laihdutin, pelkään ihan hirveästi mitä ne neuvolassa sanoo kunnon ylipainoa. Ei mua harmita itteni ulkoinen näkö, mutta ikävää jos saa kuraa niskaan vaikka kokoajan tehnyt töitä saadakseen painon alemmas. Ja saanutkin. Ei vain ehtinyt kaikkea saada, kun tämä ihanuus alkoi tehdä tuloaan.
 
Mulle oltiin tosi mukavia ihan joka paikassa, neuvolassa ja sairaalassa, vaikka oli ylipainoa paljon ja paino nousi sen 10kg. Toki terkka sano et paino ei sais paljoa nousta, mutta sen äänensävy ja tyyli oli ystävälliset, ei mitenkään tuomitsevat. Sairaalassa lääkäri kehu ku oli noussu paino niin vähän, vaikka itteä nolotti kertoa asiasta.. mulle ittelle se painon nousu on niin kova paikka, vaikka oon jo liki 20kg pudottanu ennen raskauksia. Mutta uskon vahvasti et sokeriton ruokavalio auttaa mua tässä asiassa!

Toivottavasti sä saat samanlaisen hyvän ja ystävällisen vastaanoton painon suhteen! :)
 
Takaisin
Top