Painoarviot

Hulina

Puuhakas puhuja
Helmimammat 2017
Kiinnostaa tietää, millaisia painoarvoita te muut olette saaneet, jotka syystä tai toisesta olette painoarviossa raskauden loppupuolella käyneet.
 
Meillä oli tänään rv 32+0 kontrolliultra ja painoarvioksi saatiin 2,4kg. Viikkoja vastaava paino olisi ollut 2,0 kg eli jonkin verran plussalla mennään. Toivottavasti kasvu hieman hidastuisi ja jäisi alle 4,5kg, jolloin alatiesynnytys olisi mahdollinen. :)
 
Huomenna on paino arvio, (32+0) edellinen oli 28+0 1.2kg eli keskiarvo. Radin takia seurataan siis.
 
28.11, 27+0 painoarvio oli 1061g ja veikkas syntymäpainoks 3kg. Viimeks ei sanonu kun mittas vaan pään mutta sano että on kasvanu. Saakohan vielä tietää painoarvioo kun mun ymmärtääkseni oli tuo vk27 viiminen lääkäri, vai ymmärsinkö väärin.
 
Meillä rakenneultran jälkeen ei ole ultria jos ei nyt mitään erikoista satu, eli painoarvio on terveydenhoitajan näppituntumassa, melko hyvin osui viimeksi kohdalleen :) Jopa lähemmäs kuin synnärillä ultran perusteella lääkärin tekemä, katsoi ultralla sen liikehälytyksen takia.
 
Samaa kokemusta kun Vilhelmiinalla! Mulla on sellainen eläkeiän kynnyksellä oleva neukku, jolla on paljon näppituntumaa - se on arvioinut viimeiset 2 lasta oikein sekä painon että sukupuolensuhteen, puhtaasti tunnustelemalla, kuuntelemalla ja mittanauhalla:happy:. Ultrissa annetut painoarviot on meillä heittäneet huomattavasti tässäkohtaa, molempiiin suuntiin!
Lapset on kuitenkin niin eri mallisia, niin raajojen pituuden kun pään ja kehon mallin suhteen että sellainen sormituntuma osaavissa käsissä on mielestäni tarkempi. On jokseenkin harmi että sekin on katoavaa "kansanperinnettä", koneisiin on jotenkin helpompi uskoao_O.

Yliaikaiskontrollissahan saa kyllä sitten sen viimeisimmän ultra-arvion jos sinne asti "pääsee". Mutta niissä loppuaja ultrissa on muistaakseni varsin iso virhemarginaali, jotain +-400gr!(?)
 
Meidän poitsu 2178g, 32+0. Vilkas kaveri, roikku napanuorassaan kiinni ja asetteli sitä naamalleen, joten kasvokuvat taas yhtä suttua. :D
 
30+0 meijän poitsulla oli 1594g painoa, ja syntymäpaino arvioks saatiin 3.7kg. Viel mennää 3vko ennen laskettua tsekkaamaan, ettei oo ottanu pyrähdystä radin takia :)

Nyt mennään 31+6, ja masu kasvanu kahessa viikossa aivan hurjasti.. Vähä jänskää ja et mitä tapahtunu :D
 
Onpa kiva, että osalla neuvolan terkkari antaa painoarvioita! Olisin kaivannut ekassa raskaudessa sellasta, kun rakenneultran jälkeen ei ollut mitään hajua vauvan koosta. Epäilin itse isoa vauvaa, mutta terkka ja kätilö sanoi, että ihan normaalikokoiselta vaikuttaa. Harmi juttu tosiaankin, ettei kaikilla ole valmiuksia ja näppituntumaa sanoa edes suuntaa-antavaa arviota (pieni/keskikokoinen/suurehko). :/
 
Täällä ei ole minkäänlaista painoarviota tullut vielä sitten rakenneultran. Esikoisesta viimeisessä lääkärintarkastuksessa arvioitiin kilo yläkanttiin syntymäpaino, kuopuksen kohdalla "veikkaus" meni aika liki syntymäpainoa.

Luulen, että minä saan seuraavan ja sen viimeisen arvion ennen synnytystä viikoilla 36, jolloin loppuraskauden lääkärintarkastus
 
Mä en oo mitään painoarviota koskaan saanu :O kuullut vaan että vastaa viikkoja koko ajan.
 
Takaisin
Top