Paino ja sen hallinta.

Mulla on auttanu tuohon karkin syönnin hillitsimiseen semmonen "sääntö", että jos kaupassa alkaa tehdä karkkia mieli niin okei yhtä herkkua saa ottaa, mutta ei mitään lajitelmaa kaikkea mahdollista. Ja sitten jos ei osaa päättää yhtä herkkua, niin sitten en ota ollenkaan. Eli jos tekee mieli jäätelöä ja irttareita, niin vaan jompaakumpaa. Mä oon myös semmonen herkunsyöjä, että syön ihan kaikki herkut mitä kotona on eli mulla ei saa olla mitään jemmassa täällä. -25kg oon painoa pudottanut "pahimmilta" ajoilta.. sitten iskikin fitness/crossfit villitys ja sen jälkeen on ollu tosi vaikea pysyä poissa urheilun parista :)
 
Onneksi kyllä suurin osa kiloista jää yleensä laitokselle. Mulla tais viimeksi tulla n 12kg ja melkein kaikki jäi synnärille. Tosin imetysaikana vetelin muiden mammojen kanssa sen verran kaffepullaa, että tuli aika paljon kiloja siinä takas :-(
Just kun olin vauhdissa painonpudotuksessa, tuli kesä ja lomat ja sit olinkin taas raskaana.... Että tän jälkeen on kyllä tiukka kuuri ja n 20kg pudotettavaa kolmen lapsen jäljiltä!
 
Mulla nyt 32+1 rv menossa ja 7,2kg tullu tähän mennessä. Tulee kyllä herkuteltua jonkinverran, eikä juuri pehva oo täs sohvalta noussut nii ihmettelen ettei enempää oo noussu paino.
 
Ihan kokemuksella että ei voi tehä mitään kun paino vain nousee hormonaalisista syistä koska syömisistä se ei ole kiinni. Kolmessa raskaudessa paino noussu yli 25kg ja nyt raskaudessa viikkoon 33 mennessä 22 kg. Oon pitkä ja hoikka oikeesti. Olen siis vain laihduttanut raskauksien jälkeen pian läskit pois. Neuvolassa vain sanotaan et saa painoo tullakki koska oon hoikkis ..ollut....
 
Mulle on tullu painoa 13 kiloa, nyt rv 31+5. Viimeksikin tuli joku 20 kiloa joista kyllä jäi 8 kiloa. Mutta kieltäydyn elämästä pelkillä porkkanoilla ihan vaan sen takia ettei tulisi kiloja.
 
Mun aineenvaihdunta on siitä kätevä kun on aina ollut jotenkin ylikierroksilla, että nytkin on painoa tullut vain 7kg (31+3). Samaa tahtia menee kuin aiemmat raskaudet jotka oli kolmenkympin ikärajapyykin molemmin puolin. Mä en harrasta mitään liikuntaa, joten ajattelin että lihon nyt helpommin kun hyötyliikuntaakaan en juuri saa kun hankittiin kakkosauto vajaa vuosi sitten. Mutta ei se kevyt paino paljoa auta esim. hengästymiseen. Sen lisäksi että on varmasti huono kunto, niin verenpainekin on tosi matala. 94/64 maanantaina kun olin lääkärissä. Tarkoittaa sitä että sydän hakkaa ihan älyttömästi jos vähääkään joutuu ponnistelemaan. Taas jännittää että lähteekö taju jossain vaiheessa. Viime raskaudessa meinasin pyörtyä suihkussa. Tajusin juuri että kannattaisi varmaan opettaa tytöt soittamaan mun puhelimella isälleen jos jotain sattuu.
 
2kg oli tullut kolmessa viikossa ja nyt rv31+5 :rolleyes: yhteensä siis n.13kg.. viime raskaudessa painontulo hidastui vasta ihan parina viimeisenä viikkona ja 20kg tuli yhteensä.. nyt alkaa pitkän päivän jälkeen mahaa/mahanahkaa niin särkeä että istuminenkin tekee tuskaa.. roikkuu tämäkin maha niin alhaalla niinku muumin nokka :hilarious:
 
Kävin neuvolassa ja painoa ei ollut tullut edellisestä käynnistä yhtään lisää eli painon kokonaisnousu edelleen 1,5 kg (rv 31+4). Ikävä kyllä sf-mittakaan ei ollut kasvanut yhtä senttiä enempää ja kasvukäyrä notkahti alarajalle. Liittyvätkö toisiinsa, en tiedä. Kahden viikon kuluttua ylimääräinen neuvolakäynti. Olen vähän huolissani.
 
Tänään kävin neuvolassa ja painoa oli taas tullut vähän reilu 1kg/vko joten ens viikolla uus neuvola ihan vaan ton painon takia. Täytyy varmaan vähän tarkemmin miettiä mitä ja miten paljon syö :D
 
Apua, nyt rv 33+6 ja painoa yhteensä raskauden aikana tullut +2kg. Neuvolatäti ei oo huolissaan mutta ite alan olla...
 
Uusi kymmen pamahti tänää 90kg
Yök
Lähtö paino tais olla 78kg
No tänää on kyllä herkuteltu hampparilla ja kahvit ja donitsi meni juuri ennen vaakaa..
kilo tullut viikossa :eek:
No kuitenki painoa 10 kiloo vähempi ku viime raskaudessa tähän aikaan :rolleyes:
 
Meillä ei ole himassa vaakaa, synnytyksestä (sektio) on nyt 9 päivää ja onkin kiinnostavaa seuraavalla neuvolakäynnillä katsoa missä paino huitelee. Vauvan paino on ainakin noussut (kahdessa päivässä oli terkkarin mukaan tullut 120g kun viikkotavoite syntymän jlk jotta päästään syntymäpainoon on 150g) joten eiköhän oma ole tullut alaspäin. Maha on nyt sellainen hyllyvä nestekertymä, toivottavasti leikkauksen jlk alkaa kehon nestevirtaukset hissukseen toimia, kun ton höllyvän nesteen kanssa näytän siltä kuin olisin edelleen raskaana..! Eikä siinä muuten mitään mutta olis kiva alkaa pukeutua muihinkin vaatteisiin kuin odotusajan vaatteisiin, jotka on jo aika puhkipidettyjä. Tai sit jos tulis kunnolla lämmin vois alkaa pitää kesämekkoja.
 
Takaisin
Top