Pahoinvointi

Haiidi93

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei! Oon nyt rv 5, ja toissayönä alko oksentaminen, nyt en ookkaan toissaillan jälkeen saanu syötyä muutaku yhen suolakeksin ja vähän vesimelonia, ja juotua ihan vähän limsaa ja mustikkakeittoa. Koko ajan yökkäyttää, mutta mittään ei tuu. Koska pitäis mennä lääkäriin? Ja oon nyt reissussa haminassa , niin jos tarve vaatii niin voinko soittaa vain haminan lääkäriin?
 
Mun työkaveri sanoi, että kaikkien kolmen raskauksien aikana joutunut tiputukseenkin kun on oksennellut niin rajusti.
Jos yököttää vaan mutta mitään ei tule, niin ei sitten varmaan ihan heti lääkäriin kannata tehdä, ei ne varmaan tee siellä mitään.. :/ ja voithan sinä soittaa vaikka oman terveysaseman luukulle ja kysyä että mitä mieltä he siellä ovat, mutta tuo yökkäily ja muu kuuluu raskaus oireisiin.. :/ en mäkään viimeks ku raskaana olin, nii viikkoon syöny melkee mitää, sitä se on.. on eriasia jos oksentelee rajusti eikä neste pysy sisällä nii sit varmaan joutuu tiputukseen..
 
Sulla on haiidi varmasti tukalat oltavat varsinki jos on hellettä, töitä sun muuta.. toivottavasti löytäisit jonkun avun. :/
 
Nii no se on kyllä totta että en oo oksentanu ollenkaan, ko vaan yökkiny, niin enkai pääse 'kuivumaankaan' ? Aina välillä koitan juua vähän jotaki, mutta kauhean heikko olo, en pääse sängystä pois..
 
Pahoinvointiin liittyen:

Näin viime yönä unta, et mun sisältä tuli ulos sellainen rusinankokoinen pallero. Ihmeteltiin siinä sitten, että onpas sillä vahva sydän kun sykki siinä meidän edessä. Myöhemmin sit työnsin sen takaisin sisään, mut silloin sydän ei enää sykkinytkään :/ Herätessä mietin, että tarkoittikohan uni jotain keskenmenoa tms. ja toivoin että voisin tänään sen verran huonosti että tietäisin kaiken olevan ok. Lähdettiin kirpparikierrokselle ja sieltä kun pääsin kotiin ni olo oli jo aika ällö. Lämmitin pikaisesti ruokaa ja ehdin siitä osan syödäkin, kun sitten jouduin halailemaan pönttöä... Kaikki taitaa siis olla kunnossa :Heartred

Haiidille tsempit pahoinvoinnin kanssa. Mulla sitruunavesi on välillä tehnyt hyvää ja mun äiti antoi vinkin että salmiakki auttoi sillä (salmiakkia ei tosin saa liikaa syödä!) Koitahan jotain saada syötyä, mulla ainakin pahaolo pysyy kurissa juuri syömisellä.

-rv 6+3
 
Toivottavasti ei tule samanlaisia oloja ku viime raskaudessa. Saatta juuri sopivasti muuten olot sattua siskon häihin. Ole siellä sitten, alttarille oksentamassa. Ja ai että ne kaikki ihanat ruoat!
 
Mietin yksi päivä että jos oksentaminen alkaa, voisi kokeilla ottaa esim pillimehun yöpöydälle ja juoda ennen nousemista. Aamuisin kun en muutenkaan pysty juuri syömään. Viimeksi paha olo kyllä alkoi vasta puolilta päivin ja jatkui iltaan asti. Ei siis mitään aamupahoinvointia. Näinköhän siinä tilanteessa aamuhörpyt sitten auttaisi.....
 
Joo mieki oon nyt ottanu muutaman viinirypäleen esim sängyn viereen ja popsini ne ennenku oon noussu ylös, nii ei tuu niiiin huono olo.. Mulla on vaan semmonen kuvotus kokoajan, ei tuu oksennus mutta yökkäyttää x( oikeaa ruokaa en oo juurikaan voinu syyä, mutta nyt löyty helpotus, ruisleipää missä on juustoa ja kurkkua, aaah voisin syyä niitä pelkästään :D toivottavasti tämä alkais helpottaan niin sais alkaa kunnolla syömään :) joo pillimehuki on hyvä, niitä oon juonu kans! Ja sitten testasin sitruunavissyä, se pysy kans sisällä :)
 
Mulla vitamiinit aiheuttaa huonon olon. Hassua ku aamulla ei mitään mut tunti siit ku on ottani vitamiinin nii saa hallailla pöntyöö :)
 
Illalla täällä lensi yrjö.. 5+4 tänään.. Esikoisesta en oksentanut enkä mitään... Jospa toi oli ohimenevää vaan :D
 
Täällä pahoinvointia ollu kunnolla n. viikon ajan.. joka aamu on saanut oksentaa (tosin mitäänhän sieltä ei tuu, kun maha on tyhjä) ja loppupäivä menee enemmän tai vähemmän sohvalla koomaillessa. Oksennusta ei ole päivisin enää tullut, mut tosi huono olo yllättää ellen syö koko ajan. Eilen pääsin kävelylle päivällä, oli ihan voittajafiilis. Lauantaina pitäis lähtä reissuun, sormet on ristissä että olo paranisi mutta todennäkösempää taitaa olla että pahenee, kun on vasta alkanut.. :wideyed: Itsellä helpottaa vedellä laimennettu karpalomehu jossa seassa jäitä, sekä ruisleipä jonka päällä on meetwurstia ja suolakurkkua. Kylmä ja suolainen ruoka :hungry:

- Rv 7+2
 
Muistan et esikon raskaudessa mulle tuli paha olo vitskuista. Nyt ei, tosin tää on aika oireeton edelleen...
 
Mulla ei onneksi yrjö lennä, mutta tää jatkuva etova olo :sad001
Pakko tankata 2h välein, että jotenkin pysyis toimintakykysenä..
 
Etovaa oloa tullu nyt mut ei oksu oo lentäny ton yhden kerran jälkeen.. Pahoin pelkään et vti:n estolääke nitrofur-c tekee nyt sitä oloa..
 
Mun pitää syyä vähän väliä, muuta alka aoksettaa. Kuvotus on koko aikaista.. tänään piti turvautua lääkkeiden apuun.. edellisestä raskaudesta jäi pahoinvointiin määrättyjä lääkkeitä ja tuntuu vielä auttavan vähän.
Syöminen on äärettömän tärkeää.. aamulla en suöny aamupalaa vaan aloin heti siivoileen niin jysähti kunnolla oksetus päälle.. ja saatto johtua vitamiineistakin kun ne alkaa usein oksettaa. Hajuaisti on herkillä.. mun nenä ei tykkää oikein mistän ahjuista.. kaikista tulee huono olo.
 
Junibea, mullakin on hajuaisti ihan uusilla taajuuksilla :D
Meinas oksu tulla, kun joku söi lentokentällä mun vieressä sinistä Jenkkiä! Sillon sai melkein jo nieleskellä oksennusta suusta :sad001
 
Tää jatkuva pahoinvoiva olo on jatkunu nyt 5päivää, se sekotettuna kamalaan väsymykseen ja huimaukseen ei oo kovin kiva juttu. Eilen soitin ekaa kertaa etten pysty tulla töihin ku pitää pönttöä halailla. Tänään aivan samat fiilikset, mutta en vaan haluais olla raskauden takia töistä pois. Toisaalta sekään ei oo kivaa jos kesken työpäivän oksennan asiakkaan luona, tai näkösumenee ajaessa, ja työ kun on liikkuvaa ja olo vaan pahenee autossa.
 
Takaisin
Top