ovulaatiotikut...

heidikki

Oman äänensä löytänyt
heippa! onko kellään tietoa miten ovulaatio tikut toimii,entä onko tuotemerkillä väliä?
entä onko ne toimineet hyvin?  mistä kannantais hankkia?
oisin todella kiitollinen jos joku osaisi antaa hyviä neuvoja=)
kiitos jo etukäteen!
heidikki
 
Itse tilasin tukkupakkauksen netistä mammaksi-sivustoilta. [:)] Mulla ainakin ne toimi ihan hyvin, bongasin oviksen yli viikon tikuttelun jälkeen. Ainakin itseäni auttoivat, koska kierto on ollut sen verran epäsäännöllinen viime aikoina enkä oikein luota tuntemuksiini että tietäisin koska ovulaatio on niin nyt helpottaa kun tietää että ovuloitu on ja osaa odotella kuukautisia tai testailuja oikeaan ajankohtaan. [:)]
 
Minäkin tilasin tuolta Mammaksi.fi:stä niitä ihan perusliuskoja. En ole vielä testannut, ylihuomenna on tarkoitus aloittaa. Voisin tänne sitten kokemuksia laittaa, jos jotakuta vielä kiinnostaa. Ja jos jollakin on vielä omia kokemuksia/vinkkejä tuosta tikuttelusta, niin kaikki tieto otetaan vastaan, kiitos! [:)]

Kuinkahan tarkkaa se on, että pitää ottaa suunnilleen samaan aikaan vuorokaudesta..? Minun on sitten pakko ottaa illasta, kun kerran aamuvirtsasta ei pidä ottaa. Kun on (vielä) vuorotyö, niin ei muuta mahdollisuutta. Ja iltavuoron sattuessa se menee joka tapauksessa sinne klo 20 asti.
 
mulla ei ainakaan ne liuska malliset tikut sanoneet juuta eikä jaata.
mitään en niihin saanut,yhden kierron kokeilin ja turhauduin ja lopetin.
sitten kokeilin puikkomallisella,niin bongasin oviksen.
puikot on kalliimpia mutta ilmeisesti myös herkempiä.
 
Minä tilasin kans tuolta mammaksi.fi:stä tikkuja, ja hyvin toimi. Ainakaan minulla ei näyttänyt olevan mitään vaikutusta mihin aikaan testailin (töiden takia se aina venyy joka tapauksessa iltaan, ja huonomuistinen kun olen joskus myöhäänkin...). Aamuvirtsastahan sitä ei sen takia suositella että se on 'väkevämpää' ja kai voi vääristää tulosta (näyttää liian aikaisin plussaa??).
Itsellä on ollut aika epäsäännölliset kuukautiset, ja epäilin jo etten edes ovuloi joka kierrossa, niin nyt on ainakin noilla liuskoilla todettu että viime kuussa tuo tapahtui. Tikut itsessään oli tosi helppokäyttöisiä (mitä nyt vähän joutuu mukien kanssa lutraamaan), ja tulos ainakin minulla oli tosi selkeä sitten kun se viiva tikkuun viimein tuli.
 
Kiitoksia kokemustenne jakamisesta! [:)]

Tänään sitten ekaa kertaa kokeilin ja en saanut viivaa, ainakaan kunnollista. Mutta eipä sitä vielä omien laskujen mukaan pitäisikään näkyä, toivottavasti muutaman päivän päästä sitten.

Bandida
, sinulla kun nuo tikut toimivat, niin vahvistuiko se viiva vähitellen ovulaation lähetessä vai ilmestyikö se vasta sitten, kun se ovis oli juuri tulollaan (siis se 24-48 h). Saikohan tuosta nyt selvää. Ja tuleeko se viiva siihen ihan kontrolliviivan viereen vai kauemmas? Olin näkevinäni hyvin hyvin haalean viivan siinä kontrolliviivan vierellä ja vähän vahvemman kauempana, lähell sitä max-kohtaa. Onpas tyhmä olo kun tällaisia kyselen, mutta haluaisin olla varma, että tulkitsen sitä tikkua oikein. [;)]
 
niin ja siksi ei oteta aamupissasta, koska niitä hormoneja tms. joita mitataan,
eli mitä oviksessa tulee kroppaan,ei ole kropassa aamuisin,
vaan ne tulee päivän mittaan vasta.
siksi ei aamupissasta.
näin mä pakkauksesta luin :)
ite olen tilannu kans ihan netistä.
 
Kiitos korjauksesta wastis [8D] mä muistin vaan ettei aamulla heti saa mutten oikein miksi... heh. Oon niin kauhean huono lukemaan käyttöohjeita...
 
Mulla näkyi eka tosi tosi haalea viiva kp15 (mut kuitenkin sellainen että sen kyllä erotti aikaisemmista tikuista), seuraavana päivänä ihan kunnollinen (lähes yhtä tumma kuin kontrolliviiva) ja kolmantena päivänä yhtä tumma kuin kontrolliviivakin. Seuraavana päivänä (kp18) ei sitten enää näkynytkään, eli ilmeisesti ovulaatio tapahtui aika pian tuon kolmannen testituloksen jälkeen (ja sinä iltana kyllä mahaakin juili...). Viiva tuli siihen vähän matkan päähän kontrolliviivasta ei ihan viereen mut ei toki montaa mm välissä (oisin heti lähtenyt mittaamaan et olis saanut tarkkaan mut oon töissä [:D])...
 
Mulla oli siis itsellä hiukan myöhemmin ovis kuin laskennallisesti pitäis olla, ihan hyvä et noilla tikuilla bongas kun muuten olis aina väärään aikaan yrittämässä... Mä olin näkevinäni aikaisemmin myös vaikka ja mitä haamuja siinä liuskassa, mutta sit kun se viiva siihen oikeasti tuli niin eron kyllä huomasi, ne valossa tarkkaan tiirailemalla nähdyt 'ehkä-jotain-näkyy' -viivat ei oo positiivinen tulos ainakaan minun kokemuksen mukaan [:)]
 
Kiitoksia taas vastauksista! [:)]

Toinen testi tehty, eikä mitään viivaa. Tai ainakaan sellaista, jonka heti huomaisi. No, huomenna jatkuu! Kunhan loppuviikolla saisi viivan aikaiseksi, niin ollaan oikeilla jäljillä. [:D]
 
Takaisin
Top