Painon ja kehon muutokset

Täällä bmi18 huutelee paino jutuista.
Mulle neuvolantätskä koitti syöttää ajatusta, että painoa on saatava lisää.

Sanoi, että ekalla kolmanneksella painioa lisää mm. lisääntynyt verenmäärä yms, tuovat sen muutaman kilon. Nyt rv 16+3 ja noin 4kg tullut. Tosin alkuun en päässyt liikkumaan ja nälkä oli kova. Josko tästä tasoittuisi.
 
Koskaan ei oo hyvä! Toisil pakko nousta ja toisil ei saa nousta, joskus ok 1kg ja seuraaval kerral on jo liikaa :P saas nähä mitä uus nl täti sanoo ku nyt ollu hirvee "massakausi" ja iskeny pien turvotus+ummetus nii paino noussu nyt muutamassa viikossa n. 4kg mutta toivon että vähön nyt tasottus ja laskis ens viikon to mennessä nii ei hävetä ainakaa nii pahasti mennä neuvolaa... Sanoisin et n. 2kg turvotusta pakosti,loput voi olla jo ihan kohtua yms
 
Mulla oli tullu n. 500g/vko... :/ Nyt jos ei läskiä tulis enää.. Aion kyllä vielä yrittää tota urheilua. Kerran viikossa on se jumppa, mutta eilen en päässyt, kun mies oli pitkää töissä.. :/
 
Mä kävin äsken vaakalla ja ekasta neuvolasta on tullut 6,5 kiloa painoa. Suurinosa on kyllä nestettä kun olo on kuin ilmapallolla..
 
Mulla paino oli 77.3kg ekalla neuvolakäynnillä :) (oon siis 183cm pitkä) ja viimeks oli sit noussu 82.9kg...
 
Ensimmäisestä neuvolasta noussut n. 56 kg -> 58,5 kg (aamupaino). Vaikkei paino ole pahemmin noussut, niin turvotusolo on kyllä koko ajan aika kamala.
 
Mulla nyt 19+6 paino noussu kotivaan mukaan 54,5 -> 61,8.... Vähän kyl ärsyttää kun menny syömää miten sattuu, mutta jos haluu lohduttautuu jollai nii viimeks aloin oottaa 60+ kg joten nyt vaa tavotteena pysyy alle 70kg kun viimeks oli 80kg rikki...
 
Hyh, tuli käytyä vaa'alla... Paino plussan aikaan ~70 kg tyhjällä vatsalla, nyt näytti aamupalan ja lenkin jälkeisen välipalan jälkeen 77,4!:bag: Ekasta neuvolasta ~6 kg plussaa.. Jotenkin tiesin jo ennalta, ettei nämä muutokset tule olemaan henkisesti helppoja.. Pituutta 170 cm ja reilu viis vuotta paino heilui alle 65, mutta pillereiden lopetus ja muut tekosyyt toi 5 kiloa plussaukseen mennes.. Järki sanoo, että ihan ok vauhti painonnousussa, mutta pieni läskipiru olalla lällättää!! :sad001:arghh:
 
Täällä nyt lähtöpainoon tullut reilu kilo lisää. Oltiin siis jossain vaiheessa neljä kiloa miinuksella. Tiedän, että nyt kun ruoka ja neste pysyy vähän sisällä, alan paisua taas kuin pullataikina. Niin se meni viimeksikin. Tuntuu siltä, että vatsa on jo valtava, vaikka viikkoja vasta 19+1. En tajua, miten tämä voi vielä kasva monta kuukautta. Aika varmaa, että tulee reilusti arpia masuun tällä kierroksella... harmi, kun ekalla kerralla ei yhtään.
 
Mä lähdin normaalipainosta ja nyt kiloja tullu jo joku 10. En oo aiemminkaan harrastanu mitään erityistä liikuntaa, mut raskauden myötä heti lonkat löysty ja nivelet paukku, ni ei kävelylenkit oo ollu samanverosia. Syöny oon melko kurinalaisesti, kuten aiemminkin. Turvotus tpi heti alussa kiloja nopsaan.

Esikoisen kanssa alkuun olin 10 kg ylipainonen. Kiloja tuli kai joku 12 ja kaikki jäi synnärille, mut olin edelleen ylipainoinen sen 10kg.

Koitan olla ressaamatta ku vissiin oon vaan niitä, joilla painoa tulee ja no can do. Maha on toki jo näkyvissä mut ei tunnu erityisen isolta; olinhan viimeks melkein tän painoinen jo tullessani raskaaksi. Tavallaan nyt on kai varaa tulla enemmän, kun alkupaino oli terveempi.
 
itse kanssa tänään noita painoasioita mietin.

Neuvolasta sanottiin, että alipainon takia pitäis saada ainakin 15kg.
Nyt on tullut 7kg ja saman kokoisella kaverilla näillä vkoilla sama.

koitan päästä treenaamaan hieman kunhan flunssa helpottaa :) .
 
Tänään huomasi töissä raskaita laatikoita vaikeissakin asennoissa nakellessa, että ei korsetin lihakset oo enää ihan "kotona".. Ja kyllähän juilii vieläkin muutaman tunnin jumppa..:confused: Fyysinen työ käy liikunnasta ja sen kyllä huomaa.. Pääasiassa päivät jaloillaan ja paljon kävelyä, niin ei paljon houkuta kävelylenkit päälle. Nyt on ilmaantunut kantapääkipu molempiin, luultavasti syypää on sekä raskaus että noussut paino. Ihan polttaa, tekee välistä kotiin ajamisestakin tuskaa..huoh..

Monestakin lähteestä saanu ymmärtää, että 15 kg normaalipainoselle on ok nousu!
 
Itselle vaan tuntuu niin oudolta noi painomäärät. Lähtöpaino oli 54, normaalisti olen ollut maks 52kg, mutta ennen plussaa oli pitkä keuhkokuume jakso ja liikunta jäi.

Pituutta on siis 170cm ja atleettinen kroppa.

Nyt on paino 62kg ja tuntui hurjalta rikkoa tuo 60kg raja.
Todella pieniä ja asiaan kuuluvia juttuja, mutta näin syömishäiriöiselle on aika neuroottista puuhaa :) :)
 
Mullekin on nyt tullut 8kg mut oon vaan tyytyväinen, kun esikoisesta sama tuli jo paljon aiemmin. Kokonaisuudessaan viimeks tuli 20kg, vaikka liikuin paljon enemmän kuin nyt.

SusuPala mullakin on jalkapohja kipeä, veikkaan että sieltä joku lihaskalvo on tulehtunut :/ En oo nyt pariin viikkoon päässyt sen takia lenkille ja ahdistaa kyllä! Ihan henkisesti ja se, et kuinkahan tässä taas ehtii kerryttää kiloja kun ei liiku..
 
Yllättävän vaikeaa on kyllä päästää irti omista painorajoistaan, ikinä en minäkään ole painanut näin paljoa! Toivottavasti Esper ei taustasi liikaa nosta päätään ja oppisit nauttimaan muuttuvasta kehosta! :shy:
 
Aamuisin herätessä on vasen jalkapöytä myös kipeä.. Aivan kuin olisin sen yöllä lyönyt kunnolla johonkin! Helpottaa aamutoimien aikana ja viimeistään kenkä jalassa loppuu o_O outoa.. Oikea jalka kivuton. En vain ole varma, oliko tätä särkyä ennen plussausta jo..
 
@SusuPala, kovasti on töitä tehty ja ihan hyvältä tuntuu ja näyttää.

Tosin omat jalat inhottaa, kun on päässyt löystymään. Mulla ei ikinä ole ollut selluliittia tms ja nyt näkyy jos reidet / pakarat "litistyy". Todella pinnallisia juttuja, mutta uutta ja ihmeellistä.
 
Mä en ole ikinä painanut yli 70kg ja kohta rikotaan se raja, jo 10 kg kerätty painoa. Max 15 olis hyvin jees mutta vasta 22+2 et varmaa tulee se toinenki kymppi. En ota ressiä mutta 7 alkava paino tuntuu vaan isolta kun olen aikuisikäni painanut 54-58kg.
 
Mä en ole ikinä painanut yli 70kg ja kohta rikotaan se raja, jo 10 kg kerätty painoa. Max 15 olis hyvin jees mutta vasta 22+2 et varmaa tulee se toinenki kymppi. En ota ressiä mutta 7 alkava paino tuntuu vaan isolta kun olen aikuisikäni painanut 54-58kg.

Mulla Penni sama ajatus, että tuntuisi oudolta/hurjalta ylittää seitsemänkympin raja, kun aina painanut 53-58kg. Nyt meni onneksi vasta 60kg rikki, saa nähdä kuinka paljon loppuraskauden aikana saan painoa. Etenkin kun tykkään nyt liikaakin syödä herkkuja, eikä sitä kuuluisaa selkärankaa tunnu mistään löytyvän.

Onko muuten kukaan ajatellut hankkivansa sellaista tukivyötä (en muista nimeä), mikä lukemani mukaan pitäisi nopeuttaa/auttaa raskauden jälkeistä palautumista? Mietin vain onko se ihan hölynpölyä, vai auttaako oikeasti.
 
Mäkin oon aina painanut 58-60kg ja kieltämättä otti vähän koville kun edellisessä raskaudessa painoin päivä ennen synnytystä 79,9kg.. Mut ei menny 80kg rikki!

Adeline tiiän mitä meinaat! Eiks se oo joku belly bind vai mikä :) Mua kiehtois kokeilla, viimeks ei ollut mitään ja huomasin kyllä et ei ollut pitkään mitään tukea vatsalihaksista.
 
Takaisin
Top