onko sinulle tullut "valemenkat" raskaudesta huolimatta?

On kokemusta valekuukautisista. Nyt olen raskausviikolla 8. Mulla kierto 25-26 päivää normaalisti. Kiertopäivä 28 petyin kovasti, kun "kuukautiset" alkoivat töissä ollessa. Olin jo innostunut, kun kuukautiset oli myöhässä. Pettyneenä laitoin kuukupin paikoilleen, jatkoin töitä harmistuneena ja ajattelin että tässä tämä mahdollisuus sitten meni. Muutaman tunnin päästä tyhjensin kuukupin, ja verimäärä oli mitättömän pieni. Illalla vuoto loppui, ja siitä pari päivää eteenpäin sain kolme positiivsta raskaustestiä.
 
Mulla tuli ihan kirkkaanpunaista vuotoa ensin raskausviikolla 5+0 ja toisen kerran raskausviikolla 9+6. Kirkkaanpunaista vuotoa kesti aina yhden päivän ja sen jälkeen tuli muutaman päivän ajan rusehtavaa vuotoa. Ensimmäisellä kerralla olin tietysti ihan paniikissa ja satavarma keskenmenosta, mutta kun raskaustestit näytti sinnikkäästi plussaa ja lopulta varhaisultrassakin näkyi pieni vauvan alku, oli pakko uskoa että hengissä siellä ollaan. Toisellakin kerralla säikähdin kovasti, mutta kun laskeskelin päiviä, älysin että molemmat verenvuodot alkoi melkein tasan niinä päivinä kuin menkkojenkin olisi pitänyt alkaa, jos ne siis olisivat voineet alkaa. Nt-ultrassa oli edelleen kaikki ok verenvuodosta huolimatta.

Tänään viikkoja 15+1, eikä ainakaan vielä ole näkynyt kolmatta vuotoa. Toivottavasti ei tulekaan, vaikka olenkin jo henkisesti valmistautunut. :shy:
 
Minulla oli kuukautiset muuttuneet hyvin niukoiksi reilu vuosi ennenkuin tulin raskaaksi. Tulin sattumalta raskaaksi ja sen jälkeen tuli yhdet pari päivää kestävät niukat kuukautiset ihan ajallaan. En siis osannut epäillä olevani raskaana. Muut oireet sitten paljastivat raskauden. Mutta ensimmäisten valemenkkojen jälkeen ei ole tullut mitään värillistä vuotoa.
 
Täällä eilen 5+1 tuli kirkasta veristä vuotoa, tänään jatkunut rusehtavana. Hirvittää, toivottavasti ei menis kesken.
 
Mulla tuli eka menkat oletettua aiemmin ja sitten kalenteriviikon päästä vaaleanpunaista vuotoa 2 päivää.. onko mahdollista että kiinnittyminen??
 
C73F4B1C-6EA3-4E15-A67E-EEA5BE03686A.jpeg Itselläni nyt tälläinen tilanne eli. Mulla on pitkittyneet kuukautiset menossa. 9pv alkaa nyt. Kierukka löytyy myös. Äsken tein testin perus päiväkuseen. Vähän näkyy viiva mielestäni mutta pitäisi olla kyllä jo paljon vahvempi. Veikkaan siis kohdun ulkopuolista tai tuulimunaa. Teenpäs varmuuden vuoksi ylihuomenna toisen.
 
Kaksi ekaa ja vauvaan asti päätynyttä raskautta olivat suht vuodottomia, jotain pientä tuhrua taisi kerran-kaksi tulla. Tosi lievää kuitenkin.

Kolmannessa loppuun saakka menneessä oli alussa viikoilla 5-7 hieman pinkkiä valkkaria ja sitten rv 14 alkoikin vuotaa kunnolla. Tällöin kyse oli osittaisesta keskenmenosta - toinen rv 7-9 paikkeilla hiipunut alkio vuosi pois. Saimme kuulla tästä toisesta np-ultrassa, jolloin alkio oli jo hiipunut. Vuodon jälkeen toinen kaksosista selvisi ja raskaus sujui tämän jälkeen normaalisti&vuodottamasti. Terve vauva syntyi.

Kahdessa myöhemmässä raskaudessa on valemenkat tai mitkä lie olleet, ja plussa testiin tuli vasta vuodon jälkeen noin dpo 20. Nämä molemmat raskaudet olivat tuulimunia, jotka piti keskeyttää.

Nyt taas raskaana, plussaa ei edeltänyt valemenkkoja. Pientä vaaleanpunaista tuhrua on tullut tänään, toivottavasti ei merkkaa huonoa... kolmas km olisi vähän jo liikaa.
 
Takaisin
Top