Outoja mielitekoja / unia...

mom83

Näppärä viestien naputtelija
Ajattelin aloittaa tällaisen keskustelun jotta saisin nähdä onko muillakin tällasia omituisia mielitekoja / unia..

Ensimmäisen raskauden yhteydessä mun teki kovasti yhessä vaiheessa mieli syödä hiekkaa, ja jotain mitä tooosi paljon olis mieli tehny laittaa suuhunsa on sementti laastia [:D] aivan omituista.Onneks en kuitenkaan sortunut laittamaan sitä suuhuuni.. olisi pian voinut kaduttaa [:)]. Nytten toisen raskauden aikana ei ole ollut tuollasia mielitekoja mutta outoja unia.. Se oli eräs perjantai kun näin unta että alan vuotamaan verta ja sunnuntai kun tuli aloin vuotamaan oikeasti verta.. No lapsi kuitenkin elossa ja ei tietoo miksi vuosin.. Muutama yö sitten näin unta että olin menossa ultraan katsomaan vauvaa.. Ja siel se vauva köllötteli mutta sillä oli pojan vaatteet päällä.Sitten tokaisin unessa hei sehän on poika ja lääkäri naurahti ja sano eikä ole se on tyttö[:D]. Olen miettinyt olikohan se joku enne et poika on tulossa [:)] kovasti odottelen että pääsen viikon 20 ultraan 17.12 mun on ihan pakko saada tietää kumpi se on. Sen verran jäi vaivaamaan..

Kertokaa ihmeessä tänne jos teillä on ollut omituisia mielihaluja tai outoja unia....
 
Kiva aihe [;)]
Mulla ei kyllä uniin ole vaikuttanut (ainakaan vielä) mitenkään erityisesti..Jos jotain niin ehkä ne ovat "normaalimpia" nykyään [:D]
Mieliteotkin ovat kai sieltä normaalista päästä..Tuore ananas on sellanen mitä syön jopa yöllä! Ja muutenkin kaikki raikas ja kylmä on herkkua..Jäämurskaa on ihanaa rouskuttaa..
 
Mulle autto tässä raskaudessa alkupahoinvointiin nuo porkkanat ku ei oikee mikään muu halunnu pysyä sisällä...[:D]
 
Susette tai jacky makupala, niitä on saatava nykyään lähes päivittäin yksi ainakin. [8|]
 
Nyt on mieliteot hieman jo laantunut mutta alkuun oli pakko saada omenoita ja etenkin mandariineja kilo tolkulla. Appelsiini mehu, viili ja piimä myös pop. Mikäli uskomuksiin luottaminen niin 3. tyttö olis tulossa?
 
Tami, mullakin teki alussa mieli mandariinia ja appelsiinia ja etenkin jogurttia. Meinaako se tyttöä? Mä muistelin että mulla oli tytöstä makeenhimo ja pojasta suolasen. Ja nyt vie noi makeet aivan ehdottomasti taas voiton. Niinku esim hedelmäkarkit joihin mä en normisti oikeestaan koske ollenkaan.
 
tatjuska: niin uskomukset kai väittää että hedelmät, appelsiini ja makea ja kevyt tietäis tyttöä. Kun taas suolainen ja rasvainen poikaa. Edellisissä raskauksissa mulla oli mieletön himo viileihin ja tyttöjä on tullut.
 
Moro!
Mulla on etikkakurkut ja muutenkin kaikki väkevänmakuinen suosiossa tällä hetkellä. Eipä juuri muita mielitekoja.
 
No mulla oli ekan raskauden aikana kova himo kaikkee pikaruokaan, sipsiin , karkkiin ym epäterveellistä ja sillo synty tyttö.. Välistä oli niin kova himo et pystyin syömään niin kauan et oksennus tuli...Nytten taas ei pysty ollenkaan juomaan limsaa tai syömaan karkkia, ei edes grilli ruoka maita..Ja ei tod pysty syömään niin paljon että oksentaisin... Joten oon miettiny olisko mun kohdalla poika tulossa kun on ihan eri tavat kun tyttöö ootellessa.. Niin ja tyttöö ootellessa mulle kasvo hervottomat jenkkakahvat ja ei ne sit raksauden jälkeenkään tahtonu siitä hävitä.. Mutta nytten tämän raskauden alku vaiheesta asti jenkkikset on pienentyny ja nytten jo melkein olemattomat.. Mutta ikinä ei tiedä noilla perusteella kumpi tulee.. Siis jännityksellä ootetaan viikon 20 ultraa..
 
Salmiakin jäätävä (siis ihan älytön) himo on oikeastaan ainoa mikä on pysynyt koko ajan, olen lääkinnyt sitä vaihdellen suolakurkulla, kirpeillä hedelmänamuilla. kovilla karkeilla missä päällä hedelmää ja sisällä salmiakkia vähän (esim ufot), pienillä askeilla sitä itseään ja välillä suolan ylisyönnilläkin. Onneksi verenpaine on alhainen, ei ainakaan heti tee hallaa... Saiskin vähän nousta niin lakkais huippaamasta.

100g viikossa on LIIAN VÄHÄN!

Ai niin, maksamakkara. 200g viikossa on todella vähän.
 
[align=left]Tami: entäs kun mun tekee mieli niin hedelmiä, makeeta, rasvastakin ja suolasta. Tuleeko mulle sitten kaksneuvonen vauva? [:D]
[/align]
 
Tänne kanssa tulossa ilmeisesti kaksineuvoinen muksu kun tekee mieli lähteä grillille ja samaan aikaan tahtoo paaaaljon hedelmiä[:D]. Appelsiini mehuun on ollut kova himo aivan alusta asti, menee 1 litra päivässä.
Unista taas suurin osa on ollut aika.. härskejä :D mutta viimeöinen uni oli jotain muuta. lähdin synnyttämään nyt viikolla 15 ja vauva osottautui nukeksi jonka isäni oli ostanut. nukke oli kahden kämmenen kokonen ja tyttö. ihmettelin kovasti unessa että miten imetän sitä kun sillä on suu kiinni eikä vauva muutenkaa oikein liiku :D joku mulle neuvo unessa että mun kotiavain toimi magneettina, kun laitoin sen nännin päälle niin johan alko tulemaan maitoa.
Unissa myös entisen mieskaverin äiti yrittää välillä viedä vauvan ja välillä hän taas ilmottaa odottavan itsekin.
 
En tajuu.. Yöllä heräsin kun teki mieli täytettyjä sieniä ja puol yötä kuolasin niitten perään [:D] .. Aamulla teki edelleenkin mieli niitä sieniä mut olin jo luvannu tehdä lihakeittoo .. Niinpä niin kiusaus oli niin kova et tuossa puol seiska illalla oli jo pakko mennä kauppaan ja hakee ainekset et saan täytettyjä sieniä ... Ja avot ku oli hyvää ... Nyt sit mietitään miten tänä yönä uni tulee ku napanteri on niin täynnä et kohta halkeen kahtia ... Toivottavasti näitä mielitekoja ei usein tulis ...
 
 Luulen, että ne kaikki makumerkit on jokaisella kuitenkin yksillöllisiä. Ekan raskauden aikana teki mieli hirveästi kaurapuuroa, söin 3 kertaa päivässä joskus, yritin syödä tervellisempi, ei suolasta, paljon mandariinia ja appelsiinia, sekä kiinalainen ruoka maistui. Poika tuli. :) Nyt olen kuin imuri :) , syön kaikki ja välillä yöllä herän nälkäydeestä. Ehkä karkkista en välitä, mutta kakku maistu ihanalta.  Rakenneultrassa varmasti pakko kysyä kuka siellä on.
Tänään näin unta että mun paras kaveri imetää minun tyttö-vauvani, harmitti niin hirveästi kun mulla ei ollut maitoa. ONNEKSI SE VAIN UNTA. Eka raskauden aikana kyllä myös olin nähnyt tyttö-vauvoja.



+ poika 5v.
 
 
Takaisin
Top