Osallistuuko mies lastenhoitoon?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Osallistuuko teillä mies lapsen-/lastenhoitoon? Vai kuvitellaanko teillä että 8h töissä on verrattavissa 24/7 äidin työhön eikä miehen tarvitse tehdä mitään kotona?

Itse olen siitä onnellinen, että mieheni osallistuu lapsen hoitoon ja kotitöihin, no sen verran kun jaksaa. Vielä kun oli terve osallistui paljonkin ja on lapselle yhtä tärkeä kuin äiti. :)
 
Kyllä meillä mies osallistuu yhtä lailla kun minäkin.. Välillä jopa enemmän kuin minä.. Ja ihan jo pakosta, koska minäkin töissä ja vielä vuorotöissä, kun miehellä taas on päivätyö..
 
Oma mieheni ei juuri osallistu vauvan perushoitoon. Osaa kyllä periaatteessa vaihtaa vaipan, se vain aina falskaa. Ja vaatteet pukee omintakeisesti päälle. :rolleyes: Ihanasti hän kyllä leikittää poikaa, naurunremakka vain kuuluu. laughing6

Kotitöitä tekee sen sijaan paljon. En olisi saanut moneen kuukauteen edes kunnon ruokaa, jos mies ei olisi kokkaillut. Poika kun on niin takiainen eikä viihdy kantorepussa tai -liinassa. Itselleni jää vauvanhoito ja pyykkäys, kohta varmaan enimmäkseen muutkin kotityöt, jotta mies saa keskittyä opintoihinsa ja tehdä ohessa töitä. Ehkä minäkin pääsen aina välillä töihin lepäämään. :smiley-ashamed004
 
Meillä uusioperhe, jossa miehellä 11v poika joka asuu meidän kanssa. Hoidetaan pojan asioita puoliksi, mutta mies enemmän tällaisia hands-on asioita, kuten nukumaan laittaminen ym. Minä sitten hallinnolliset asiat koulun, lääkärivarausten ym kanssa. Kotona kotityöt menee aika puoliksi, minä siivoan ja mies laittaa ruokaa.
 
Meillä miehen on alusta asti ollut "pakko" osallistua tai paremminkin on saanut. Ensin kun syntyi kaksoset ja molemmille riitti oma vauva syliin, syötettäväksi ja hoidettavaksi. Mies osallistuu sen, mitä töiltään ehtii. Tekee pitkiä päiviä mihin vuorokauden aikaan tahansa, joten välillä ei edes näe lapsia hereillä useampaan päivään, mutta antaa sitten enemmän niinä päivinä, kun voi ja ehtii. :)
 
Takaisin
Top