Onko tällä palstalla erityislasten vanhempia?

Moi, tämä erityislasten osio on ihan uusi ja siksi vielä hiljainen, kun eivät käyttäjät kai ole vielä tätä löytäneet :) Meidän tyttö on keskonen :)
 
Erityislasta odottava ilmoittautuu. Laskettu aika on helmikuussa, mutta todennäkösesti sinne saakka ei päästä yhtenä kappaleena. Syynä erityisyyteen on lapsiveden puute, joka nyt on lähtenyt korjaantumaan lepolomalla kotona maatessa. Lääkärit ei yhtään osaa sanoa, mitä vahinkoa on tapahtunut pikkuiselle. Eikä mahdotonta ole valitettavasti raskauden keskenmenokaan. Että täällä maataan jalat ristissä ja peukut pystyssä, kun ei muuta voi.
 
Täällä yksi 2 erityis lapsen äiti esikoisen erityisyys ADD epäily ja keskimmäinen on dysbraxia tapaus. Ja pieni mies pian 3kk jolla ei vielä ole mitää erityistä kuin rautalääke ja keskos kontrollia.
 
Saatiin hyviä uutisia ultrasta, että pikkuinen on kasvanut hyvin ja keuhkotkin näytti hyvältä, sen mitä niistä tässä vaiheessa näkee. Vielä ois 3kk odotusta edessä ja muutamakin ultra ennen sitä.
 
Meillä tämä pian 3kk täyttävä poika oli hurjan maailman tulon takia VSO puolella 8vrk syntymästä.syntyi pieni painoisena RV nähden.ja synnytys salista lähti saman tien VSO puolelle.sai 8h ylipaine putken avulla hengitys apua. Ja osastolla tutkittiin tarkkaan kaikki kolot vauvasta ja paljon otettiin kaikkia kokeita mutta mitää ei mistään löytynyt. Nyt jälkitarkastukseen lääkäri oli vauvan katseesta huolissaan ja käytiin neurologin polilla mutta neurologi ei vikaa löytänyt. Vaan sanoi että katse normaali. Ensi viikolla vauva menee Vastasyntyneiden polille kehitys kontrolliin ja toivotaan että kaikki hyvin keskimmäinen lapsi sai diagnoosin viime viikolla kun oli osasto jaksolla neurologian puolella. Samalla saatii läpi että käy sitten koulunsa pidennettynä. On siis joulukuun lapsi ja täyttää 5w. Esikoinen on sitten se minkä kanssa enempi saa tahtojen taistelua käydä,ADD epäily ja sen vuoksi menee nyt eka koulupsykologin luo josta katsotaan jatkot.Syksy ollut varsin vauhdikas kun perheessä on koululainen,5w ja vauva. Mutta onneksi vauva on rauhallinen tapaus ja nukkuu yöt hyvin. Voimia vauva3 ei ole helppoa kun omaa lasta tutkitaan/kuvataan,mutta onneksi nyky lääketiede voi auttaa pieniä ihmisen alkuja selviytymään ❤
 
Vauva3, miten teillä meni Kuopiossa? Oliko hoitajat ja lääkärit ok? Mulla on samat sairaalat tuttuja. Kuopioon toivottavasti ei tarvii mennä synnyttämään, ja Jyväskylä on lähin.
 
Meillä kanssa kokemuksia Jyväskylän tehosta,oli osittain loma aikaa ja paikalla paljon todella nuoria hoitsuja. Jotka ei juuri osannut vastata mihinkään kysymyksiin. Vanhemmat hoitajat oli tosi kivoja ja ammattitaitoakin löytyi. Osaston lääkäri oli aika harvasanainen ja jotenki kireä. Mutta vauva tutkittiin kyllä perin pohjin sekä verikokein että ultralla. Ultraamaan oli ilmeisen innokas kun meidänkin vauva ultrattiin päästä x2 sydän ultrattiin myös sekä vatsa ja munuaiset. Mutta toki meidän vauva ei ollut ikänsä puolesta keskonen,joten en tiedä miten hyvin osaavat hoitaa pikku-keskosia. Ja positiivinen ylläri oli että VSO:n puolella sai olla aamusta iltaan kun ennen oli paljon rajoitetumpi aika. Keihään me toki oltu kuin se 8vrk siellä. Joista 6vrk tehohoito huoneessa.
 
Meille tuli kotiin se epigriisi missä oli kaikki mitä oli tehty ja tulokset labroista.ym mutta osastolla ne ei hirveästi puhunu että miksi tutkitaan,ym mutta itseä jäi vaivaan se että mitä vauvalle tehtiin ku lähti syntymän jälkeen velttona ja vaisuna pois salista. Eka tieto vauvan asioista on vasta tehon puolelta. Mistä epäilitte että teille valehdeltiin? Oliko mielestänne pikkuisen vointi parempi kuin annettiin ymmärtää? Mitä muita papereita saa kuin sen epigriisin kotiin? Otettiin meiltä muuten ekg ja sydänfilmi myös vauvalta. Kun sai pari tärinä kohtausta ja pari kertaa sykkeet laski 70-80 tasolle niin suljettiin pois mahdolliset sairaudet. Katsotaan mitä ensi viikolla sanovat VSO:n Poliklinikka käynnillä meidän pikku-miehestä.
 
Hui kamalaa kuinka pahalle tuntuu kuulla tuolaista kun kyseessä on pieni ihminen ja elämä vasta alussa. Ja kun omani pieni on myös ollut samassa sairaalassa ja ilmeisesti vain vähän aiemmin. Ja jos tuollaista pääsee tapahtumaan sairaalassa niin tuntuu niin pahalle. Ja vastasyntyneiden kanssa täytyisi olla todella ammattilainen. Mä kuulin keskimmäisen osasto jaksolla että lasten neuro polin lääkäri oli päivystänyt 24H,joten ei siis ihme jos virheitä tapahtuu.Toivon teille ja pienelle miehelle kovasti voimia tulevaan,toivotaan että ne virheet ei jätä lopullista vaurioita pieneen. Mulla taas jäi itseni hoidosta vähän huono mieli synnärillä kun sain tietää oman oloni olleen jo tosi vakava vasta sinä päivänä kun lähdin kotiin ja sain omat paperini. Ja kun yritin puhua niistä kotiuttavan kätilön kanssa niin mulle tarjottiin psykologin keskustelu apua. Taitaa siis olla aika huonosti asiat jo KSKS. Jos kerran tuollaisia ongelmia jo on sekä äitien että vauvojen hoidossa.
 
Olipa hyvä kuulla kokemuksia KSKS:sta. Osaan kysellä ja vaatia vastauksia, jos (kun) tarve tulee. En vielä tiedä missä synnytys tapahtuu. Jos kaikki menee hyvin, synnytys on täällä Jklssä, jos taas mitään vaikeuksia on niin Kuopioon käy tieni. Kuopiosta oon kuullut vain hyvää, ja itsekin oon ollut tyytyväinen toimintaan siellä.
 
Hei! Osaatko vauva3 kertoa minulle että missä mahtaa olla tuo VSO poli? Onko sinne ilmoittautuminen siis pääaulassa vai onko se rakennuksessa 45?
 
Takaisin
Top