Päässä soiva musiikki

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Soiko teillä usein jotain päässä? Mitä soi juuri nyt tai on soinut viimeksi?

Mulla soi kohtuu usein. Nyt pyörii Revontulitanssi (lastenlaulu jota lapset esitti päiväkodin joulujuhlassa).
 
Nyt ei ole muutamaan päivään soinut päässä mitään, mutta aiemmin soi ainakin pikkuiset kultakalat ja lauri tähkän mä en pelkää, kun sattui kotimatkalla soimaan radiossa niin että jäi kesken:bag:
 
Mulla soi koko ajan joku biisi päässä, siis ihan tauotta. Vähintäänkin ajatusten taustamusana. Joskus kaksi biisiä päällekkäin. Onkohan mulla jotenkin poikkeuksellisen levottomat aivot? Siksi en kestä hiljaisuutta vaan koko ajan on oltava jotain taustahälyä, ettei sama renkutus soi tuntikausia päässä. Tällä hetkellä soi joku merkityksetön mainosbiisi.
 
Viimeksi soi suloinen sekamelska Antti Holman v-laulusta ja Ismo Alanko säätiön vittu ku vituttaa biiseistä (olin töissä :rolleyes: ). Vakkari mikä jää soimaan päähän joka kerta kun tulee radiosta on Amorphiksen amongst stars, ja se soi usein....
 
Aina soi päässä jotain, hiljaista hetkeä ei tule ikinä, enkä sitä kaipaakaan. Joskus kun meditointi oli trendikästä, yritin kovasti tuota hiljentää edes hetkeksi (kun kerran meditoidessa piti tyhjentää mieli), mutta siitähän tuli vain päänsisäinen sota. Netistä sitten luin muiden vastaavia kokemuksia, että ei sitä kannata yrittää hiljentää, koska se ei tule onnistumaan.

Samalla luin tutkimuksen, jossa joku tutki tätä päänsisäistä jukeboxia, ja havaitsi, että tämä "aina päällä oleva jukebox" oli yleisintä säveltäjillä ja muusikoilla. He osaavat yleensä hallita tätä, eikä se ole heille samalla tavalla ahdistavaa kuin niille, joilla korvamato iskee silloin tällöin ilman minkäänlaista kontrollia.

Minä leikittelen noilla päässä soivilla musiikeilla, bussissa istuessa kokeilen niihin mielessäni eri variaatioita tai eri sovituksia, laulan mielessäni lisästemmoja päälle, jne, ja vaihdan kappaletta jos tulee joku mielenkiintoisempi mieleen. Ei tule tylsää hetkeä.

Juuri nyt soi päässä Blaze ja monsterikoneiden tunnusmusiikki, kun taapero sitä katsoo telkusta.
 
Lähes aina soi joku päässä, useimmiten aamullakin kun herään, soi jo valmiiksi. Eikä oo mikään just kuultu, radiota en juurikaan kuuntele. En tiedä sit mistä ne tulee, voi olla vaikka vuosien takaisia biisejä. Enää en juuri kotona kuuntele musiikkia, ei ole lapsen korville sopivia minun CD-levyt. Ja meidän stereoista ei radiota voi kuunnella.

Tällä hetkellä soi Kotiteollisuuden Maailmanloppu, en ole kuunnellut sitä, eli taas jostain vaan putkahtanut päähän.
 
Usein soi päässä joku renkutus. Välillä tiedän hyvin, mistä korvamato on saanut alkunsa (esim. radiossa kuullusta biisistä), mutta toisinaan ei ole mitään hajua. Kerran mulla soi varmaan kuukauden päässä Pikajuna Meksikon, ja meinasin tulla hulluksi. :D
 
Risyo Räppääjään "Täällä Nelli Nuudelipää kutsuu Risto Räppääjää. Koputusääniä muuntelen, kuuluuko kuuluuko, kuuntelen." :'D

Välillä biisi vaihtuu ja päässä soi Lauri Tähkän Mä en pelkää.

Yötä päivää rallattanut pää. Kun silmät yöllä vauvan takia aukeaa niin jo levy pyörii taas...
 
Minulla myös soi aina joku ja kotona ollessa useimmiten laulan sen ääneen. Muistan laulujen sanat helposti ulkoa ja uusi korvamato tulee aina kun joku sopiva sana mainitaan. Nyt soi Maija Mehiläinen
 
Soi kyllä, ei logiikkaa päänsisäisellä soittolistalla. Yleensä lastensarjojen tunnarit, mutta toisaalta myös ihan laidasta laitaan niin suosikkeja kuin inhokkejakin iskelmästä heviin:headphone:
 
Aamulla herätessä soi yleensä joku biisi, mahdollisesti en ole vuosiin kuullutkaan enkä koskaan digannut, yksi järjettömimmistä oli Will Smith ja Gettin' jiggy with it :D

Sitten toinen juttu on nämä biisit joita alkaa laulaa tietyissä tilanteissa. Esim kun huomioin että vauva on potkinut sukkansa pois, alkaa päässä soida "S(u)kka irti" ja näin talvella kun pyyhin esikoisen valuvaa nenää ja naamaa tekee mieli laulaa "räkä poskella huusin kyttä on natsisika, porvareille persettä näytin ja notkuin kaupungilla..." - ei enää viitsi ääneen laulaa ettei lapsi opi, hämmentäisi vaan turhaan päiväkodissa :D
 
Aamulla herätessä soi yleensä joku biisi, mahdollisesti en ole vuosiin kuullutkaan enkä koskaan digannut, yksi järjettömimmistä oli Will Smith ja Gettin' jiggy with it :D

Sitten toinen juttu on nämä biisit joita alkaa laulaa tietyissä tilanteissa. Esim kun huomioin että vauva on potkinut sukkansa pois, alkaa päässä soida "S(u)kka irti" ja näin talvella kun pyyhin esikoisen valuvaa nenää ja naamaa tekee mieli laulaa "räkä poskella huusin kyttä on natsisika, porvareille persettä näytin ja notkuin kaupungilla..." - ei enää viitsi ääneen laulaa ettei lapsi opi, hämmentäisi vaan turhaan päiväkodissa :D


Minulla kans nää tilannelaulut :grin Ja ei ole tosiaan biiseillä tekemistä sen kanssa, tykkääkö siitä biisistä tms. Inhokit kestää korvissa kauiten :grin
 
Sitten toinen juttu on nämä biisit joita alkaa laulaa tietyissä tilanteissa. Esim kun huomioin että vauva on potkinut sukkansa pois, alkaa päässä soida "S(u)kka irti" ja näin talvella kun pyyhin esikoisen valuvaa nenää ja naamaa tekee mieli laulaa "räkä poskella huusin kyttä on natsisika, porvareille persettä näytin ja notkuin kaupungilla..." - ei enää viitsi ääneen laulaa ettei lapsi opi, hämmentäisi vaan turhaan päiväkodissa :D

Mulla alkoi soida samainen biisi päässä kun uhmaikäinen raivosi lattialla kirjaimellisesti räkä poskella. :D Sana "kyttä" vain korvautui sanalla "äiti". :D
 
Aamulla herätessä soi yleensä joku biisi, mahdollisesti en ole vuosiin kuullutkaan enkä koskaan digannut, yksi järjettömimmistä oli Will Smith ja Gettin' jiggy with it :D

Sitten toinen juttu on nämä biisit joita alkaa laulaa tietyissä tilanteissa. Esim kun huomioin että vauva on potkinut sukkansa pois, alkaa päässä soida "S(u)kka irti" ja näin talvella kun pyyhin esikoisen valuvaa nenää ja naamaa tekee mieli laulaa "räkä poskella huusin kyttä on natsisika, porvareille persettä näytin ja notkuin kaupungilla..." - ei enää viitsi ääneen laulaa ettei lapsi opi, hämmentäisi vaan turhaan päiväkodissa :D

Miestä jo ärsyttää kun mulla tulee näitä tilannebiisejä kokoajan enkä osaa pitää omana tietona. Vauvalla on sukka irtoamaisillaan = peppi pitkätossu jne... Joskus itseäkin ärsyttää. Tällähetkellä päässä soi vihanneslaulu (koska sanoin aamulla vauvalle kukkuu).
 
Miestä jo ärsyttää kun mulla tulee näitä tilannebiisejä kokoajan enkä osaa pitää omana tietona. Vauvalla on sukka irtoamaisillaan = peppi pitkätossu jne... Joskus itseäkin ärsyttää. Tällähetkellä päässä soi vihanneslaulu (koska sanoin aamulla vauvalle kukkuu).
Minulla toi vihanneslaulu tulee keittopäivinä kun näen lanttukuution
 
Takaisin
Top