Oulun seudun odottajat

Täällähän on hiljaista...

Toivottavasti mahd moni pääsee kahvitteluun, mä joudun jättämään väliin kun hommia pukkaa - en pääse livistämään töistä aikaisemmin... Uutta tapaamisaikaa sitten vaan sopimaan, mullakin laajenee mahdollisuudet päästä mukaan kun aloitan vajaan parin viikon päästä mammaloman :)
 
Ilmoitelkaahan täälläkin tulevista tapaamisista. itsellä on ollut esteitä ja la lähestyy, joten ei uskalla luvata koska pääsisi paikalle, mutta joku kerta vielä! :)
 
Elikkä kahvittelua on yksi henkilö ehdottanut jo 15.12 (koska sattuu silloin olemaan oulussa) ja hänen kanssaan olisi mahdollista silloin kahvitella jos haluaa :)

JA muuten seuraavaa miittiä on alustavasti suunniteltu tammikuulle, viikolle 2. (?) Päivä ja aika ehdotuksia voi laittaa! =)
 
Moikka,

FB-ryhmään jo kommentoinkin et mulla alkaa äippäloma ens viikolla, joten tammikuussa oon (jos ei tapahdu ennenaikaista jakaantumista) paremmin käytettävissä näihin miitteihin - ajasta huolimatta. Avataanpa keskustelu ja ehdotetaan ke 11.1. tai pe 13.1.? Pääsettekö paremmin iltapäivällä vai illalla? Tuo Vintti oli minusta ihan kelpo paikka tavata, sinne pääsee suht helposti ja tilaa on. Lastenhoitotila on vähän kauempana tosin, mut kuitenkin samassa pytingissä...

Kirjoittelinkin jo tuonne tammikuisten ultrakuulumisiin, et käytiin miehen kanssa yksityisellä ultrassa, kun näyttää et lääkäriin pääsy täällä H-putaalla näin joulun molemmin puolin ei ole ihan niin helppoa. Meinasivat jopa et jätetään kokonaan viimeinen lääkärikäynti väliin - ja näin ollen mitään synnytystapa-arviota tms ei tehtäis. Ja onneks mentiin sinne ultraan - ainakin vielä meidän junttura on tarjolla peba edellä, oli jo laskeutunutkin aika syvälle lantioon. Jos ei sieltä muljahda vielä toisin päin niin pitää alkaa kysellä et koittavatko kääntää tammikuussa... Vielähän tuo onneksi ehtii kääntyä omikseenkin, jos ei kiinnity vielä, ja kun ei ole mitoiltaan kovin iso, niin mahtuukin kääntymään. Vieläkään ei saatu tietää onko tulossa tyttö vai poika, taitaa pitää salaisuutensa loppuun asti: kaveri oli niin syvällä lantiossa ja napanuoralla vielä suojaili privaattipaikkojaan, ettei kätilö alkanut arvailemaan mitään...
 
Minulla käy kumpi päivä vaan ja aikana myös mikä aika vain, paremmin aamu-iltapäivä. Vintti voisi olla jälleen paikkana :)

Teillähän on itsepäinen kaveri, kun paikkojansa suojelee :D
 
Toivottavasti tulokas on tyttö, ja jatkaa paikkojensa suojelua samaan malliin seuraavat 17 vuotta

Osanottoja muuten kaikille muille H-putaalaisille odottajille... Mulla oli tänään lääkärineuvola, kolmas sellainen ja joka kerta on ollut entistä nuorempi ja tumpelompi "lääkäri". Tällä kertaa ei kyllä saatu tehtyä yhtään mitään niin kuin piti. Toivottavasti teillä muilla on parempi tuuri lääkärin kanssa...
 
Mullekin kävis kumpi vaan noista tammikuun tapaamisista, ellei sit tosiaan tapahdu ennenaikaista jakaantumista.
Aikana paras olis varmaan alkuiltapäivä, että pääsisin sitten 16-17 aikaan lähtemään miehen kyydissä takaisin kotiin.
 
Miitti 11.1 Stockan Vintissä klo 11.00
Näin alustavasti ainakin. Kellonaikaa voi vielä ehdotella!! :)
 
Minäkin voisin koittaa tulla tuonne miittiin, jos vaan muistan. Pitänee varustaa tietokoneen näyttö muistilapuilla, ettei pääse unohtumaan.

Jos tuohon aikaan saa esittää toiveita, niin iltapäivä olisi parempi. Paras aika lienee olisi joskus tuossa klo: 14.30-15.00 aikaan aloitella miittiä, mutta pääsen kyllä pienen järjestelyn jälkeen tulemaan tuolloin 11.00 aikaankin.
 
Ai niin: Bandida: joko teillä on ollut perhevalmennus?

Meille tuli kutsu valmennukseen ja ensimmäinen kerta on 18.1 Pikkuisen on aiheuttanut ihmetystä, että se on jätetty noin myöhäiseen vaiheeseen. Saa nähdä ehditäänkö käydä ollenkaan, jos vauva onkin hätähousu!!!

Mulle on sattunut ihan ok lääkäri täällä Haukiputaalla. Tai no, itse en ole hänestä tykännyt oikeastaan ollenkaan, mutta on se ihan asiansa osannut kuitenkin. Kolmatta käyntiä ei ole vielä ollut eikä välttämättä ole ollenkaan, jos menenkin Oysiin äitiyspolille synnytystapa-arvioon. Näin ainakin käsitin terkkarin puheista...
 
Maikkie, meillä taas valmennus oli hirmu aikaisin, olikohan se lokakuussa jo. Niillä on vissiin valmennukset 3kk välein haukiputaalla, siitä johtuu vissiin nuo ajankohdat - toisille sattuu hyvin ja toisille huonosti. Mun ryhmässä oli emäntä jolla oli LA seuraavalla viikolla (kun ne valmennukset oli peräkkäisinä päivinä). Jos ette ehdikään valmennukseen niin voin lohduttaa, et ette paljon menetä... Ekalle kerralle olis ihan hyvä päästä, sieltä saa matkaan hyvän moniste/tietopaketin, mut siinäpä se anti olikin (ja senkin saanee pyytämällä neuvolasta mukaan).

Hienoa et asiansa osaaviakin lääkäreitä tällä kylällä on... Mulla tuo kolmas lääkärikäynti oli yhtä hyödyllinen kuin jos sitä ei olis ollut ollenkaan. Lääkärin mukaan mm. jo ultrassa todettu perätila ei ollutkaan perätila vaan RT. Joka kerta on sattunut eri lääkäri ja tämä viimeisin (joku joulun ajan tuuraaja) oli kyllä onnettomin kaikista. "Onneksi" mäkin nyt tuon PT:n takia joudun/pääsen OYSiin kääntöyritykseen ja synnytystapa-arvioon. Saako kysyä miksi sulle sitä arviota ollaan OYSissa tekemässä?
 
Bandida: Vielä ei ole mitenkään varmaa tehdäänkö tuota synnytystapa arviota ollenkaan. Olen menossa ihan tähän haukiputaalle ultraan ensi viikolla, ja silloin katsotaan hieman vauvan kokoa ja painoarviota. Odotettavissa on luultvasti keskikokoa isompi vauva, joten sen takia olen itse halunnut tuohon painoarvioon. Terveydenhoitaja sitten puheli, että tarvittaessa pääsen Oysiin synnytystapa arvioon. Ilmeisesti siinä tapauksessa, että vauva on oikeasti suht. isokokoinen. Katsovat sitten mahtuuko tulemaan normaalisti vai varataanko aika suunniteltuun sektioon.

No vähän olen arvellutkin, ettei tuo valmennus kovin kummoinen taida olla. Kai se kuitenkin pitää ainakin yksi kerta käydä, jos ehditään...
 
Miitin kellonaika lyötiinkin jo lukkoon, eli klo.11.00 :) Tuntui olevan suosittu päiväuniaika 13-14.00.
Meillä ensimmäinen perhevalmennus olisi ollut 4.1, mutta en sinne päässyt, joten yritän noihin kahteen seuraavaan päästä. Muutenkin mielenkiintoisammat aiheet oli niissä.

Myös me päästään Haukiputaalle vielä ultraan vauvan kokoarvioon. Mahanmitta menee yläkäyrän tuntumassa aavistuksen alapuolella, niin täti halusi, että käydään ultrassa katsomassa vähän tarkempaa arviota. Ja kun kuitenkin minun paino on yhä lähtöpainon alapuolella ja noussut varsin hitaasti. :)


Toivottavasti saadaan mahdollisimman moni ensiviikon miittiin!! Hyviä vointeja kaikille!!
 
Mä menen 10.1. kääntöyritykseen OYS:iin, siinähän taitaa olla riski et synnytys voi käynnistyä sen seurauksena - mut muuten mun pitäis päästä mukaan seuraavana päivänä klo 11 jos kaikki menee hyvin :)

Maikkie ja Miimamma, hyvä et pääsette ainakin tuohon ultraan kokoarvioon. Saa varmuuden - tai ainakin tarkemman kuvan - mitä sieltä on tulossa ja voi sitten tehdä tarkemmat tutkimukset jos epäilyttää mahtuuko syntymään normaalisti. Meillähän ei koko muuten näyttäis olevan ongelma, mut olis jäänyt koko PT 'huomaamatta' jos ei oltais käyty ylimääräisessä ultrassa. Tai kyllähän mä itse sitä ääneen epäilin terkkarille mut aina uskollisesti merkkasivat RT korttiin...
 
Bandida:  Tsemppiä kääntöyritykseen! Molemmat vaihtoehdot ovat mahtavat, käynnnistyminen tai miittiin pääseminen!

 

Ompa jännä miten sinulla on tainnut olla vähän vähemmän mukavia kokemuksia Haukiputaan neuvolasta, kun taas minulla ainakin Kellon neuvolasta on vain mukavia kokemuksia. Olen käsittänyt, että ne hoitajat myös välillä käyvät Kellosta putaalla ja toisinpäin. Tiedä sitten...Mielenkiintoista kyllä myös itsekin nähdä kumminko päin tuo nassikka tuolla majailee. Viimeksi neuvolakorttiin kirjattiin RT. saa nähdä sitten

Sen olen kyllä huomannut, että ei se enää niiin kamalasti mahdu myllertämään tuolla kuin aiemmin. Rauhoittunut hieman nuo jytäilyt tuolla heh.
 
Olipa mukava miitti tänään. Kiitos kaikille osallisille!

Taitaa seuraava miitti olla sitten jo vauvan kanssa. Mikäli sen kanssa vaan uskaltaa lähteä kaupunkiin seikkailemaan ja kokeilemaan mihin niiden hyökkäysvaunujen kanssa saa itsensä tungettua...

Tsemppiä kaikille loppu odotukseen!
 
Kiitokset minunkin puolesta mukanaolijoille, oli mukava rupatella ja kiva että saatiin enemmän porukkaa kasaan tällä kertaa :)

Otetaan tosiaan uusiksi sitten niiden hyökkäysvaunujen kanssa, voi olla et niiden kanssa se etäisyyksien mittailu on vähintään yhtä hankalaa kuin tämän mahan kans - tulee ehkä tuupittua kanssaihmisiä, pöytiä, ovenpieliä jne... Mitenkä se muuten menee, saako vaunujen kanssa matkustaa ilmaiseksi myös kuntarajan yli bussilla?

 
Kiitos tosiaan kaikille mukana olijoille! Nyt oli ihan hyvästi porukkaa paikalla, vaikka ei olis haitannut vaikka enemmänkin olisi ollut. Kiitos myös niille pienille mukana olijoille.
Ensikerralla toivottavasti sitten enemmän pikkuisia mukana? :)
Voi tosiaan olla parempi odotella vähän sitä seuraavaa miittiä, kun taitaa nyt olla niin moni odottajista viimemetreillä, että ei välttämättä kovin uskalla eikä jaksakaan lähteä minnekään keskustan hälinään.
Ellei tietysti sitten innostus tapaamiseen iske, niillä jotka ovat vähemmillä viikoilla.

Mielenkiintoista kyllä sitten itsekin lähteä liikkumaan niillä hyökkäysvaunuilla, minunkaan hankkimani vaunut ei mitkään pienet ole vaikka vuoden vanhat ovatkin heh. Pitänee ehkä hieman niiden käsittelyä ensin opetella kotipiireissä :D



Bandida
: Näin sanoo koskilinjojen nettisivut: Elikkä ilmeisesti ei saa mennä putaalta Ouluun suoraan. Voihan sitä niin tehdä, että menee Putaan rajalle ja kävelee rajan ylitte ;-) Tai tiedä sitten voiko siitä ylityksestä pelkästään maksaa jonkun tietyn summan, ettei tarttis koko matkasta kuitenkaan maksaa? Tuo pitäis itelläkin selvittää että kuin sitten saa vaunujen kans liikuskella myös Ouluun.

Maksutta matkustavat

  • Lastenvaunut tai -rattaat ja saattaja. Etu koskee Oulun kaupungin sekä Haukiputaan, Kiimingin, Kempeleen ja Oulunsalon kuntien sisäisiä matkoja.
 
Takaisin
Top