Onko teillä joka viikko siivouspäivä?

Zeni

Tietävä tietäjä
Tammimammat 2017
Kesäkuun äidit 2019
Onko teillä jokin tietty siivouspäivä? Mitä viikkosiivoukseesi kuuluu?

Minulla on torstai siivouspäivä. Silloin järjestellään kaikki epämääräiset kasat joita viikon aikana kasaantuu, pyyhitään pinnat, imuroidaan ja pestään lattiat, lajittelen puhtaat pyykit kaappeihin ja pesen vessan kunnolla. Joka toinen viikko vaihdan lakanat, pesen saunan ja kylppärin. Viikon aikana tulee normaalisitkin imuroitua ainakin kerran päivässä keittiö ja olkkari ja pyykkikone laulaa melkein joka päivä.
 
Lapsuudessa oli aina kotona perinteinen torstai siivouspäivä :D Nyt meillä ei oo siivouspäiviä ollu, joka päivä pyritään järjestelemään tavaroita yms jatkuvaa siivousta, keittiönki saa siivota joka päivä monta kertaa :D Vessat kerran viikossa ja imurointi kans, mut ei oo tiettyä päivää, yleensä viikonloppusin..

Ja oho, miten jaksat siivota saunan joka toinen viikko? :D
 
Ei ole siivouspäivää, siivottua tulee pitkin viikkoa aina kun joku paikka ärsyttää kylliksi epäsiisteydellään. Tällä hetkellä vessakin tulee pestyä melkein päivittäin, koska alkuraskauden päivittäisessä pöntönhalailussa ei halua nähdä yhtään likaa vessassa.
 
Imuroidaan n.joka toinen päivä kun taloudessa kaksi melko karvaista koiruutta, yleissiisteydestä huolehditaan päivittäin, en tykkää epäjärjestyksestä enkä halua mennä nukkumaan jos kämpässä sekasorto. Vessa pestään kerran viikossa ja isompi pölyjen pyyhintä myös. Pesukone pyörii muutaman kerran viikossa. Lattiat pestään ehkä parin viikon välein..
 
Meillä ei ole siivouspäivää, vaan siivotaan päivittäin, mitä tarvitsee. Sinkkuna eläessä siivosin ja pyykkäsin aina joko lauantaina tai sunnuntaina, mutta nyt pesukone laulaa harva se päivä ja järjestelyä riittää joka päivälle - muuten kaaoksesta tulee täysin hallitsematon. :wideyed:
Saunan pesen lähinnä jouluksi ja juhannukseksi. :hilarious:
 
Ja oho, miten jaksat siivota saunan joka toinen viikko? :D
Rakas Kärcherin höyrypesuri on ylivoimainen saunan pesussa :Heartred Meillä saunotaan joka päivä ja iso perhe, niin kaikenlaista törstettä kertyy aika äkkiä :rolleyes: Ja mä olen ehkä hieman neuroottinen siisteyden kanssa :smiley-ashamed005 On ollut ihan kamalaa olla monta kuukautta remontin keskellä kun ei ole voinut kunnolla siivota :schoked025
 
Ihanaa kuulla että täällä on ahkeria siivoojia :)

Meillä oli kotona leivonta ja siivouspäivä aina lauantai. Ja kaikki osallistu siihen.

Mä en oo siivouksen kanssa ihan niin tarkka ihminen. Meillä pyykki-ja astianpesukone laulaa lähes päivittäin. Imuri... noo... ehkä kerran viikossa-kahdessa :sorry: lattiat luututaan ku luututaan ja pölyt pyyhitään sillointällöin. Sauna ja kylppäri pestään vähintään paristi vuoteen. Ja mies pesee wc:n aina tarvittaessa. Paikkoja järjestellään kyllä lähes päivittäin ku varsinki nuo lelut on niin leviävää sorttia. Talodesta löytyypi kolme lemmikkiä sisältä.

Ehkä sit joskus ku lapset vähän kasvaa ja ollaan saatu remontit suunnilleen tehtyä niin jaksan panostaa enempi siivoukseenkin. Ehkä.
 
Meillä sama kuin ompulla. Suunnilleen kerran viikossa yritän ehtiä siivota paremmin, mutta kolmen alle 4v lapsen ja miehen vuorotyön kanssa se ei ole aina niin itsestäänselvyys.
 
Meillä siivotaan kunnolla kerran viikossa eli silloin imuroin kunnolla kaikki huoneet, pyyhin pölyt, pesen vessat ja yleensä pesen myös lattiat. Melkein joka päivä tulee imuroitua keittiö ja eteinen, sillä sinne kertyy kaikenlaisesta roskaa. Pyykkiä tulee pestyä vähintään joka toinen päivä ja sama on astiapesukoneen kanssa. Joka päivä tulee järjestettyä ja keräiltyä tavaroita. :)
 
Meinasin jo väittää että ei ole siivouspäivää, mutta on meillä nykyisellään periaatteessa. Perjantaisin siivotaan kotipalvelun kanssa eikä siltikään joka viikko imuri hurise. Mutta jos kotipalvelu ei kävisi ei varmastikaan olisi siivouspäivää. Siivottaisiin pitkin viikkoa aina sieltä missä alkaa häiritä. Tiski- ja pyykkikone käy useamman kerran viikossa ja yleistä järjestelyä ja keittiön siisteyttä pidetään kokoajan yllä.
 
Ei ole siivouspäivää. Siivotaan sitten kun menee hermot kaaokseen.
En jaksa yksin siivota kun usein se kaatuu mun niskaan. Miten muilla puolisot osallistuu siivoukseen. Tykkäisin et ois siistiä mut en jaksa yksin pitää sitä yllä.
 
Ei ole siivouspäivää. Siivotaan sitten kun menee hermot kaaokseen.
En jaksa yksin siivota kun usein se kaatuu mun niskaan. Miten muilla puolisot osallistuu siivoukseen. Tykkäisin et ois siistiä mut en jaksa yksin pitää sitä yllä.

Nykyinen siivoaa kyllä ja tykkää siisteydestä. Entinen tarttui imuriin toisen käden sormilla laskettavan määrän viiden vuoden aikana, eikä muutenkaan tehnyt ikinä mitään. Äitinsä oli passannut kotona ja sen jälkeen vaimo. Itse en jaksanut katsella sitä laiskottelua sen pidempään - tein töissä pitkää päivää, maksoin puolet kaikista kuluista ja silti olisi pitänyt leikkiä vielä taloudenhoitajaa.
Sympatiani ovat kyllä puolellasi - mielestäni mies saa kustantaa siivojan, jos ei aio itse laittaa tikkua ristiin. :bored:
 
Nykyinen siivoaa kyllä ja tykkää siisteydestä. Entinen tarttui imuriin toisen käden sormilla laskettavan määrän viiden vuoden aikana, eikä muutenkaan tehnyt ikinä mitään. Äitinsä oli passannut kotona ja sen jälkeen vaimo. Itse en jaksanut katsella sitä laiskottelua sen pidempään - tein töissä pitkää päivää, maksoin puolet kaikista kuluista ja silti olisi pitänyt leikkiä vielä taloudenhoitajaa.
Sympatiani ovat kyllä puolellasi - mielestäni mies saa kustantaa siivojan, jos ei aio itse laittaa tikkua ristiin. :bored:

En minäkään mikään innokas siivooja ole vaikka siisteydestä tykkään.
Meillä on molemmilla vähän sitä vikaa että tavarat ei löydä takaisin paikoilleen.
Puoli pakolla siivotaan molemmat. Mies olis mieluummin lasten kanssa sillä aikaa kun minä siivoaisin. Mun mielestä se vaan on aika rankka puristus siivota koko talo yksin.
 
Meillä mies on siistimpi ihminen ku minä. Eli luulen että jos sillä ei olis niin paljoa pihahommia mm.polttopuuntekoa, koneitten huoltoa, rakennuksien korjauksia, lumitöitä ym. Niin varmasti osallistuis siivoukseen enempi. Senverran ahkera mies on :Heartred ja hän kyllä osallistuu kodin siistinä pitämiseen. On muunmuassa ollut järkkäämässä äitiään ja tätiään meille siivoamaan. Ja kyllä munkin äiti käydessään usein esim. Imuroi tms. Eli anopit on ollu meille tässä siivous asiassa korvaamaton apu! Joko ne on oikeasti siivonneet meillä tai olleet lasten kanssa niin että minulla on ollut mahdollisuus siivota.
 
Ei ole siivouspäivää. En ole sellaista perinnettä koskaan oppinut, meillä kotonakaan ei ollut. Siivoan joka päivä tietyt asiat, pyykit ja tiskit pyörii vähintään kerran päivässä. Yritän parhaani mukaan pitää kodin siistinä, ettei kaaosta synny. Asuinkerroksessa siivoan kunnollisen isomman siivouksen lattianpesuineen kuukausittain, ennen lasta oli aikaa siivota useammin. Alakerrassa usein vain imuroin, kun puuroskaa kantautuu päivittäin lattiat täyteen. Ja senkin takia alakerrassa käytetään aina sisäkenkiä.
 
Ei ole. Siivoillaan pitkin päivää ja viikkoa, joskus enemmän, joskus vähemmän. Jonkinlainen siivouspäivä olisi kyllä varmaan ihan hyvä, niin tulisi tehtyä säännöllinen isompi siivous. Aika vain on niin kortilla ja elämä epäsäännöllistä mm. omien töideni takia, että on vaikea sitoutua mihinkään tiettyyn päivään.
 
Yrittänyt keskittää siivouksen perjantaille siis imurointi, pölynpyyhkiminen, lattioiden moppaus ja lakanoiden vaihto. Joka päivä pyörii pyykkikone ja wc siivous tarvittaessa, on yleensä useamman kerran vk.
 
Me imuroidaan joka lauantai. Lattioita ei kuitenkaan pestä kuin ehkä kerran kuussa. Paitsi syöttötuolin ympäriltä saa siivota tiheämmin.
 
Takaisin
Top