Opitaan uutta :)

Meilläkin taidetaan nyt kävellä :) on jo varmaan kaks kuukautta ottanut pari askelta, mut juuri 1-vee täytettyään otti yhtäkkiä 16 askelta, ja siitä eteenpäin on yhä pidempiä matkoja kävellyt. Viikonlopun aikana tais kävellä enemmän kuin konttasi, vaikka konttaa kyllä edelleen. Tää kaveri ottaa tosi rauhallisesti nämä oppimiset selkeästi :) eikä ole muksahdellut juurikaan kuin kevyesti pepulleen.

Niin ja ikää nyt 12,5kk
 
Ja meillä otettiin tänään ensimmäiset askeleet :) tosi varovaisesti ja joka kerralla ottanut vain yhden askeleen, mutta eiköhän se siitä lähde. Kovaa vauhtia menee tuen kanssa ja kiipeää vaikka minne mutta jostain syystä tämä etappi tuli vasta nyt.

Tää nyt ei oo ihan uus taito, mutta mun mielestä on niin ihanaa miten hyvin tyttö ilmaisee itseään. Esimerkiksi jos sattuu johonkin. Tänään hällä jäi sormi laatikon väliin kun laittoi sitä kiinni, tuli itku ja menin lohduttamaan niin tyttö osoitti toisella kädellä sitä sormea. Ja kun on hampaita tulossa ja se itkettää niin osoittaa suuhun sormella.

Ikää on nyt 1v10pvää.
 
Meillä on muuttunu sipsuttelu ihan kunnon kävelyks :) Muutama päivä nyt menty sillee että ei muuta teekkää kun kävelee ympäriinsä :hilarious: Niin söpöä :Heartred Ikää nyt 1v1kk

Ja sanoja tulee muutamia. ”Nenä” tais olla eka, ”äiti” yrittää sanoa, ”auto” nyt uusimpana, ”korva” on jotai sinne päin :grin ”kukkuu” sanoo kun näkee lähikauppakeskuksessa yhen joulupukki koristeen jossä joulupukki menee säkkiin piiloon ja sit kurkkaa sieltä :) Ja tietenkii tärkein ”kakka” :hilarious: sellasella oikeen kimeellä ilosella äänellä :grin Ja kakkahan tulee meillä edelleen vaan pottaan :happy:
 
Meillä poika konttaa enää harvoin.Juoksuaskeleita ottaa jo ja pelaa pitkällä kenkälusikalla säbää veikan kanssa. :) Huumorimiehiä on medän pikkuinen pelle.Sanat vähän jääneet jalkoihin,mut uusimpana äijä (veikka). :D äiti ajaa ja täti lauaa on lauseet,jotka tulee usein.Ikää aattona 1v2kk.
 
Meilä kans ei enää pelätä imuria! En tiiä johtuuko siitä et saatii uus imuri joka ei näytä avaruudesta tipahtaneelta. Mut nii vaa neiti istu imurin kaa samassa huoneessa ja välillä silitteli käynnissä olevaa imuria..:)
 
Tänään huomasin, että poika osaa avata ja sulkea kierrekorkit. Mies kertoi, että on osannut jo kauan. Ikää on kuitenkin jo 1v 2kk.
Tuo onkin hyvä, kun itse on innoissaan jostakin lapsen "uudesta" taidosta, ja mies sanoo, että on jo jonkun aikaa osannut. :hilarious: Tulee sellainen olo, että jaa, miksi ei kukaan mulle kertonut!? :D
 
Niinhän se taitaa mennä :)
Meillä oli ”opittu” marssimaan portaat naama edellä alas (nenä sinipunainen), mutta onneksi viime viikon paha tapa - sylkeminen - on nyt unohtunut. Sellaista se on kun isompia seurataan ja matkitaan.
 
Voi että meilläkin syljetään. Varsinkin kun se oli yhdesti hauskaa myös vanhempien mielestä niin aina välillä kun se sen muistaa niin se sylkee alituiseen :D
 
Meillä taitaa olla ainoa joka ei vielä kävele. Käytiin fysioterapiassa jalkojen virheasennon takia ja fyssa suositteli kokeilemaan esim sisäsandaaleja missä on korkeampi varsi et tukee nilkkaa ni ehkäisis nilkan kääntämistä ja sit kuukauden päästä kontrolli. Muuten hyvä mut tyttö repii kengät pois jalasta :D ehkä se korjaantuu myös itsestään kun alkaa tasapainoo löytyy paremmi mut kunhan ei jäis pysyväks.
 
Eipä sen kävelyn kanssa ole kiire onneks :)

Onko muiden lapsilla sitä että kun suuttuu niin pää täytyy vasiten kolauttaa johonkin, esim lattiaan, jotta voi paremmalla syyllä itkeä :D
 
Meilläkään ei vielä kävellä. Ei syödä itse, eikä puhuta. Äitin pieni vauva vielä, ja ikää tasan 1v 2kk :Heartred
 
Miun tytär oli melkein 1v3kk kun vasta käveli.Hyvin ehtii nykyään 12v nuori nainen.Myöskin itse syömiset yms. oppi myöhään.Viisas tyttö!Palvelu toimi pidempään. :D
 
Nonii, eihän sillä kiire oo :) meil on et kun suututaan ni tungetaa sormet kurkkuu ku tietää ettei tykätä siitä.. oikein katsoo silmii ja sormet kurkussa :D tai sit hakataa päätä johonki tai käsillä hakataa päätä.. hassu lapsi
 
Meillä kans käsillä läpsitään päätä jos ei tykkää :D ei todellakaan vielä tarvi. Jos ei 1,5v kävele niin sithän vasta neuvolassakin mietitään asiaa :) kaikki lapset on ollu yli 1v kun on kävelleet. Ja aika pitkälle vielä täällä syötetään, nukutetaan. Eikä käy potalla saati osaa pukea :D kaikki aikanaan, jokaiselle :Heartred ihanaa lauantaita. Meän ukko lähti nukkuu, iskä nukuttaa, pieni unikoulu on menossa. Huh!
 
Meillä ei tule sanoja ollenkaan vaikka ymmärtääkin paljon puhetta, ei myöskään osaa syödä itse. Juoksee ja kiipeilee paljon mm. sohvalle, tuoleille ja yrittää päästä meidän sänkyyn mutta on vielä vähän liian lyhyt. Tosi näppärä käsistään, viime viikolla hoksasi miten turvaportti aukeaa mutta unohti sen onneksi parissa päivässä :D hauska taito koska monet aikuisetkaan ei ole heti tajunneet että miten se portti oikein toimii. Pottaa ollaan kokeiltu ja tyttö malttaa istua siinä muutamia minuutteja vaikka ei siihen mitään teekään.
 
Meillä neiti kävelee, ja opettelee juoksemista. Syö itse, joko lusikalla tai sormin, yleesä sekä että. Paljon sanoja tulee(äiti, hauva, vauva, ättä(Iskä), anna, höpöhöpö, en anna, hätä, apuu). Ei onneks kiipeile! Yöunille käy vaihtelevasti, joinain iltoina käy iha yksin toisina tarvii jomman kumman istumaan sängyn viereen.. Silitys villitsee mut ku saa omaan tahtiin sählätä ni yleesä nukahtaa hyvin.
 
Poika oppi kiipeämään sohvalle kiitos veikka 13v ja sisko 12v. :) Luulen,et tulevat katumaan opetusta. :D Poikaa ei ole sohva kiinnostanut,koska äiti aina istuu kaverina lattialla.Ikää nyt 1v3kk.
 
Takaisin
Top