Paino

Vielä puol kiloo on paino tippunu viime viikon perjantaista täysimetyksellä :nailbiting:
 
Synnytys ja 5 pvä imetystä vei 10kg. Nyt on painoa lähtenyt toivottavasti vähän lisää, ainakin vyötäröltä huomaa. Mulle tosiaan tuli 30kg (apua, 75 -> 105, tekeekö se oikeasti noin paljon, apuva!) eli painoa saisi tippua vielä runsaasti. Pääsisi alkuun edes tuohon lähtöpainoon vaikka jo silloin oli ylipainoa.. varmaan kun pääsee kunnolla vaunuttelun makuun ja saa sen rutiiniin, rupeaa tässä tippumaan lisää.. toivottavasti :)
 
Synnytyksestä reilu viikko ja kiloja tippunut 9. Jos vielä tippuu niin sais olla vaan 5 kg, oon sen verran hoikka muutenkin [emoji51] Täytyy alkaa syömään enemmän kun imetys kuitenkin kuluttaa hurjasti!
 
Synnytyksestä reilu viikko ja kiloja tippunut 9. Jos vielä tippuu niin sais olla vaan 5 kg, oon sen verran hoikka muutenkin [emoji51] Täytyy alkaa syömään enemmän kun imetys kuitenkin kuluttaa hurjasti!
Joo täällä syödään herkkuja ihan surutta, kun alkaa vaatteet "lötköttää" päällä :hilarious: Paino ollut näin matala viimeksi kolme vuotta sitten kun paljon treenasin ja ruokavalio oli tiukka :eek:
 
Minulla lähtenyt vaan vaivaisat 6kg ja kohta kuukausi synnytyksestä. Nå tuli vaan 8kg koko raskaudessa mutta ylipainoa oli runsaasti ennen. Alkupaino 85 kg ja 172 cm pitkä olen. Täysimetän ja syön runsaasti makeita nyt imetyksessä, kauheasti himo päällä kokoajan.
 
Mulla kans makeenhimo on aikamoista, vaikka vaan osaimetän. Päiväkahvin kanssa pakko saada pullaa ja suklaata kuluu luvattoman paljon. Varmaan ku on väsynyt niin siitä saa niin nopean energiapiikin. Terveellisyydestä viis!
 
Mulla oli loppuraskaudesta kaamee makean himo mutta lähti synnytyksessä. Nyt ei tee mieli muuta kuin vaan kunnon ruokaa, usein ja säännöllisesti ja vettä vettä vettä :)
 
Voisin syödä vaikka kuinka paljon suklaata. Iso makean nälkä. [emoji5]️
 
Vauva pian kuukauden ja mammalla tippunut 20kg! Jes! Maha ei roiku enää kovin paljoa, mutta pömpöttää kyllä. Ylimääräistä siis vielä 10kg alkupainosta, mutta saisi ainakin vielä sen 20kg lähteä. Saas nähdä :)
 
Itsellä tuli vähän myös takasin mutta nyt lähtöpainoon on vielä 4kg. Tällä hetkellä täysimetän, mitä nyt välillä vettä lapsi saa. :wink
 
Minulle joku sanoi, että antoi lapselleen vettä vaikka imetti. Sanoi ihmisen tarvitsevan vettä, mikä toki pitää paikkansa, mutta olen ymmärtänyt että äidinmaidosta saa vauva myös tarvitsemansa veden. Muuta perustelua ei asialle ollut... Milloinka vettä yleisesti tulee antaa sitten, vasta kiinteiden aikaan? Tietoa kellään? Täällä pieni saanut vettä välillä tutin pesun yhteydessä, määrä siis aikalailla mini :)
 
Täysimetetty vauva ei tarvitse vettä, sillä saa kaiken nesteen maidosta. Kun kiinteitä alkaa mennä enemmän, voi sitä veden juontiakin alkaa treenata. :) Olisikohan meillä tytöt olleet jotain 6-7kk, kun joivat vettä ruokajuomana.
 
Voi apua, mulla kans paino on noussut viimepunnituksesta! Yhtään ei kyllä tarvitsisi nousta. 5kg lähtöpainoon vielä ja kroppa on aivan järkyttävän näköinen ilmestys! Siis aivan karsee. Edellisten raskauksien jälkeen se on ollut hyvässä kuosissa jos tähän tilanteeseen vertaa. Kaikki lihakset on hävinneet yhdeksän kuukauden oksentamisesta aikana ja tilalla on järkkyy määrä löllyvää läskiä. En oikein edes tiedä miten tästä lähtisi etenemään.
 
Mullekin iski nyt masennus melkeenpä. Tissit aivan löysät ja roikkuvat. Elleivät sitten ole maidosta turvonneet. Mahan hieman pienentyessä huomaan raskauarvet reisissä, en tiennyt niiden olevan niin pahoja.. kumpa olisi jo jälkitarkastus niin uskaltaisi enemmän liikkua! Vaikka ei tässä tule edes tarpeeksi käveltyä tai lantionpohjaa jumpattua, kelit ja muisti kun ovat mitä ovat! Toivossa on hyvä elää, mutta menee vähemmällä ruoalla nyt ja toivon ettei vaikuta paljon maidon laatuun. Tytön paino kyllä nousee eli ei kai sitä ihan pakko ole syödä liiallisia määriä :) nälässä ei elellä! Varmaan vatsan pullotus pääosin on vatsalihasten erkaumaa mutta tosiaan ylimääräistä on vielä eikä vanhat housut vielä mahdu päälle... haluan eroon mammapöksyistä! Ne jo vähän roikkuu päällä eli ikävää nostella jatkuvasti..
 
Mites muilla maha synnytyksen jälkeen? Viikko synnytyksestä ja maha on ehkä semmoinen 5-6kk raskauskuukauden pömppis :sad001 Kohtu on kuitenkin jo hyvin palautunut. Ennen raskautta minulla ei ollut mahaa ollenkaan, onkohan tää kaikki semmoista poissulatettavaa vai asettuuko tää jotenkin itekseen vielä kun synnytyksestä on niin vähän aikaa...? Miten teillä muilla on maha palautunut?
 
Maha palautuu, kun lihakset palautuvat. :) Siihen voi mennä useampi viikko, jopa kuukausia.
 
Mulla ei näy mahaa enää, synnytyksestä reilu kaksi viikkoa. Hieman on vatsa pehmeämpi kuin ennen raskautta mutta palautunee kiinteäksi jälleen kun voi alkaa treenaamaan vatsan lihaksia takaisin normikuosiin.
 
Takaisin
Top