Pääsiäisen herkut

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Keskustelua pääsiäisen herkuista! Esim. minkä kanssa mämmiä syödään? Mitkä on parhaat suklaamunat? Onko teillä muita pääsiäisherkkuja?

Me syödään pääsiäisenä mämmiä kermalla ja sokerilla. Koko perhe tykkää, joskaan puoliso ei ole viitsinyt etsiä hyvää gluteenitonta itselleen. Pääsiäismunista lemppareita on pikkumunat, Mignon-munat ja "töhnämunat". Yllätysmunista parhaimman makuisia on muistaakseni ollut sellaiset, missä toinen munapuolisko on valkosuklaata ja toinen maitosuklaata. Kinderin suklaa on mielestäni yliarvostettua.
 
Mämmi + kerma on parhautta :red-heart:

Ja Kinder-munat. Tuolla kaapissa odottaa sellaiset vaaaaaaltavan isot. Kovasti jo houkututtaa. Voi olla, että en malta odottaa pääsiäiseen. Mutta hys, sitä ei kerrota lapselle! 😄
 
Mä en oikeastaan tykkää mistään pääsiäisherkuista. Mämmi = 🤢
Muutaman Kinder-munan voin syödä (tai nykyään kyllä ostan suoraan itselleni niitä Kinder-patukoita niin ei mee se munan pikkukrääsä suoraan roskiin), mutta siihen se sit jääkin.
 
Mämmi kermalla 😋 kaupan mämmit ei mun suuhun kaipaa lisäsokeria enää. Mun pääsiäisheikkous on nyt aikuisena ollut ne ruohomunat, siis ne parisenttiset umpisuklaata olevat pikkumunat. Ja myös ne toiset pienet suklaamunat, linnunmunat (?), missä on se sokerinen päälyste ja näyttää ihan pikkulinnun munimilta 😄 kinderiin on iskenyt kyllästys, tai sit ne on muuttaneet reseptiä, kun ei se nykyään enää maistu kuin sokerilta 😅
 
Meillä ei kukaan koske mämmin pitkällä tikullakaan.
Lapset saavat suklaamunia ( Kinder ) ja mitä nyt virpoessa saavat.

Meillä osuu 4-v syntympäiväkin pääsiäiseen, joten kyllä herkutellaan :)
 
Kyllä meillä on pääsiäisherkkuja koko ajan ja monta kuukautta putkeen 🤣
Mämmiä ei kukaan syö, paitsi allekirjoittanut lakritsisellaista.
Erilaisia karkkeja ja suklaita menee, liikaakin. Lapsilla on omat suosikkinsa.
 
Pääsiäinen ja itsetehty pasha jälkkörinä! Ruokana kylmäö savulammatasta ja kuumaa bearnaiskastiketta ja itse kuorituistq perunoista+ sipulista +valkosipulista tehty kermaista perunavuokaa juustokuorrutteella.
Kahvin kera pyöreitä rahkapiirakoita pullataikinapohjaan kwivottuina rusinoita rahkasta unohtamatta.
Saunan jälkeen kylmää minttuteetä! Noista se pääsiäisen maku minulle syntyy ...
 
Muokattu viimeksi:
En edes muista milloin oisin syönyt mämmiä, olisko joskus lapsena 🫣😅😇
Ei löydy pääsiäisenä meiltä kuin suklaamunia, pandan on lapsen suosikki ja kinderi myös uponnut.. muita ei oo maistanutkaan kun karkki ei suuremmin kuulu vielä lapsen ruokavalioon 🫣 kehnot lelut on nykyään suklaamunissa sen mitä oon syönyt 😞
Jotain pieniä suklaa munia varmaan rai ruohon koristeeksi ostettava 😅 ja kukkia pöydälle 💐
Rahkapiirakan tekoa pohdin vielä 🧑‍🍳 erityisesti ei ruuissa panosteta varmaan pääsiäiseen 🫣
 
Pääsiäinen ja itsetehty pasha jälkkörinä! Ruokana kylmäö savulammatasta ja kuumaa bearnaiskastiketta ja itse kuorituistq perunoista+ sipulista +valkosipulista tehty kermaista perunavuokaa juustokuorrutteella.
Kahvin kera pyöreitä rahkapiirakoita pullataikinapohjaan kwivottuina rusinoita rahkasta unohtamatta.
Saunan jälkeen kylmää minttuteetä! Noista se pääsiäisen maku minulle syntyy ...
 
Mämmiä maidolla tai vaniljakastikkeella, kermasta en pidä. Mämmi on sellainen herkku, mitä napsin välillä mukaan pisin vuotta pakastealtaasta. Olen myös testannut lakritsimämmiä ja kahvimämmiä, ihan hyviä!
Suklaamunia en syö juurikaan, ainoastaan kovakuoriset dragee-munat maistuvat. Lapsille ostan kindereitä.
Pashasta en tykkää. Lammas on tosi hyvää, mutta hintavuutensa takia voi olla, että jää nyt tänä vuonna syömättä.
 
Meillä ei varsinaisesti pääsiäisenä sen kummemmin mitään erikoista syödä, itse nyt mämmiä syön, mutta ainakin toistaiseksi se on tosiaan ihan vaan oma herkku ja sitäkin tulee syötyä aina milloin sattuu.
Joskus tuli pienenä tehtyä joko appelsiiniriisiä tai appelsiinihyydykekakkua pääsiäisen aikoihin, pitäisiköhän ottaa uudestaan tavaksi. :Face Savouring Delicious Food:
Lammas on aina ollut oman suun mukaista ja se onkin yleensä ulkona syödessä se vaihtoehto #1. Itse en sitä silti pääsiäiseen osaa mieltää kun meillä vältettiin kotona lammasta. Vanhempien mukaan kun maistuu villapaidalta, jos on väärin valmistettu.
 
Se on tuon lampaan kanssa kyllä totta, että voi maistua villalta. Ilmeisesti, jos villa pääsee kosketuksiin lihan kanssa teurastus-/nylkemisvaiheessa ni aiheuttaa tuota makuhaittaa. Itse olen kerran hotellissa Helsingissä syönyt villalta maistuvaa lammasta, enkä pitkään aikaan halunnut uusintaa. Nykyään lammas maistuu ja esim. Lemin särä on tosi hyvää. Meillä ei kyllä koskaan, lapsuudessa tai nykyään, ole ollut lammasta tarjolla pääsiäisenä.
 
Lapsena en ole koskaan syönyt lammasta. En pääsiäisenä tai muuten. Kerran aikuisiällä sitä kokeiltiin pääsiäisenä, mutta ei ollut niin hyvää, että olisi jäänyt tavaksi. Niinpä pääsiäinen näkyy meidän pöydässä vain herkkuina.

Me syödään pääsiäisenä mämmiä kermalla ja sokerilla. Koko perhe tykkää, joskaan puoliso ei ole viitsinyt etsiä hyvää gluteenitonta itselleen.

Paitsi tänä vuonna näköjään yrittää, kun tuli kaupasta sellaista mukanaan.
 
Takaisin
Top