Painiarvioita

Tänään koko arvio, 32+1. Painoa n 2109g (tjsp). Sf-käyrällä piirun alle 0-käyrää (viime neuvolassa 31+5 sf oli 27cm).

Mä oon just niin skeptinen etten luota ollenkaan uä antamaan arvioon...
Nimim. edellinen lapsi ultrassa "reilusti yli 5kg" ja ulos tuli 3,8kg.
 
Mulla oli tänään koti neuvola ja sf oli pienempi tänään kun viime neuvolassa.. rv 27+6 se oli 28 ja tänään rv 32 26.5 :eek:
Th vakuutteli että se edellinen olis ollu mitta virhe tms mutta alko huolestuttaa... varsinkin kun tietää ton istukkan mahdolliset häiriöt! Luojan kiitos ylihuomenna se ultra... pelottaa entisestään!
 
Mulla oli tänään koti neuvola ja sf oli pienempi tänään kun viime neuvolassa.. rv 27+6 se oli 28 ja tänään rv 32 26.5 :eek:
Th vakuutteli että se edellinen olis ollu mitta virhe tms mutta alko huolestuttaa... varsinkin kun tietää ton istukkan mahdolliset häiriöt! Luojan kiitos ylihuomenna se ultra... pelottaa entisestään!
Usko vaan et saletisti mittas väärin, toi mun neuvola muijaki mittas pari kertaa ihan perseelleen. Tai sit vauva on vaihtanut asentoa. Tsemppiä ultraan kuitenkin, tuuhan sitten raportoimaan
 
Toi rv 27 mitta meni yläkäyrän yläpuolella ja nyt mentiinkin alakäyrän ja keskikäyrän välillä...
Noh torstaina ollaan fiksumpia:wink en vielä vaivu täysin hysteriaan!
 
Mulla ainakin sf mitta riippuu myös siitä miten vauva on - edellisellä kerralla pitkittäin pää alaspäin = sf mitta keskikäyrällä ja viimeksi vauva poikittain = sf mitta keskikäyrän alapuolella...
 
Tulin justiisa kasvukontrollikäynniltä ja vauvan painoarvio on nyt rv 35+2 2670 g. Vastasi siis viikkoja ja kasvaa normaalisti. :) Itselleni mulla pitää seuraavaksi varata ylimääräinen kontrollikäynti neuvolaan oman painon takia. Se kun ei ole noussut rv 31+1 jälkeen ja pitäisi kuulemma kerryttää rasvavarastoa imetystä varten. Vaan ku ei näillä helteillä maistu mikään tuhti ruoka!
 
Mulla ainakin sf mitta riippuu myös siitä miten vauva on - edellisellä kerralla pitkittäin pää alaspäin = sf mitta keskikäyrällä ja viimeksi vauva poikittain = sf mitta keskikäyrän alapuolella...

Joo, kyllähän mä sen tiiän että sf mitta on monen asian summa mut silti meinaa mietityttää...
Huomenna ollaan viisaampia:wink
 
Pelkopolilla käyty ja siellä tekivät koko arvion. Tällä hetkellä 2,4kg ja viikkoja siis 33+2. Mutta vyötärön ja pään mitat menevät keskikäyrällä. Reiden mitta oli niihin nähden pitkä ja nosti painoarviota jonkin verran.... Mutta kasvaa samaa tahtia kun edellisissä ultrissa...
 
Kapy89= kuulostaa omaan korvaan tosi oudolta että jos oma paino ei nouse kuukauteen ni aletaan sitä tarkastelemaan. Mut ootko muuten sitten pienen kokoinen ja raskauskiloja vähän tullut? Itellä ei huolta rasvavarannoista, vaikka kiloja ei yhtään enää tulisi ^_^'
 
Kapy89= kuulostaa omaan korvaan tosi oudolta että jos oma paino ei nouse kuukauteen ni aletaan sitä tarkastelemaan. Mut ootko muuten sitten pienen kokoinen ja raskauskiloja vähän tullut? Itellä ei huolta rasvavarannoista, vaikka kiloja ei yhtään enää tulisi ^_^'

Erikoiselta tuntuu kyllä itsestäkin, kun vauva kuitenkin on kasvanut normaalisti. Tuntuu vähän holhoamiselta jopa. Ilmeisesti pakko syyä nyt väkisin enemmän ja rasvaisemmin, että paino nousisi. Normaalisti oon joo pienikokoinen. Oon 155 cm pitkä ja lähtöpaino oli 44,5 kg. Paino oli nyt 49 kg eli vain 4,5 kg on tullut lisää. Saisihan tuota reilumminkin kertyä.
 
vähän on tullut sulle painoa, että ehkä heillä on tarkoitus selvittää ettet tieten tahtoen pidä painoa kurissa, ajattelisin. :)
 
Mun neuvolaterveydenhoitaja sanoi, että pienille pitäisi tulla (suhteessakin) enemmän painoa, kuin isommille. Mulla BMI oli 18 ennen raskautta ja ovat kyllä muistuttaneet syömisestä (yli 12kg tullut jo, joten hyvällä mallilla on [emoji28]). Vaikkei tuhti ruoka maistuisikaan, niin muista syödä usein ja monipuolisesti :)
 
Se on sinänsä haastavaa seurata äidin painoa, kun kaikille sitä painoa ei yksinkertaisesti meinaa kertyä. Tämähän ei missään nimessä päde itseeni, koska oma paino nousee jo siitä, kun katson jotain herkkua. Ymmärrän toki, että joskus hoitohenkilökunta haluaa katsella tarkemmin odottajan painoa (sekä suht alhaista nousua että reilumpaa nousua). Mutta kuten todettu niin painon nousu on todella yksilöllistä - myös ihan vauvoilla.
 
Mustaki tuntuu että hyö on vaan huolissaan susta ku oot varmaan ite laihtunut raskauden aikana ku johan kohtu lapsivesi, istukka ja lapsi voi painaa jo yli tuon 4,5kg tässä vaiheessa raskautta. Alipaino on jopa vaarallisempaa kun lievä ylipaino ni veikkaan että hyö on vaan huolissaan sun voinnista ja terveydestä mikä on yhtä tärkeetä kun vauvan hyvinvointi :)
 
Se on sinänsä haastavaa seurata äidin painoa, kun kaikille sitä painoa ei yksinkertaisesti meinaa kertyä. Tämähän ei missään nimessä päde itseeni, koska oma paino nousee jo siitä, kun katson jotain herkkua. Ymmärrän toki, että joskus hoitohenkilökunta haluaa katsella tarkemmin odottajan painoa (sekä suht alhaista nousua että reilumpaa nousua). Mutta kuten todettu niin painon nousu on todella yksilöllistä - myös ihan vauvoilla.

Mulla sama ongelma kun sulla! Ei tarvitse ku miettiä jotain herkkua niin samoin tein pamahtaa pari kiloo lantiolla :p vaikka siis ruokavalio on tarkkaan säädetty (Radi deitti) niin paino noussut jo 10kg... hups!
Mut tosiaan yksilöllistä tämäkin...
 
Meillä eilen 32+2 ja ultrassa painoarvio vähän reilu 1800g. Kasvaa samaa tahtia kuin aiemminkin ja oli ilmeisesti ihan ok koko tai eivät ainakaan sanoneet mitään.
 
No niin, istukka toimi niinku pitää/virtaukset hyvät ja pikku mies kasvaa - käyrällä, 2viikon päästä kontrolli... paino tällä hetkellä 1471g ja syntymäpaino näillä näkymin 2.7kg! Pieni miehen alku siis tulossa:Heartred että semmoinen ”sokerivauva” o.O
Rv 32+2
 
Takaisin
Top