Ovislimoista, niiden laadusta & niiden puutteesta

KukkaPuska

Vauhtiin päässyt keskustelija
Moi ovishifistelijät!

En löytänyt äkkiseltään tällaista tuoretta threadia koskien ovislimoja (onko kenties liian TMI-aihe, heh)
ja mielessäni on lista kysymyksiä raskautumista yrittäville, plussanneille ja jo synnyttäneille asiaa koskien.

1) Miten vanha olet?
2) Oletko huomannut, että onko ovislimojesi koostumus/määrä olisi muuttunut iän myötä? Onko hormoni- tai lapsettomuustestaamisessa huomattu jotain erityistä?
3) Entä onko liman puute tai pelkkä vetisempi (ei venyvä) lima riittänyt/vaikuttanut raskautumiseen?
4) Oletko kokeillut luontaistuotteita, lisäravinteita, ruokavalioita tai elämäntapamuutoksia limojen lisäämiseen, ja millä tuloksella?
5) Oletko kokeillut siittiöystävällistä liukkaria limojen korvikkeeksi ja millä tuloksella?


Kiitos paljon vastanneille etukäteen!

Tässä omat vastaukset:

1) Ikä 34,5, ei vielä omia lapsia, kaksi varhaista km takana

2) Olen huomannut että omat limat ovat vähentyneet selvästi verrattuna aikaisempiin vuosiin. Siksi kiinnostaa muiden tilanne, ja toki yksilöllinen iän tuoma vaikutus. Itse en ole vielä testannut hormoneja tai kilppareita.

3) Aloitettiin nykyisen kumppanin kanssa ns. kunnon yrittäminen alkoi 2/23 eli kuudes kierto meneillään, puolesta vuodesta käteen jäänyt yksi hyvin varhainen keskenmeno pari vk sitten, veikkaan että tää asia vaikuttaa.

4) Pyrin elämään tosi terveellisesti, otan lisäravinteet, en polta ja juon vähän, nukun riittävästi ja vältän stressiä. Mulla ei ylipainoa tai hoitoa vaativia sairauksia. Olen alkanut juoda aamuisin omaa kehittämää hedelmällisyys-smoothieta. Viime oviksessa oli pitkästä aikaa kananmunalima, mistä seurasi plussa, mutta mikä päättyi varhaiseen keskenmenoon. Onko smoothie auttanut, tiedä häntä?

4) Tulen liukkarikaapista ulos, eli Amazonilta on nyt saapunut paketti ConceivePlussaa, mikä odottaa kylppärin kaapissa korkkaamistaan jos tässä kierrossa ei tärppää. Olen lukenut runsaasti melkein uskomattoman hyviä kokemuksia näistä siittiöystävällisistä ovisliman korvikkeista, mutta jostain syystä en ole vielä testannut. Lupaan kertoa tuloksista siinä tapauksessa, jos tää kierto päättyy vuotoon ja kiertoyritys nro 7 alkaa parin viikon päästä.
 
Muokattu viimeksi:
1) hetken vielä 39

2) Mulla limojen määrä vaihtelee eri kierroissa. Joskus ollut todella runsasta kananmunanvalkuaista muistuttavaa limaa. Kun lopetin yhdistelmäpillerit viimeksi 38-vuotiaana niin ekassa kierrossa oli runsaasti tätä limaa. Siitä plussa mutta meni heti alussa kesken. Sitten seuraavassa plussakierrossa en koko limaa nähnytkään ja raskaus päättyi onnellisesti vauvan saamiseen. Mulla kolme lasta. Mutta ehkä limat on vähentyneet. Silti raskautumisiin ei ole vaikuttanut tämä vähentyminen.

3) Tuossa edellä jo vastaus: ei ole onneksi vaikuttanut asiaan.

4) Viimeisimmässä plussakierrossa taudin juoda greippimehua ovulaatioon asti ja gelee royalit oli käytössä tässä onnistuneessa raskaudessa. Greippimehun sanotaan lisäävän limoja mutta en huomannut mitään eroa tässä asiassa.

5) liukkaria en koskaan kokeillut kun kaikki raskaudet sai suhteellisen helposti kuitenkin alkunsa. Ekassa kesti pisimpään. Olin silloin 31 ja viides kierto onnistui. Sen jälkeen tuulimunaraskaus imetysaikana. Sen jälkeen kolmas kierto onnistui ja toinen vauva syntyi kun olin 34. Sitten 38 vuotiaana ekalla yrityksellä keskenmeno heti viikolla 5 ja sen jälkeen toinen kierto tärppäsi ja vauva syntyi kun olin 39. Nyt lapsiluku täynnä ja toivottelen onnea yritykseen. Kuulostaa siltä että olet satsannut terveellisiin elämäntapoihin. Toivottavasti tärppää pian ja saatte vauvan syliin :red-heart:!
 
Takaisin
Top