Paino

Lähtöpaino 84kg , nyt rv 18+5 84kg. Toivon pientä nousua vaan. Edellisissä tullut reilu 20kg ja loppupaino päällä satasen.. huoh
 
Mulla on tullut viikossa 2kg :nailbiting: Enkä oo ollut millään lailla epäaktiivisempi, tai syönyt huonommin. Harmittaa vaikka toki tiedän että painon kuuluukin välillä nousta. Näytän mielestäni vaan lihavalta enkä lainkaan raskaanaolevalta, maha on kuin tyyny joka riittää jenkkakahvoihin saakka, eikä suinkaan vain mahan kohdalle. Pojasta oli ihan selkeä pieni pallo tässä kohti kun puoltaväliä lähestytään.
 
Luulin että siihen painonnousuun osaisi suhtautua järkevästi, mutta kyllä se vaan kirpaisi, kun oli tullut kahdessa viikossa melkein kilo, kun ensimmäisessä kolmanneksessa paino ei noussut vielä ollenkaan. En edes käy vaa'alla kotona enää, joten hirvittää tulevat neuvolat, vaikka oikeasti ihan syyttä. Kylläpä ihmisen pitääkin tyhmistä asioista ottaa stressiä!
 
Mulla lähtöpaino oli 75, noussut 5kg. Rv 17+6 meineillään ja saisi nousta siis max 0,5kg/vko loppuraskauden ajan. Toivoisin kyllä ettei nousisi paino ihan 15kg raskauden aikana, kun tuosta ylimääräisestä on ollut aina suht vaikea päästä eroon. Ja myös tuo diabetes huolestuttaa Ja myös sen takia olisi paino tarkoitus pitää kurissa. Ruokavaliosta roskaruoka pois ja liikuntaa joka viikolle :)
 
Mäkin niin toivosin et se olis vaan maha mikä kasvais (kun oli muutenkin muutama kilo liikaa painoa) :)
 
Itellä lievä ylipaino, heti alkuun tippui paino n. 3 kg eikä siitä ole noussut. Vatsa on kyllä kasvanut. :) 18+1.
 
Viime neuvolassa 17+4 painoa oli tullu alusta yhteensä 1,3kg. Oon kyllä onnellinen noin vähäiseen painonnousuun. Ajattelin ennen että jos joskus tuun raskaaksi niin paisun ko pullataikina. Äiti on meidän kaikkien lasten kohdalla lihonnu n. 20-30kg..
 
Nyt on tullut 4kg eli ihan samoissa mennään kuin esikoisen aikaan, jolloin posahti 22 raskauskiloa. Odottavin mielin katsellaan, mitä toinen puolisko tuo mukanaan. Pliis, ei kiloa per viikko taas ja hervotonta turvotusta :arghh:
 
Mulla eilen neuvolassa (18+4) oli painoa tullu 100g koko raskausaikana. Aiemmissakin paino alkanu vasta puolenvälin jälkeen nousemaan ja lopussa tosiaan turvotusta tullu monta kiloa :rolleyes:
 
Normaalipainosta lähdettiin, ensimmäinen raskaus, viikkoja 17+6 ja 10 (!!!) kiloa tullut lisää. Syitä on monia, mm. tupakanpolton ja lääkityksen lopettaminen, pahoinvointi, väsymys, liikkumisen väheneminen em. syiden vuoksi, herkuttelu ja se, että äidille tullut kaikista raskauksista yli 20 kg - mutta silti :porc Nyt olo jo parempi ja tulee liikuttua enemmän, vielä kun sais herkut jätettyä vähemmälle. Neuvolassa ei vielä oltu huolissaan painonnoususta.

Oonko ainoa, jolle on kiloja tullut näin reippaasti? :anyone
 
Nytkö tää alkaa, painon nouseminen :banghead:
Tietty viikon ajan mennyt herkkuja ihan luvaton määrä, mutta oon yrittäny kompensoida asiaa liikkumalla enemmän. Paino silti noussut viikossa n.3kg :smiley-angry017

Eihän siinä muuten mitään,mutta kun paino on yli 100kg 167cm pituudella. Ei painon tarvis nousta grammaakaan.
Miinuksella onneksi mennään vieläkin, mutta tätä tahtia ei kauaa.

Nyt teen tästä ison stressin..millähän saisi painoa alaspäin..vettä yritän juoda koko ajan, poistuisi ainakin turhat nesteet turvottamasta. Ei auta ainakaan vielä.
Ummetuskin vaivaa, joka varmasti osittain voi nostaa painoa..
 
Mua vähän ehkä ihmetyttää, viikkoja 18+5 eikä gramman grammaa tullu lisää.. silti toi maha tossa kasvaa.. syökö toi vauva sit vaan musta kaiken heti ettei näy vaa'alla painonnousu?
 
Itsekin ihmettelen että paino ei nouse. Mut ei mulla niin paljon ole maha kasvanukaan. Odotan että kasvaisi enempi.
 
Mut oon onnellinen ettei tuu tässä vaiheessa liikaa joka jää sit synnytyksen jälkeen vaa roikkuu moniksi vuosiksi.
 
Mulla paino nyt -4kg alkuun nähden, pari viikkoa sitten oli vielä -7kg. Toivottavasti on vaan parin viikon herkuttelujen turvotusta tää 3kg ja lähtee vielä pois. Ylipainoinen kun olen niin saisi pysyä miinuksella loppuun asti.
 
Itse laihduin ennen raskautta 10 kg nii ei osaa silleen ajatella vauvan olevan siellä sisällä. :)
 
Tänään kävin uimahallilla puntarilla kun ei itse sellaista omisteta. 2kg tullut tähän mennessä. Jokaisesta se paino onkin lähtenyt nousuun kunnolla turvotuksen tullessa. Kaikki on syntyneet kesällä/alku syksystä että lämpö varsinkin tuonut turvotuksen. Siinä mielessä ois ollut kiva kokea talven loppuodotus että olisiko silti kroppa kerännyt samallatavoin nestettä. Kiva kuitenkin viimeinenkin perheenjäsen saada samaan synttäriputkeen meidän muiden kanssa.
 
Miulla neuvolantäti kehui muutama viikko (vkoja sillon 16) sitten neuvolassa kun ei paino ollut noussu grammaakaan eka käynnistä. Mutta sen jälkeen on kyllä noussu, en omista vaakaa, mutta masu on tullut selkeästi näkyviin ja osa housuista pieneks käyny :-D
 
Mulle tuli sanomista kun paino noussut alusta 350g viikossa. Oksentelun takia en oo pystyny liikkumaan ja samasta syystä syömiset ollu sitä mikä maistuu ja pysyy sisällä. Oon yrittäny syödä hyvin ja terveellisesti, mutta painoa tullut. Mielestäni kuitenkin maltillisesti mutta pullukan tätin mielestä ei. Lähtöpaino ollu 65 ja nyt 70, oon 170cm. Laihduttaako tässä pitää... Hmph... Rv17+2 nyt..
 
Takaisin
Top