Pahoinvointi alkoi vasta viikolla 10!

Quara

Puuhakas puhuja
Jostain syystä pahoinvointini alkoi vasta viime viikolla. On tullut useampikin täysin hallitsematon oksentaminen keskelle pihaa. Sama juttu, kun aamulla juotu vesi ei ole joinain aamuina kestänyt sisällä ollenkaan. Ja nyt on alkanut kuvottaa niin kahvi kuin kaikki makea. Tosin en ole koskaan ollut mikään sokerihiiri. Ja silti on nälkä melkein koko ajan.
 
Erikoista, etenkin kun sanotaan, että tässä vaiheessa pitäisi pahoinvoinnin hellittää ja minulla vasta alkaa. 
 
Moi Quara,
mulla alko pahoinvoinnit viikolla 8 ja jatku viikolle 16.
Ei se mukavata ollu, mutta nää nykyiset säryt huomioon
ottaen, se ei ollu mitään... Tsemppiä ja jaksamista!
RV22+4
 
Mä voin alussa tosi usein huonosti mutta en tainnut oksentaa kuin muutaman kerran. Nyttemmin mä oon oksentanut kerran ja useina päivinä on ollut oksettava olo. En oo ihan varma liittyykö syömisiin, mutta nää on ajoittuneet aamupalan syömisen jälkeen... Työpäivinä ei oo ollut samaa mutta vapaapäivinä aina. Vähän outoa minustakin kun ei edellisissä raskauksissa oo ollut samaa. Tosin nythän mä odotan tyttöä ja noi muut on poikia...
 
Heissan!
Mulla edellisessä raskaudessa (poika, 10 vuotta sitten) pahoinvointi alkoi viikolla 6 ja loppui siinä viikon 20 tienoilla. Ja tosiaan oksensin ihan reilusti päivittäin, varsinkin iltaisin. Voinkin sanoa, että elin 5 ekaa kuukautta sängyn ja vessan välillä. Tiputuksessakin tuli välillä oltua.
Olin tuolloin vielä yliopisto-opiskelija, joten kurssien siirto oli aika helppo hoitaa. Ja sitten loppuraskauden voinkin oikein hyvin ja opiskelinkin ahkerasti ihan la:n asti.
Nyt tässä raskaudessa oksensin ainoastaan viikolla 8, sitä ennen ja sen jälkeen huonovointisuutta yhteensä ehkä kaksi viikkoa. Olenkin ollut likipitäen äimänä siitä, että olen ollut niin hyväkuntoinen. Väsymystä toki on ollut, mutta pidän yhä esim. lauantaisin jumppaa kolme tuntia. [:)]
 
Mä olen aivan kärsimätön tämän raskauden kanssa jo nyt. Se ei tietenkään näy, eikä oikein edes tunnu raskaalta. Paha olo vain on. Tuntuu aivan kuolemantuomiolta ajatella, että tätä on vielä 3/4 jäljellä.
 
Ja ei, en usko, että aika menee nopeasti ja sitten kun vauva on syntynyt, niin unohdan tämän ja blaablaablaa. Minusta tuntuu nyt tältä.
 
Samalla kun miettii, että pysyisipä se sisällä, niin ajattelee, että tulisipa se ulos. Edelleen hurjan ristiriitaista.
 
Mulla on ollut jo varmaan viikolta 5 tai 6 tätä pahoinvointia ja se jatkuu. Mutta ehkä se on nyt viime päivinä aavistuksen helpottanut. Toivottavasti loppuisi tämä kuvotus ja öklötys kokonaan. Mutta mulla se on tosiaan jäänyt vain siihen pahaan oloon, enkä ole oksentanut kertaakaan.
En sitten tiedä mitä turvotusta tms. tää on, mutta kyllä se maha näyttää - varsinkin iltaisin - melkoiselta!! Aamuisin, ennen kuin on syönyt mitään, se on jokseenkin normaalin näköinen. Mutta aamupalan myötä se jo "pullahtaa".
Työhousuja en ole käytellyt enää muutamaan viikkoon, kun tuntuivat aika pahoilta vyötäröltä. Tosin ei ne mitenkään liika tilavat ole siitä olleet ikänä. Tuntuu se ihan mun normifarkuissakin. Piti ottaa käyttöön portaattomasti säädettävä nylon-vyö, kun rei´itetyt painoi liikaa.
 
Minulla se menee onneksi pois kun oksentaa. Ei jää vellomaan pitemmäksi aikaa. Nyt satun kuitenkin olemaan turpean olon lisäksi vielä flunssassa. Ärsyttävää kun ei voi lääkitä itseään. Ei tuo Panadol juuri auta lihassärkyyn...

Musta tuntuu kanssa, että vatsa on illalla turpeimmillaan. Tosin voi johtua myös ilmavaivoista. Samoja housuja pystyn kyllä käyttämään edelleen. Mulla vatsa on aina elänyt vähän omaa turvotuselämäänsä, eli vyötä on saanut löysäillä päivän aikana milloin mistäkin syystä. Se reagoi kauhean herkästi syömiini jutttuihin, erityisesti jos syön vaaleaa leipää tai sokeria. Ja kun en syö niitä usein, vatsa ei varmaan kestä niitä sitäkään vähää...
 
Ja nyt ainakin tuntuu, että tämä vain pahenee. Nesteet ei kestä sisällä, eli oksennan aamuisin kaiken juomani. [:'(] Mitään muuta ei kylläkään tule ulos. Olen tällä viikolla joutunut käymään oksentamassa töissäkin ja nesteenpoistoa olen harjoittanut aamulla myös matkalla parkkipaikalle... Naapurit varmaan ihmettelee, että onkohan naapurinrouvalla vähän heikko happi noin arkiaamuisin!
 
Mikähän tässä nyt oikein on?
 
Mä sanoisin vain, että tämä raskaus on joka suhteessa niin yksilöllistä kaikilla. Joillain pahoinvointi jatkuu koko raskauden ajan, toisilla sitä ei tule ollenkaan ja toisilla sitä on vain alussa. Sitten on taas kirjava joukko näitä välimuotoja, joillakin alkaa vasta keskivaiheilla tms. Minulla ei ollut kertaakaan pahoinvointia, mutta yhtäkkiä tuossa joskus rv 12 paikkeilla oksensin kerran ja siihen se jäi, pientä kuvotusta seuraavanakin päivänä, mutta ei sen kummempia. Lisäksi nyt on tullut jotain ihme kuvotusta, eikä mikään maita. Oksentaa en ole joutunut, mutta kuitenkin. Kuvotusta ilmenee vaikka viikot jo vähän yli puolen välin!
Eli koita vain pärjätä sen olosi kanssa ja yritä keksiä jotain joka helpottaisi sitä, itse en osaa oikein antaa neuvoja sen suhteen, kun ei tosiaan ole kokemusta [:)] Toivotaan, että helpottaa! Mutta älä tosiaan murehdi, en ole ikinä kuullut, että pahoinvointi olisi kohtaloksi koitunut, muuta kuin sen verran, että on joutunut esim. tipassa käydä. Sekin on kai aika yleistä loppujen lopuksi. Mutta en ole ainakaan itse kuullut, että pahoinvointi olisi jotain lapsen terveydelle tehnyt. Eli rauhallisesti vain [;)] Ja minä olen sitä mieltä, että syökää ihmeessä mitä tekee mieli! Varsinkin jos on pahoinvointia, eikä mikä tahansa maistu. Jos maistuu vain herkut, niin syökää edes niitä, tulee edes jotain syötyä. Tämä on oma mielipiteeni. Tottakai ruokavaliota voi/pitää vähän tarkkailla, mutta jos iskee himot grilliruokaan vähän useamminkin ja mikään muu ei maita niin hyvällä omalla tunnolla vain grillille, pitäähän sitä edes jotain syödä! Toki kiellettyjen ruokien listalta en joka päivä söisi jotain [;)] Mutta tässäkin asiassa terve maalaisjärki käyttöön!
Jaksamisia sinne! [:)]
 
Kiva kuulla, et muillakin alkanut pahoinvointi vähän miten sattuu.. Ehkä tää on normaalia Mulla alkoi tänään pahoinvointi, ja oli tosiaan niin paha aamulla et laatta lensi. Olen nyt rv10.

Koko alkuraskaus mennyt muuten melkeinpä kokonaan ilman pahoinvointia, ja yhdessä vaiheessa tuntuikin siltä että voiko masussa olla ketään kun on niin hyvä olo.. Mut ehkä se nyt alkaa antaa pikkuhiljaa merkkejä itsestään :) varhaisultrassa näkyi kyllä pieni, ja sydän löi kovasti :) :Heartred toivottavasti pysyy matkassa mukana! ❤️
 
Mulla pahoinvointini alkoi vasta viikolla 10 jolloin sain tietää olevani raskaana. Aina viikolle 17 oli todella huonoo oloo ja oksentelua. Uusi pahoinvointi jakso alkoi viikosta 38 eespäin.. taas yökitään.
 
Takaisin
Top