Paha ovulaatiokipu

  • Ketjun aloittaja Ovulaatio
  • Aloituspäivämäärä
O

Ovulaatio

Vieras
Onko ovulaatio sillä hetkellä kun on hirveät kivut joiden takia on pakko ottaa särkylääkettä ja jotka vetää kaksinkerroin moneksi tunniksi? Vai onko ovulaatio ennen kipuja? Vai jälkeen? Onko normaalia näin kovat kivut?
 
Mulla oli joskus pari vuotta sitten yksi todella kipeä ovulaatio, kipu kesti jopa pari viikkoa ja suorassa käveleminenkin oli hankalaa. Ovulaatiot on mulla olleet yleensäkin aika kipeitä, mutta tuo oli yhden kerran juttu, eikä ole toistunut. Olen raskautunut helposti ja tälläkin hetkellä raskaana, joten en usko että tarkoittaa mitään erityisen vakavaa. Munasarjat ultrattiin vähän aikaa sitten keskenmenon yhteydessä ja kaikki oli ok.
 
Onko ovulaatio sillä hetkellä kun on hirveät kivut joiden takia on pakko ottaa särkylääkettä ja jotka vetää kaksinkerroin moneksi tunniksi? Vai onko ovulaatio ennen kipuja? Vai jälkeen? Onko normaalia näin kovat kivut?
Minulla pari viime kiertoa on ollut kipeitä. Silloin kun munasolu on irronnut niin on ollut voimakas kipu noin tunnin verran ja käveleminenkin sattuu.
 
Onko ovulaatio sillä hetkellä kun on hirveät kivut joiden takia on pakko ottaa särkylääkettä ja jotka vetää kaksinkerroin moneksi tunniksi? Vai onko ovulaatio ennen kipuja? Vai jälkeen? Onko normaalia näin kovat kivut?

Endometrioosi voi oireilla kivuliaasti myös ovulaation aikaan.
 
Mulla kipuja tulee yleensä seuraavana päivänä siitä, kun ovistesti näyttänyt plussaa. Ihan särkylääketasoisia ei ole, mutta kävely saattaa olla haastavaa. Olen päätellyt, että tulee siis aika lähellä todellista ovista.
 
Mulla kivut on tulleet ovulaation jälkeen kun munat kulkevat johtimissa. Parhaimmillaan olen tuntenut kun muna irtoaa ja aloittaa matkansa. Noi kivut on olleet eri kierroissa erilaisia ja päättyneet minulle tyypilliseen niagara-vuotoon.
Käsikauppa kipulääkkeillä olen pärjännyt ja lämmin suihku auttaa myös tosi hyvin kaikkiin kierron eri vaiheiden kipuiluihin.
 
Minulla aina välillä ovis todella kipeä. Kävin viimeksi ihan lääkärissä asti kun säikähdin.
 
Mulla alko olee ovulaatiokivut lukioikäisenä ja tuntuu, et kun ikää tulee lisää niin vaan pahenee. Mulla on kovaa tärinäkipua eli pitää kävellä rauhallisesti, ilmavaivoja jotka ovulaation takia tekee kipeää, kovaa painetta, kunnon turvotus ja tosiaan välillä pitää ihan olla sikiöasennossa. Kipulääkkeitä olen syönyt harvemmin. Kivut kestää noin yhteensä noin 5 pvää, josta kovimmat 2-4 pvä. Yleensä menee noin vko et oon oireeton. Sitten alkaakin kohta jo menkat 🫣. Et omassa kierossa tuntuu et sitä on vaan reilu viikon ns. normi.
 
Oletteko huomanneet eroa ovulaatiokivun ja kiinnittymiskivun välillä? Ovatko samanlaisia vai erilaisia?

Minulla oli nyt oviksen aikaan sellainen menkkamainen kramppi, olisiko ollut reilun vartin. Vihloi munasarjoja puolin ja toisin, ja liikkuessa provosoitui kipu, piti vähän varoen etunojassa kävellä. Kaitpa se olis itten ovulaatio. Sitä mietin että kun joskus on sellainen koko suolistoon säteilevä kipu, vähän kuin vatsatautikramppi mutta tietysti ilman oireita. Senkin olen bongannut kerta kiertoon. Voiko kummatkin olla oviskipuja, vai liittyisikö toinen enemmän kiinnittymiseen?
 
Muokattu viimeksi:
Oletteko huomanneet eroa ovulaatiokivun ja kiinnittymiskivun välillä? Ovatko samanlaisia vai erilaisia?

Minulla oli nyt oviksen aikaan sellainen menkkamainen kramppi, olisiko ollut reilun vartin. Vihloi munasarjoja puolin ja toisin, ja liikkuessa provosoitui kipu, piti vähän varoen etunojassa kävellä. Kaitpa se olis itten ovulaatio. Sitä mietin että kun joskus on sellainen koko suolistoon säteilevä kipu, vähän kuin vatsatautikramppi mutta tietysti ilman oireita. Senkin olen bongannut kerta kiertoon. Voiko kummatkin olla oviskipuja, vai liittyisikö toinen enemmän kiinnittymiseen?
Mulla on ovulaatiokivut nykyään pahemmat kuin menkkakivut, alkoi tuntikausia kestävät jäätävät piinat esikoisen jälkeen kun ovuloin. Olen kovin herkkä, mutta kiinnittymistä en ole koskaan tuntenut. Mutta voihan jollakin tuntua samantapaiselta, miksei?
 
Mulla on nyt kahdesti ollu oviskivut n. 6h jomotus alavatsalla. Erilaista kuin menkkakipu, jotenkin pistävämpää. Esikoisesta ei ollut oviskupja, mutta kiinnittymiskipu oli tosi kova äkillinen alaselkäkipu, joka kesti alle minuutin.
 
Oletteko huomanneet eroa ovulaatiokivun ja kiinnittymiskivun välillä? Ovatko samanlaisia vai erilaisia?

Minulla oli nyt oviksen aikaan sellainen menkkamainen kramppi, olisiko ollut reilun vartin. Vihloi munasarjoja puolin ja toisin, ja liikkuessa provosoitui kipu, piti vähän varoen etunojassa kävellä. Kaitpa se olis itten ovulaatio. Sitä mietin että kun joskus on sellainen koko suolistoon säteilevä kipu, vähän kuin vatsatautikramppi mutta tietysti ilman oireita. Senkin olen bongannut kerta kiertoon. Voiko kummatkin olla oviskipuja, vai liittyisikö toinen enemmän kiinnittymiseen?
Ainakin mulla ovat noi kivut on olleet erilaiset. Ja ovis tuntuu jommalla kummalla puolella.
Milloinkaan oot viimeksi käyny gynellä? Jos nuo oireet uusia, niin suosittelisin...
 
Ovulaatiokipu voi tulla ennen ovulaatiota follien kasvaessa, ovulaation aikaan, tai sen jälkeen.
Itse tunsin ennen synnytystä ovulaation tapahtumahetkellä, nykyään tunnen oviskipuja ennen tapahtumaa, tapahtumahetkellä ja sen jälkeen. Jokainen kipu on itselläni erilainen ja ne tunnistaa toisistaan. 😵‍💫 Kuitenkin itse ovulaatiokipu on aivan järkyttävää.
Oletteko huomanneet eroa ovulaatiokivun ja kiinnittymiskivun välillä? Ovatko samanlaisia vai erilaisia?

Minulla oli nyt oviksen aikaan sellainen menkkamainen kramppi, olisiko ollut reilun vartin. Vihloi munasarjoja puolin ja toisin, ja liikkuessa provosoitui kipu, piti vähän varoen etunojassa kävellä. Kaitpa se olis itten ovulaatio. Sitä mietin että kun joskus on sellainen koko suolistoon säteilevä kipu, vähän kuin vatsatautikramppi mutta tietysti ilman oireita. Senkin olen bongannut kerta kiertoon. Voiko kummatkin olla oviskipuja, vai liittyisikö toinen enemmän kiinnittymiseen?
Erilaisia ovat. Itselläni oviskivut tekevät juuri tuota vihlontaa ja etukumarassa kävelyä. Toisinaan kipu tuntuu siltä kuin munasarja puhkeaisi jos liikun tai suoristan selkää. 😅 Jo ennen synnytystä oon tavannut kuvailla oviskipuja sanoin "syvälle perseeseen sattuu"(anteeksi sanavalinta), mutta synnytyksen jälkeen kivut kyllä tuntuivat pahentuneen. Mutta kivuissa on erilaisia piirteitä eikä ne joka kerta ole samanlaisia. Luulen että kipujen luonne liittyy siihen kumpi puoli ovuloi.
 
Ovulaatiokipu voi tulla ennen ovulaatiota follien kasvaessa, ovulaation aikaan, tai sen jälkeen.
Itse tunsin ennen synnytystä ovulaation tapahtumahetkellä, nykyään tunnen oviskipuja ennen tapahtumaa, tapahtumahetkellä ja sen jälkeen. Jokainen kipu on itselläni erilainen ja ne tunnistaa toisistaan. 😵‍💫 Kuitenkin itse ovulaatiokipu on aivan järkyttävää.

Erilaisia ovat. Itselläni oviskivut tekevät juuri tuota vihlontaa ja etukumarassa kävelyä. Toisinaan kipu tuntuu siltä kuin munasarja puhkeaisi jos liikun tai suoristan selkää. 😅 Jo ennen synnytystä oon tavannut kuvailla oviskipuja sanoin "syvälle perseeseen sattuu"(anteeksi sanavalinta), mutta synnytyksen jälkeen kivut kyllä tuntuivat pahentuneen. Mutta kivuissa on erilaisia piirteitä eikä ne joka kerta ole samanlaisia. Luulen että kipujen luonne liittyy siihen kumpi puoli ovuloi.
Minulla on tosiaan on synnytyksien jälkeen alkanut tuntumaan kunnolla nuo kierron vaiheet. Varsinkin ovulaation aikaan turpoan, kiukkuan, ja särky säteilee ihan ahteriin saakka kuten kuvaat. Jo aikaisemminkin tuntui kohdussa painon tunnetta tiettyyn aikaan kuusta, mutta nyt oireet senkun selkenevät. Voisihan olla että nuo minun kaksi erityyppistä vatsakipua liittyvät siihen että miltä puolelta ovuloin. Minulta on leikattu umppari joskus, en ihmettelisi jos siltä puolen säteilisi kipu helpommin koko vatsaonteloon.

Biologinen kello tosiaan huutaa, ja jos vaikka tulisin raskaaksi niin säästyisin kierron ongelmilta taas parisen vuotta. Kun toinen keino olisi kai hormonaalinen ehkäisy joka vähän suitsisi ovulointia ja hormonitoimintaa.
 
Minulla on tosiaan on synnytyksien jälkeen alkanut tuntumaan kunnolla nuo kierron vaiheet. Varsinkin ovulaation aikaan turpoan, kiukkuan, ja särky säteilee ihan ahteriin saakka kuten kuvaat. Jo aikaisemminkin tuntui kohdussa painon tunnetta tiettyyn aikaan kuusta, mutta nyt oireet senkun selkenevät. Voisihan olla että nuo minun kaksi erityyppistä vatsakipua liittyvät siihen että miltä puolelta ovuloin. Minulta on leikattu umppari joskus, en ihmettelisi jos siltä puolen säteilisi kipu helpommin koko vatsaonteloon.

Biologinen kello tosiaan huutaa, ja jos vaikka tulisin raskaaksi niin säästyisin kierron ongelmilta taas parisen vuotta. Kun toinen keino olisi kai hormonaalinen ehkäisy joka vähän suitsisi ovulointia ja hormonitoimintaa.
Mä oon kuullut kajoavan akupuntion auttavan noihin jopa kumaraan vieviin ovis/menkkakipuihin. Ja mikä parasta "ikinä", se ilmeisesti lisää myös raskautumisen todennäköisyyttä kun munasolu pääsee vapaammin liikkumaan. Aion kokeilla, jos kivut pahenee imettäminen vähetessä pahener. Mulla taustalla mm PCOS.
 
Mä oon kuullut kajoavan akupuntion auttavan noihin jopa kumaraan vieviin ovis/menkkakipuihin. Ja mikä parasta "ikinä", se ilmeisesti lisää myös raskautumisen todennäköisyyttä kun munasolu pääsee vapaammin liikkumaan. Aion kokeilla, jos kivut pahenee imettäminen vähetessä pahener. Mulla taustalla mm PCOS.
Täällä sitä ovis kivuissa taas näin yöllä kärvistellään.
Kävin juuri täyttämässä lasisen 0.75l kuumavesipullon ja työnsin sen villasukkaan. Sen päällä kyljellään makaaminen hieman auttaa kulloinkin enemmän kipuilevaan munispuoleen.
 
Takaisin
Top