Painiarvioita

OUNOU

Jostain jotain jo tietävä
Painiarviothan ovat vain arvioita ja ne muuttuvat suuntaan ja toiseen ja ovat vielä yksilöllisiä. Mutta silti kiinnostaa kuulla minkälaisia arvioita olette saaneet. Itse tänään rv28+5 (radin vuoksi äpolilla seuranta) ja painoarvio 1400g. Sanoi keskikäyrillä menevän vaikka tähän asti kovasti toitotelleet neuvolassa ja äpolilla että yläkäyrillä mennään ja pahapaha
 
Meillä painoarvio rv 30+4 oli 1500 g. Hieman keskikäyrän alapuolella kasvaa.
 
Meillä sf menee keskikäyrällä ja ultran mukaan viime viikolla 27+3 painoarvio oli 1153g eli yläkäyrällä kuulemma...
 
Äitiyspolilla painoarviot lääkärin ultraamia eli pään ympärys, vatsan ympärys ja reisiluun mitta otetaan. Jos itselläni sokerit ei olisi pikkasen yläkanttiin, ei olisi syytä käydä tarkistamassa kasvua. Nyt jopa 3 vkon tauko seuraavaan koska sokerit eivät huitelee ihan taivaissa kuitenkaan. Oma SF mitta oli 27 alkuviikosta eli 28+1 ja tämä menee keskikäyrillä pikkasen yläpuolella. Tuntuu hieman hifistelyltä.
 
Tänään ylimääräinen äp käynti juurikin alhaisen sf mitan takia. Painoarvio 1250g ja Rv 29+3. Kaikki siis hyvin, neiti vain keskivertoa pienempi.
 
Tänään ylimääräinen äp käynti juurikin alhaisen sf mitan takia. Painoarvio 1250g ja Rv 29+3. Kaikki siis hyvin, neiti vain keskivertoa pienempi.

Paljon sulla oli sf mitta ja millä viikolla? Mulla on tipahtanut käyrän alapuolelle mutta ei oo lähetetty eteenpäin minnekkään seurantaan..
 
Sf mitta ollut keskikäyrää koko ajan, viikoilla 28+4 oli painoarvio 1239g
 
Helsingissä ei tehdä painoarvioita ultralla ns normaalissa raskaudessa. Tietty jos jotain syytä käydä, niin sitten. Neuvolan th ja lääkäri arvioi käsikopelolla sitten ihan loppuraskaudessa ja mulla ne osunut molemmilla aiemmilla kerroilla suht nappiin.
 
Mulla oli tippunut yläkäyrältä alakäyrälle niin halusivat mitat tarkistaa. Rv 29 sf mitta 25cm.
 
Lääkehoitoisen radin takia paino yms seurannat ä-polilla. Paino rv 26+5 1103g. Hitusen keskikäyrän yläpuolella, ei huolestuttavasti. Seuraava arvio tulossa heinäkuun alussa. Nyt menossa 30+6.

Jos puhutaan sitten puhtaasti sf mitasta niin se rv 27+5 oli 30 ja 30+5 eli eilen 34.
 
Millä perusteella näitä painoarvioita tehdään, jos ylimääräisille ultrille ei oo tarvetta? o_O
 
Yleensä noi painoarviot tehdään ns. käsikopelolla lääkärin toimesta rv 30 -> mutta harvoinpa ne menee ihan yksiin lapsen todellisen koon mukaan. Lähinnä yritetään kai etsiä poikkeamia
 
Millä perusteella näitä painoarvioita tehdään, jos ylimääräisille ultrille ei oo tarvetta? o_O

Meidän paikkakunnalla tehdään rutiiniultra kaikille rv 30-31. Siellä nimenomaan katsotaan, miten vauva on kasvanut ja missä asennossa masussa oleskelee.
 
Millä perusteella näitä painoarvioita tehdään, jos ylimääräisille ultrille ei oo tarvetta? o_O

Meillä päin ei edes tehdä painoarviota jos ei ole sf-poikkeamia tms. Esikoisesta kukaan ei edes arvaillut, eikä varmaan tästä toisestakaan.
 
Mulla ainut painoarvio on tehty just tunnustelemalla vähän ennen vauvan syntymää sairaalassa ja kätilö arvioi noin puoli kiloa liian isoksi.
 
Mulle kans nousta radittomista tehty vaan kopeloimalla ja eihän ne nyt paikkansa oo pitänyt:wink esikon piti olla 3,5kg oli 2,9kg ja tokan piti olla 4kg oli 3,6kg ja ton meidän vuosikkaan piti olla kans 4kg mutta oli 3,03kg...
nyt joudun bonus ultraan taas ton radin ja istukan takia ja se on elokuun alussa, viikkoja sillon 32...
 
Toivon, että saan huomenna painoarvion, kun käyn äitiyspolilla. Oma paino ei ole noussut, on alle lähtöpainon, mutta sitten taas sf-mitta huitelee yläkäyrän yläpuolella niin mielenkiinnolla odotan, mikä vauvan koko näihin verrattuna on :) tai viimeksi ei oma paino ollut noussut, nyt on maha kasvanut niin, että ihmettelen, jos ei oma paino ole noussut
 
Tämänpäiväisen kasvukontrolliultran painoarvio oli 1260 grammaa. Rv 28+5. Keskikäyrällä mennään :)
Mulla kasvukontrolliultra määrättiin alkuraskauden verikokeiden perusteella, joissa istukkahormoni oli vähän koholla viitearvoihin nähden.
 
Takaisin
Top