Onko vauva purrut sinua?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko vauvasi purrut sinua? Siis joko imettäessä tai muuten käyttänyt "puruleluna"?

Omani taisi jonkun kerran puraista imettäessä. Ei tosin kovin montaa kertaa. Asiaa ehkä auttoi se kun hampaat tuli aika myöhään. Ja muuten hän ei suuhunsa oikein muuta kuin purulelun tai ruokaa ole laittanut, ei siis ole myöskään äidin sormet tai varpaat olleet kohteina.
 
Ihmettelin otsikkoa ja luulin, että ymmärsin jotenkin väärin. Oli niin vieras ja hassu asia ajatuksenakin :grin

Ei ole purrut ikinä mistään. Ekat hampaat tuli 5 kk iässä. Kiinteät aloitettiin 6 kk, mutta noin 10 kk asti pääravinto oli maito ja ruokailu vain maistelua. Imetin 1,5 - vuotiaaksi asti useita kertoja päivässä.
 
Enterorokossa ollessaan poika puri rinnasta monta kertaa yön aikana. Se oli kamalaa, koska olin itsekin tuolloin korkeassa kuumeessa ja ihan rikki, kun en saanut nukuttua puremisen takia. Joskus on vahingossa näykkäissyt nauraessaan tissillä ollessaan, mutta se ei ole tehnyt kipeää.
 
On todellakin! Kuopus puraisi useinkin, kun imetin. Se oli kausittaista ja veikkaan, että liittyi hampaiden tuloon ja jossain vaiheessa "komensi" maidon virtauksia.
 
Ensimmäisten hampaiden tultua 4,5kk iässä poika puri minua tissistä pari kertaa, mutta se loppui hyvin lyhyeen kun kummallakin kerralla keskeytin kylmästi imetyksen ja pistin tissit piiloon heti kun puri. Ilmeisesti poika tajusi, että jos meinaa tissiä saada, niin on parempi olla purematta. On kyllä nyt isompana joskus vielä purrut, joskus vahingossa, ja joskus tahallaan, mutta harvemmin.

Muuten sitten poika onkin pureskellut minua noin puolivuotiaasta lähtien enemmän ja vähemmän muualta kuin tisseistä. Olen välillä ollut jo epätoivoinen asian suhteen, kun pureminen oli pitkään miltei joka päiväistä. Nyt viimeiset pari kuukautta on mennyt suht vähillä puremisilla, ja toivon, ettei niitä enää tulisi, se sattuu niin hemmetisti, kun poika puree esim. olkapäästä. Joskus en ehdi edes varautua mitenkään, kun poika yhtäkkiä syöksähtää ja napsauttaa hampaansa siihen kohtaan, mikä milloinkin sattuu lähimpänä olemaan, oli se sitten käsi tai vaikka nilkka. Ehkä siihen auttaa aika, että moinen tapa katoaa.
 
Lapsi puri tissiäni joitakin kertoja, kun teki hampaita. Onneksi lopetti sen myös nopeasti, teki aika kipeää.
 
Sillon tällön purasee. Nyt purrut niin kovin että nännissä on ihan kolo. Se on kipeempi kun koskaan aiemmin. Oon käyttäny rintakumia joka vähän helpottaa kipua. Kulmahampaita tekee nyt joten varmaan siitä..
 
Takaisin
Top