Painon ja kehon muutokset

Mulla imettäminen ei oo nälkää lisänny mut ihan järkyttävä jano on koko ajan! On vaan aina pakotettava ittensä syömään edes jotain, ettei syömättömyyden takia ainakaan maidontulo lopu..
 
Mulla kans ihan kauhee nälkä ja jano koko ajan! Poika kyllä kasvaa ihan silmissä, et ehkä mun täytyykin saada vähän lisäenergiaa oman kulutuksen lisäksi :D. Ja ku en halua, et hän rupeaa "syömään" mun lihaksia!
 
Mul kans hillitön jano! Ja herkku nälkä... jälkimmäiseen yritän olla sortumatta, ennemmin pähkinöitä, hedelmiä, vihanneksia napostelen :wink vaa'alle en oo vielä mennyt, meinasin vasta kk päästä mennä... turvotus on kyl edelleen aika mahtava o.O
 
Tääl kans makian nälkää, johtunee varmaan väsymyksestä, kroppa ja pää kaipaa lisä energiaa vissii..:woot:
 
Mulla on kans jano koko ajan.. ja makeannälkä.. :sad001 rasittavaa ku mää en sitte pysty olla syömättä ja vähänkää jos ottaa aivoon ni varmasti syön jotain hyvää. Ku saiski joskus nukkua ni se varmaa auttais. :)
 
Itelläni hävis makean himot..raskaus aikana oli kyl koko ajan syötävä herkkuja..ruokaakaa ei nii tee mieli syyä ku ei ennätä oikee syömäänkää nii syö millo kerkee ja muistaa
 
Synnytyksestä reilu kaks viikkoa ja mulla enää 1kg lähtöpainoon :eek:. Nyt alkaa oikeasti vähän huolestuttaa, et syönkö liian vähän. Tänään tuntunut et maitoakin tulis huonommin, mut voi hyvin olla, että kuvittelen vain. Eilen ja tänään tullu kyllä juotua aika vähän...
 
Turvottaako teitä muita synnyttäneitä? Mun jalat ei ollu edes raskaana näin turpeessa... samoin sormet o.O
 
Mulla torstaina 4 viikkoa synnytyksestä ja paino on jääny 5 kilon päähän siitä raskautta edeltävästä painosta. Jospa se vielä siitä putoaa normilukemiin :D Samoin lantio on edelleen leveämpi mitä ennen. Mie en syö kyllä tarpeeksi usein, kun tuntuu ettei millään meinaa keretä :O ehkä se paino siksi junnaaki samassa kun kroppa menee säästöliekille ruuan vähyyden takia...onneksi vauva kasvaa mainiosti omalla maidolla siitä huolimatta ja maitoa tuleeki hyvin :D
 
Äippä x4: Mulla ei oo turvotusta tullu synnytyksen jälkeen. Tuntuuki niin ihanalta kun sääret ja sormet näyttää taas omilta :D Mistähän johtuu sulla tuo turvotus? Saatkohan tarpeeksi nesteitä? :O
 
Mulla ei ollu turvotusts raskauden aikana eikä nyt synnytyksen jälkeenkään. Veikkaan että on joku 4kg vielä lähtöpainoon matkaa. En syö kyllä tarpeeks usein mutta kun syön nii jotain helppoa naposteltavaa..
 
Mullakaan ei synnytyksen jälkeen oo turvotusta ollu, kaikki lähti synnytyksessä (ja hyvä niin, sitä oli aivan järkyttävä määrä kun näin jälkeenpäin katteli), paino ei muuten vain oo vielä menny takas aiempaan, ainakaan viimeisen punnauksen mukaan. Ja edelleen kyllä mammahousut käytössä, yks päivä käytin normifarkkuja mutta ei... Ja sormusta jos käytän niin pikkusormeen se menee :grin kyllä ois kiva alkaa vähän kävelemään edes, on vaan vieläkin paussilla toi ulkoileminen kun oli ensin se anemia ja sit alko hirveet kevätsateet ja nyt taas kipeenä ja milloinkohan sitä vihdoin pääsis liikkumaan!

Perjantaina käyn jälkitarkastuksessa niin katotaan onko painoa minkä verran, ois kyllä ihme jos ei edes vähän kadonnut kun ei tässä aina ehdi kunnolla syödä eikä tee edes mieli :sorry: ja vauvakin imee äitistä välillä tosi tehokkaasti kaikki mehut irti,tuntee melkeen kun omat varastot siivilöityis maidon kautta vauvaan :joyful:
 
ImageUploadedByVau Foorumi1496187476.692067.jpg Mulla turvotus just synnytyksen jälkeen. Spinaalipuudutuksen takia liikkuminen oli heikkoa. Vasemman puoleinen kuva about viikko kotona...
 
Otit sit kuvan mun jaloista:eek: Onpa kiva kuulla että muillakin samaa ongelmaa, kaipa tämäkin ihan hormoneista kiinni o.O vettä juon 2-3L päivässä ja aamulla ananas, meloni,luumu smoothien.... et saa nesteet (ja kakan) liikkeelle mut silti ei mtn hyötyä! Jospa sit kun pääsee (ens viikolla) lenkille...
 
Mulla oli kans ennen synnytystä ja viikon verran synnytyksen jälkeen ihan jäätävä turvotus, joka on sittemmin lähtenyt vähän laskuun. Edelleen huomaa, et monet (=suurin osa) kengistä puristaa, mut enää ei oo ihan samanlaiset pallojalat.
 
Täällä kans yks turvottelija. Ei kylläkään onneksi enää turvotusta, mutta että jokaisen synnytyksen jälkeen oon sen vajaan viikon verran ollut kunnolla turvoksissa päästä varpaisiin.
Kuvittelin että johtuisi nukutuksesta, kun jokaisen synnytyksen jälkeen joutunut operoitavaksi ja on humautettu uneen. Mutta liekkö sittenkään?
Joka kerta siis herätessä oon ollut ihan turvoksissa. Ensimmäisenä kasvot ja silmät liki niin ettei meinannut auki saada.. sitten myöhemmin levinnyt aina käsiin ja jalkoihin..

Entäs oliko tai onko muillakin ekojen viikkojen ajan ihan älytöntä yöhikoilua? :wtf::hilarious:
Itse ajattelin sen liittyvän maidonnousuun ja imetykseen. Ja samalla kun ekat viikot oli myös koko ajan hillitön jano, ja vettä meni varmaan 3 litraa päivässä.. niin öisin sitten hikoilin lakanat märäksi..:hilarious:

Onneksi sekin nyt tasoittunut, mutta oliko muilla samaa?:grin
 
Outomamma, oli yöhikoiluu ja päiväsaikaan hikosin paljo enemmä ku yleensä...ärsyttävää :hungover: onha se vähä tasottanu mut kyl hikoon vielki enemmä ku enemmä, mut kuulemma ihan normia:wtf:
 
Mäkin hikoilen kuin sika aina öisin! Aamulla petivaatteet ihan likomärät. Huomenna ois kaks viikkoo synnytyksestä..
 
Mä en osannu edes ajatella että yöhikoilu johtuis raskaudesta/imetyksestä :D. Mut joo, sama täällä ensimmäisten viikkojen aikana!
 
Takaisin
Top