Onko teillä suvussa kiertävää nimeä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kiertääkö teidän suvussa jokin perinne nimi? Onko tämä omalla lapsellanne tai suunnitelmissa hänelle? Vai jääkö perinnenimeä tyrkyttävät sukulaiset nuolemaan näppejään?

Meillä ei omalla puolellani ole perinnenimeä. Tai jos on sitä ei ole meidän lapselle ehdoteltu. Anoppi tyrkytti vähän hänen suvun perinnenimeä, mutta se ei tuntunut sopivalta lapsellemme joten ei tullut käyttöön.
 
Meillä on äidilläni, minulla ja kolmella tytölläni sama keskimmäinen nimi, joka on alunperin ollut äidin äitini ensimmäinen nimi. Toivon, että omat lapset haluavat jatkaa perinnettä, mutta tietysti mahdollisen oman lapsen nimi on vanhempien itsensä päätettävissä täysin. :) Kolmannet nimet omilla lapsilla ovat myös vanhoja suvun nimiä. On itse haluttu, että nämä nimet jatkavat seuraavassa sukupolvessa.
 
On meillä, mutta pitkällisen pohdinnan jälkeen en halunnut antaa nimiä pojalleni. Ajattelin että ehkä niissä on huono karma, aloitetaan mieluummin elämä ns. puhtaalta pöydältä.
 
Meillä oli kolmessa polvessa esikoistyttärillä sama toinen nimi, joka oli lähellä isoäitini äidin etunimeä. Nyt myös minun esikoisella on sama toinen nimi.
 
Meillä ei ole. Itse halusin antaa lapselleni oman isovanhempani toisen nimen (kolmanneksi nimeksi). Muistoksi sekä siksi että se on kaunis nimi. Vaikka meillä olisi kiertävä nimi, en usko että antaisin sitä vain sen vuoksi, jos en muuten itse pitäisi nimestä.
 
Takaisin
Top