Ovulaation ja kuukautisten välinen aika

Kilpetti

Jostain jotain jo tietävä
Auttakaa tyhmää, olen ihan ymmälläni.. Sain spontaanin keskenmenon 13.10 ja kohtu tyhjeni itsestään rv6.
Gyne ei sanallakaan antanut jatko-ohjeita enkä tajunnut siinä tilanteessa edes kysyä mitään. Mutta nyt olen kovasti miettinyt, että lähteekö kp laskuri tuosta päivästä laskemaan, eli sillon vuodon eka pvä olis kp1?
JA toinen mitä en ymmärrä on että ovulaatiolimat tuli selkeästi nyt 22pvä maanantaina ja olen lukenut että ovulaatiota n. 14-16 vrk, menkat alkaa? Onko siis näin?
Kierto josta raskauduin, ov. oli kp13 (tikutin) ja kierto on aina ollut 29 päivää kun nyt jo oli 10 jos tuota limaa lasketaan.
Nyt siis mietin että tietää varautua menkkoihin, niin laskenko siitä km-päivästä sen 29. päivän? Vai noin ovulaatiosta 14-16 päivää?
Montaakaan päivää siinä ei eroa tule, mutta kiinnostaa tarpeeksi tietää, jos joku osaisi auttaa?

Seksiä oli ennen tuota limapäivää ja päivä sen jälkeen et mahdollisuus on, jos vaan paikat on jo valmiita uuteen kierrokseen ja se ovulaatio tosiaan ollut siinä paikkeilla.

Valkovuotoa tulee koko ajan ja kohdun napukka on niin ylhäällä etten sitä edes tunne..näin oli myös viime raskaudessa, joten tietysti elättelen tässä toiveita...

Kiitos miljuunasti avusta, jos joku osaa mua valaista!
 
Jos kierrossa ei ole ongelmia, on aika ovulaatiosta seuraavien kuukautisten alkuun (ns. luteaalivaihe) aina sama. Luteaalivaiheen pituus riippuu ihmisestä, mutta sillä ihmisellä se aika on aina samanpituinen, jos ei ongelmia ole.

Keskenmenon jälkeen kropalta voi mennä pidempikin aika kierron heräilyyn, eli ovulaatio ei tule ajallaan, vaan myöhemmin tai ei ollenkaan. Minulla ensimmäiset kuukautiset keskenmenon jälkeen tulivat 42 päivän päästä. Samoin lapsettomuushoidoissa käytetyt hormonit voivat muuttaa vaiheiden pituuksia tilapäisesti.

Jos tiedät satavarmasti ovulaation olleen kp22, niin sitten kuukautiset tulevat sen 14-16 päivän päästä, jos se 14-16 päivää on sinun luteaalivaiheesi pituus yleensä. (Ja siis et käytä mitään hormoneja, jotka vaikuttaisivat kiertoon).
 
Mulla alkoi spontaani keskenmenovuoto rv 7+6. Vuodon alusta tasan kolmen viikon päästä tunsin ovulaation ja oviksesta kahden viikon päästä alkoi menkat. Mulla aina ollut säännöllinen (28-29 päivää) kierto. Eli mun ovulaatio siirtyi viikolla normaaliin kiertoon nähden, mutta siitä lähti kroppa taas toimiin niinkun ennenkin.
Eli siis kannattaa laskea ovulaatiosta sun normi luteaaliaika, niin menkkojen pitäisi alkaa.
 
Takaisin
Top