Paino

Haaveilija mulla ihan sama! Ei ole noussut lainkaan alkuraskudessa mutta MUTTA SYÖNSYÖN SYÖN. herkkuja ja ruokaa uppoo ihan hirveät määrät. Nyt tullut 3-4viikossa 2-3kg :O voi hitsi sentään! Alkuuni 84 171cm. Minä kun luulin että pystyisin pitämän itseni kurissa mutta en. Varmaan meneekin satasen raja rikki myös tässä raskaudessa kun kahdessa muussakin mennyt :sad001
 
Nyt rv 22+3 ja painoa tullut koko raskausaikana noin 3,5 kg. Ei sinänsä paha, mutta kyllä se kirpaisee joka kerta astua neuvolan vaa'alle, kun paino on noususuuntaan :D
 
Mulla painonnousu +2,2kg plussaamisesta (tänään rvk 21+0). Vähän ahdistaa katsoa tuota suositeltua painonnousutaulukkoa ja todeta, että keikkuu koko ajan suositeltavan painontulon alarajalla :eek: Ja mä kun kuvittelin, että mun paino alkais nousta hyvinkin vilkkaasti, kun liikunta nyt vähäisempää ja tuntuu kanssa että syö, syö, syö vaan :hungry: No, eiköhän se paino viimeistään vikalla kolmanneksella ala kivuta käyrällä ylöspäin :grin
 
Voi vide. Kävin neuvolassa perjantaina. Rakastan neuvolan vaaka. Se näytti "vain" 85 kg.
Painoa sittenkin tullut vain 600g koko raskaudessa vielä. Niin ylpeä itsestäni. :) kun vertailin edelliset raskaudet niin muissa tullut n. 3-4kg näissä viikoissa jo.
Nyt rv 22+4
 
Olihan se paino noussut 7 viikossa 4,5kg. Mutta ei siihen sanottu mitään, vielä ollaan onneksi alle lähtöpainon. Ehkä turhaan panikoin,jos ne ei puutu siihen neuvolassa niin miksi itse stressaisin liikaa :happy:
 
Mulla on nyt rv 21+4 ja painonnousu hedelmöityksen jälkeen 3,8kg. Noususuuntainen painokäyrä ahdistaa ja aiheuttaa ristiriitaisia fiiliksiä mut kumppani hokee aina et se on tosi vähän ja et painon kuuluukin nousta.
 
Paljos teillä nyt on painoa tullut lisää ja mitkäs on raskausviikot menossa? :bunny
 
Mulla siis suunnilleen 5-6kg ja nyt 23+0. Terkkari ei sanonu mitään, että onkos paljon vai liikaa. :inpain:
 
Minulla on myös noin 5-6kg tullut, lähtöpaino lievästi ylipainon puolella ja rv nyt 25+4.
 
Lähtöpainoon 100g. Mutta paino putosi alkuun. Tyksin lääkärin mukaan lasketaan siitä neuvolan eka punnituksesta.
 
Mulla on nyt rv 25+4 ja paino pysytellyt kolmisen viikkoa samassa. Johtunee noro-viruksesta, jonka takia paino laski hetkellisesti pari kiloa. Nyt ne on aika lailla tulleet takaisin.

Mä en tiennytkään, että paino lasketaan ekasta neuvolan punnituksesta! Mikäli näin on, niin tarkalleen 2,8 kg on tullut nyt raskausaikana. Lähtöpaino oli ylipainon puolella.
 
Mä en tiennytkään, että paino lasketaan ekasta neuvolan punnituksesta! Mikäli näin on, niin tarkalleen 2,8 kg on tullut nyt raskausaikana. Lähtöpaino oli ylipainon puolella.

No tuo nyt kuullostaa enemmän joltain yhden lääkärin höpöjutulta. Jos alkuraskauden oksentamisen seurauksena vaikka kuivuu pahasti ja paino laskee useamman kilon niin eihän se pelkän nestetasapainon korjaantuminen ole mitään normaalia raskaudenaikaista painonnousua.
 
N. 2 kg ehkä. Olen punninut neuvolan vaa'alla joka kerta joten seuravalla neuvolakäynnillä alkukesäkuussa selviää. Nyt pojalla noro just tänään ja mulla lievää pahoinvointia joten ehkä tiputan ne 2 kg tänä viikonloppuna vielä ei kyl innosta nukahtaa illalla kun ei tiedä miten yö kaikilla muilla tulee olemaan. Rv 25+3
Ja olen tosi tyytyväinen itseeni tässä raskaudessa! Viime raskauksissa on tähän mennessä kertynyt ainakin 6kg.
Mainitsen vielä että on lievä ylipaino. 171cm ja lähtöpaino 84.
 
Muokattu viimeksi:
Mun lähtöpaino oli normaali ja nyt tänään 24+6 kävin vaa'alla ja näytti +7kg. Otan sen oikein mielelläni, koska tässä vaiheessa esikoisesta oli tullut jo yli 10kg ja paino nousi kilo per viikko vauhdilla. Nyt ei oo tullut yhtään lisää viime neuvolan jälkeen, mikä oli pari viikkoa sitten. Elättelen toiveita, että selviäisin tästä raskaudesta max 15-17kg painon nousulla :happy: Esikoisen jäljiltä kun tiputti 22kg niin tommonen 15kg tai reilu ei oo homma eikä mikään :grin Mutta onhan tässä vielä 15 viikkoa aikaa kerryttää massaa :rolleyes:
 
No tuo nyt kuullostaa enemmän joltain yhden lääkärin höpöjutulta.

Onko sulla jotain faktaa tähän? :) Ihan mielenkiinnosta siis kyselen, sillä yritin etsiä, katsotaanko "lähtöpaino" ajalta ennen raskautta vai ekasta neuvolakäynnistä, mutta en onnistunut löytämään tietoa. :)
 
Mulla myös laskettu ekasta neuvolakäynnistä lähtöpaino. Ennen raskautta ilmoitettu paino on varmaan monella muullakin kuitenkin arvio, itse en ainakaan painoani niin tarkkaan seuraile normaalisti enkä heti plussa tikussa vaa'alle noussut :)
 
Samoin mulla on ollut lähtöpaino se ekassa neuvolassa mitattu, jossa kävin 8+ viikolla ja siihen on verrattu nousua (alussa laskua) aina seuraavilla neuvolakäynneillä. :)
 
Takaisin
Top