Onnistuuko sanoa nämä sanat ilman takeltelua?

Zeni

Tietävä tietäjä
Tammimammat 2017
Kesäkuun äidit 2019
Lueskellessani törmäsin Me Naisten artikkeliin vaikeista sanoista, onnistuuko sinulta sanoa nämä ilman takeltelua?

  • Sisustussuunnittelija
  • Strategia
  • Degeneroitunut
  • Floridanbroileri
  • Raparperipiirakka
  • Yskökset
  • Saunalaituri
  • Expressbussi
  • Defibrillaattori
  • Psykiatri
  • Gluteeni
  • Krokotiili
  • Konduktööri
  • Meteorologi
  • Deodorantti
  • Spesifioitu
  • Gynekologi
  • Proaktiivinen
  • Presidentti
  • Laktoosi-intoleranssi
  • Röntgen
  • Sisustuskauppa
  • Anteeksi
  • Siivoan
  • Kiitos
Hankalat katujen nimet.
  • Nordenskiöldinkatu
  • Ehrensvärdintie
  • Rörstrandinkatu
  • Relanderinkatu
  • Kanslerinrinne

Minulla meni kieli solmuun floridanbroilerin kanssa :hilarious:
 
Defibrillaattori on minulle vaikein, mutta minulle täysin mahdottomia ovat nuppineula ja pyykkipoika. Minulla oli muutama vuosi sitten hirveä migreeni, jossa kaikki sanat menivät sekaisin. Muut palautuivat, mutta nuo kaksi vaativat yhä hidastamista, miettimistä ja harkintaa. Pesukone oli myös aiemmin hankala samasta syystä, mutta se on nyt korjaantunut ja sujuu ongelmitta.
 
Kotihallimme on Nordenskiöldinkadulla, niin vaikea lausua että on meille ja monille Nordis :)

Defibrillaattori tuottaa mullekin vaikeuksia.
 
Suomenkieliset sanat sujuvat täysin ilman ongelmia, mutta esim. työkavereiden opettamat vietnaminkieliset fraasit ovat ihan mahdottomia lausua oikein.
 
Suurin osa sujuu, degeneroitunut oli vaikein.

Meidän lähikaupungissa on kadun nimenä Standertskjöldinkatu. Se on aika vaikea lausua oikein takeltelematta.
 
Itselläni ei ole noiden sanojen kanssa hankaluuksia, ainakaan periaatteessa. Sekoilen silti usein sanojen kanssa, ehkä siksi, että ajattelen puhuessani jo seuraavaa asiaa. Siihen ei edes kovin kummoisia sanahirviöitä tarvita.
 
Aika hankalia osa! Meillä täällä katu nimeltään Standertskjöldinkatu. Tavatkaapa sitä :D
 
Takaisin
Top