Päivän piristys

Hmm, meillä kyllä nukuttiin normaalisti täydenkuun aikaan. Oon kyllä kuullu et monikaan ei nuku hyvin silloin.
 
Hui! Mä oon niin onnellinen, että meillä ei vielä kiipeillä kuin portaissa (joihin on portti). Vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää ilmankin. :D
 
Kun joku näkisi meidänkin iltapesuhetket; isosisko haluaa räätälinasentoon istumaan lavuaariin ja läträä siinä päästä hampaiden kautta varpaisiin itsensä ja pienempi tyhjää allaskaapin paperirullista ja yrittää sitten kiivetä hyllyltä toiselle :D
 
Nyt on pakko kysyä mikä on räätälinasento? :D
 
Jaa niin niin tietysti,en oo koskaan kuullu tota sanaa ja mietin jotain sellasta kosinta-asentoa jostain syystä ja ihmettelin onko silleen kovin helppo siellä altaassa olla. :D Ei oo näköjään hoksottimet ihan vielä palautunu vaikka töihin oon siirtynyt.
 
kävin viikonloppuna parturissa, ja miesväki kävi sillä aikaa lääkärissä. kiva kun mies sai kerrankin hoitaa jotain muutakin pojan asioita, kuin leikkimistä. ja hirmu hyvinhän niillä oli mennyt :) ja oli mukavaa saada hetki ihan omaa aikaa!
 
Mun viime päivien piristettä on ollut kynttilöiden kaivelu kaapeista ja jouluruokien ja koristeiden suunnittelu.En oo aiemmin ollut tällainen jouluhössöttäjä,mut nyt päätettiin ensimmäistä kertaa olla joulu kotona niin on kiva kun on joku juhla jota suunnitella vastapainona töille ja arjelle. :)
 
Kohta saa ruveta laittamaan jouluvaloja- ja koristeita. Ihanaa! Itse tykkään joulusta älyttömästi. Pidättäydyn kuitenkin tekemästä mitään ennen joulukuuta. En tykkää kun joulu tulee joka vuosi aiemmin ja aiemmin, fiilis kerkiää mennä kun liian aikaisin kaupassa soitetaan joululauluja.
 
Jouluasiat täälläkin mielessä: ostin just tänään verkkokaupasta suurimman osan joululahjoista :D On tosiaan kivaa kun on jotain harmaudesta poikkeavaa puuhasteltavaa. "Joulu"valot on olleet lokakuun puolivälistä ja joulukortit tein viime viikolla, Jouluradion käynnistymistä odotan jo innoissani... Olen aina tykännyt joulun odotuksesta ja tunnelmoinnista enemmän kuin itse pyhistä, vaikka ihaniahan nekin ovat jos ne saa viettää omalla tavallaan.

Meillä oli tänään päivän piristys, kun poika sai kerhon laulutuokiolla kehärummun eteensä ja nuijan käteen. Takoi tahtia sydämensä kyllyydestä ja mä nauroin silmät kyynelissä kun se oli niin sydämellään mukana hommassa :Heartred Iltapäivällä soittelin kotona jotain nokkahuilulla ja muksu tallusteli kitaran luo näppäilemään "säestystä" :D
 
Mä aloitin jo joulufiilistelyn kuolaamalla joululehtien ruokaohjeita. :) En oo aiemmin ollut tällainen jouluhössöttäjä,mutta nyt on kiva suunnitella kun ollaan päätetty ekaa kertaa olla kotona joulu ja näin välttää myös sukulaisdraamaa.Tää on kyllä ollut mulle piristävää vastapainoa harmaaseen arkeen.Töissä on nyt aika tiukka tilanne,eikä iltaisin tahdo jaksaa oikein mitään. :sad001
 
Meitä täällä joulufiiliksissä siis jo monta :joyful: ekat torttu-ja piparitaikinat ostettu leipomista odottelemaan :santa ja joulunavaustapahtumaa lauantaina keskustassa. Mulla myös jo lahjaostoksia valmiina, oli ihanaa vielä kierrelllä ilman ruuhkia. Lähdetään näillä näkymin joulunviettoon isovanhempien luo- tykkäävät laittaa ruokia ja järkkäillä ja mulla ei ole tän syksyn tohinan ja sairastelujen jälkeen mitään sitä vastaan :)
 
Olin kans pojan kanssa koko aamupäivän ulkona, ja voi että minkä riemun lumi sai aikaan! Lopulta oli pakko tulla sisälle, kun äidillä ei ollut varalapasia kastuneiden tilalle... Pitää pikaisesti yrittää hankkia itselle kunnolliset kosteutta kestävät rukkaset lapasten tilalle. Poika olisi kai viihtynyt vielä ties miten pitkään, kun oli eväät mukana. Hyvä kun catti muistutit, meillä on ollut vauvapulkka varastossa odottamassa otollista aikaa, pitääkin hakea se hollille :)
 
Ei oo lumesta tietoakaan täällä etelässä. Ulkona on vaan pari astetta mutta vetenä näyttää sade tulevan taas. Lumi kyllä piristäisi, on niin pimeetä koko ajan.
 
Täällä tuli vielä muistaakseni toissapäivänä koko päivä vesitihkua, eikä kyllä tehnyt mieli olla ulkona yhtään ylimääräistä. Tuskin tänpäiväisen tapainen räntäsadekaann enää maaliskuussa yhtä ihmeelliseltä ja piristävältä tuntuu, mutta nyt tuntui kyllä siltä kuin joku olisi tajunnut sytyttää pitkästä aikaa valot maailmaan :D Ja eikös eteläänkin ole viimeistään viikonloppuna luvattu ihan kunnon lumisadetta :)
 
Takaisin
Top