onko sinulle tullut "valemenkat" raskaudesta huolimatta?

Nuu_

Piirimestaruustason postaaja
Eli ihan puhtaasta mielenkiinnosta kyselen. Luin jostain artikkelista että jopa joka neljännellä raskaana olevalla naisella olisi näin. Ja jos,niin minkälaista vuotoa ollut ja kuinka paljon eronnut normaalista? Onko tullut "ajallaan" vai miten. Vastauksia kehiin naiset[:)]
 
No valkovuotoahan tulee..ja aika runsain määrin. Mutta sitä nyt vissii kaikilla raskauden aikana.
Veristä vuotoa ei missään vaiheessa.
 
Ekassa raskaudessa tuli "valemenkat", mutta huomattavasti lyhyemmät. Eli yhden päivän tuli veristä vuotoa, mutta siihen sitten jäi. Valkovuotoa on tullut raskauden ajan kyllä melkein koko ajan.
 
Multa tuli tässä raskaudessa ekaa kertaa ruskehtavaa vuotoa... Edellisissä ei missään ollut tullut, ja olinkin varma et kesken menee. Viikolla 10 tais tulla vikan kerran, mut sitä tuli aiemmin monta päivää vähän kerrallaan. Käytiin varhaisultran jälkeen uudestaan ultrassa just ton vuodon takia, varhaisultrassa viikolla 7 ja uusiksi sit seuraavalla viikolla. 
 
Ensimmäisessä raskaudessani, joka meni kesken, oli kolmet normaalit kuukautiset. Näin ollen raskautta ei huomattu kun vasta viikoiila 11 ja lääketieteellisistä syistä lääkärit totesivat kaavinnan olevan oikea ratkaisu, sillä olin käyttänyt hormonaalista ehkäisyä koko tuon ajan ja siitä aiheutuneet riskit alkiolle mittavat. Siihen loppui hormoniehkäisyn käyttö.

Toisella kerralla, tässä välissä on taukoa n. 4 v., aloin vuotamaan runsaasti viikot 5-8, jotka johtivat keskenmenoon. Nyt kuitenkin onnellisesti saavutettu 12 vko - ja ei vuotoja! <3
 
[&:] ei varsinaisia valemenkkoja mutta viikolla 9 alkoi tosi voimakas verinen vuoto alaselkäkipuineen,, juuri niinkuin menkoissa. hätäännyin täysin ja luulin jo että keskenmeno tuli koska vuoto oli tosi voimakasta ja paakkuista. ultrassa selvisi että vauva voi hyvin.. kätilö vaan sanoi että jotain näyttää tulleen ulos ja varmaan vuotaa vielä muutaman päivän.. vaaleeta/rusahtavaa vuotoa kesti sitten muutamia viikkoja epäsäännöllisesti. sen ihmeempää vastausta syytä siihen miksi vuotoa esiintyi en saaanut vaikka neuvolassa vielä ihmetelin sitä. yhteensä tota "vuotoa" (lähinnä huomasi pyyhkiessä ja muutamia tippoja pikkuhousunsuojassa) varmaan kesti kolme viikkoa. sen jälkeen ei oo ollut.
 
Mulla alko tasan sillo ku ois menkkojenki pitäny alkaa pari päivää kestävä tiputtelu vuoto...tiesin jo sillo et raskaana ollaan ja pelkäsin pahinta..oli sellasta kirkasta verensekasta vuotoa. Uudestaan sama alkoi viikolla 9 joka kestikin sitten 4 päivää..olin taas varma et kesken meni, mut täällä se masussa potkii rv 34+2..:)
 
Ensimmäisessä raskaudessa tuli aivan pientä vuotoa rv 10-12 paikkeilla, joten ihan valemenkoiista ei ollut kyse. Syykään ei selvinnyt.
 
Tässä raskaudessa tuli oikein runsasta vuotoa ja verihyytymiä samoihin aikoihin eli noin rv 12 olin vielä reissussa Norjassa ja ajattelin, että kesken meni. Kun pääsin takaisin Suomeen ultrassa näkyi kuitenkin varsin vilkas sikiö. Kätilö arveli, että vuodon syynä saattoi olla silti keskenmeno - eli olisi ollut kyseessä kaksosraskaus, joista toinen mennyt kesken ja tyhjentynyt kohdusta, mutta se on vain spekulaatiota.
 
Mulla tuli yhdet menkat vielä ihan normaalisti vaikka olin jo raskaana. Tai jälkeenpäin kun ajattelen, niin taisi ne olla hieman niukemmat, mutta sen 4-5 pvää kesti niinkuin normaalistikin.
 
Lämpöily pitäisi loppua menkkoihin kun se ovulaation jälkeen nousi. No pientä vuotoa nyt eilisestä mutta lämpö koholla.

Onko kokemuksia alkuraskauden vuodosta ? Raskaustestit tehty kp 25 ja 26. Vuoto alkoi kp 26 mutta on täysin kivuton ja niukka, normaalisti tosi kipeät. Tänään kp 27, jokohan huomenna testi näyttäisi jotain, jos lämpö ei olisi koholla luulisin että kuukautiset
 
Mulla on tullut ihan ajallaan menkat, vaikka olen raskaana. Menkkakivut ovat vaan lievemmät ja vuoto on niukkaa ns. vanhaa verta. Vuoto kestää pari päivää ja on ihan tiputteluvuotoa vaan. Nyt siis rv 9+5 ja toiset valemenkat juuri lopuillaan. Saas nähdä, jatkuuko nämä koko raskauden ajan.
Se täytyy mainita, että mulla on ollut normaalisti todella runsaat ja pitkäkestoiset kuukautiset höystettynä jäätävillä kivuilla. En tiedä johtuuko nämä sitten siitä vai mistä...
 
Esikoisen tärppäsi ehkäisyrenkaasta huolimatta..käytin aina kaksi rengasta putkeen kipeiden menkkojen takia välissä oli muutaman päivän vuoto joka meni ihan menkoista. Seuraavan tauon aikana ei menkkoja tullut ja hupsista olinkin jo rv 10
Kaikki oli onneksi kunnossa ja terve poika syntyi
 
Mulla tuli pari päivää ruskeaa limaista vuotoa noin rv 6 maissa. Ei tuoretta verta vaan sellaista kuin menkkojen loppuvaiheessa. Se loppui siihen ja loppuraskaudesta ei oo ollut enää vuotoja.
 
Lopetin e-pillerit heinäkuussa 2015. Ajallaan tulleen tyhjennysvuodon jälkeen epämääräiset, limaiset tuhrumenkat tulivat elokuussa (3 pv), lokakuussa (10 pv), marraskuussa (9 pv) ja joulukuussa (7 pv). Kierto siis säännöllistyi lokakuusta lähtien, mutta epäilin ovuloinko edes, kun vuoto oli erittäin niukkaa ja vain ruskeaa. Kun tammikuussa menkkoja ei tullut, tein kuun lopussa testin, ja hämmestyksekseni olinkin raskaana. Olin epäillyt, että kroppa on edelleen pillereistä sekaisin ja siksi menkkoja ei taas kuulukaan. Hämmästys oli vielä suurempi, kun menin NT-ultraan maaliskuun puolivälissä, jolloin luulin olevani 13. viikon alussa, mutta selvisi, että olinkin jo 17. viikon alussa!

Jonkinlaisia raskausoireita olin havaitsevani jo aiemmin testausviikolla tammikuun lopussa, mutta epäilin, onko se vain mielikuvitusta. Mitään oireita en kuitenkaan joulukuussa tajunnut, luulin että huimaus ja hirveä väsymys johtuu vain työstressistä. Itse siis opin, että testailla kyllä kannattaa menkkojen välillä, jos on yritys päällä, vaikka menkat tulisivatkin. Varsinkin jos ne ovat koko ajan niukat. Mielestäni pitäisi myös tiedottaa enemmän, että pitkäänkin voi olla vuotoa raskauden alussa. Itse olin kuullut vain muutaman päivän tiputtelevasta kiinnittymisvuodosta. Helmikuun lopussa ensimmäisessä neuvolassakaan sydänääniä ei kuulunut ja kohtu tuntui pieneltä, joten kuukautta pidemmällä oleva raskaus oli hämmästys myös terveydenhoitajalle.

Noh, eihän tässä muuta kuin että nyt odottavan aika ei ole ihan niin pitkä . Vähän kyllä myös ehdin kauhistua, mitä kaikkea sitä tulikaan syöpöteltyä ja juopoteltua joulun aikaan, mutta sitä nyt on enää turha murehtia.
 
Kiva lukea että täällä on useampia joilla on veristä vuotoa ollut ilman että on tullut ongelmia. Vähän kauhistuttaa kun olen nyt 6. viikon lopulla ja on alkanut vähäistä kirkasta veristä vuotoa tulla. Mutta eihän tässä auta kuin katsoa miten käy...
 
Täällä tuli yhet menkat ajallaan raskaudesta huolimatta eli n. viikolla 4. Kestivät 3 päivää, välillä ruskeampaa ja välillä kirkkaampaa eli ei mitään ihmeellistä ennenkin temppuileviin menkkoihin verrattuna. Raskaustesti olikin positiivinen, koska etovaa olo oli kuitenkin. Parin päivän päästä menkkojen loppumisesta alkoi uudestaan vuoto jota jatkuikin 1,5 vkoa. Enimmäkseen punertavanruskeaa tiputtelua, vessareissuilla holahti enemmän ja välillä kirkkaanpunaista, varsinkin rasituksen seurauksena. Kaiken arpomisen jälkeen piti käydä ultrassa tarkistamassa oliko siellä mitään ja ihmetyksekseni sieltä löytyi yksi pieni sykkivä elämä. Että enää en menisi luottamaan siihen, että raskautuessa menkat jäisivät pois automaattisesti.
 
Molemmissa raskauksissa on tullut! tässä raskaudessa kesti viikon ja mies ja työkaveri vihjaili raskaudesta (vaistosivat jotain!?) mutta minä ihan suutahdin kun mies ehdotti testin ostamista kaupassa :D "no miks! Ku mul on nää menkatkin!!" Olin ihan varma että oli normimenkat koska vuotokin ihan samanlaista. Pikkujoulujen vuoksi sitten testasin kun vuotoa oli ollut 6vrk ja lähipiiri ehdotteli asiaa niin piti oman mielenrauhan takia varmistua... Ihmetys oli suuri kun tikkuun tuli kuin tuli kaksi viivaa :D toivottu asia mutta pääsi silti tällä kertaa yllättämään. Nyt rv 35+

Ensimmäisessä olin ehtinyt jo tekemään plussan mutta vuotelu alkoi heti seuraavana päivänä :/ kävin synnärin päivystyksessä tarkistamassa paniikissa onko kyseessä km vaikka vuoto oli kuten menkoissa, ei siis älyttömän runsasta eikä kivuliasta, mutta no siis verisä.. Viikot oli vielä niin varhaiset ettei uä:ssä näkynyt vielä alkiota! Sain tuomion 50/50% normaali raskaus tai tuulimuna. Joulun yli jouduimme asiaa pari viikkoa jännittämään kunnes kontrolli uä:ssä löytyi pikkuinen syke :) :Heartred raskaus jatkui normaalisti ja "vauva" on kohta 3v
 
ns. "Valemenkat" oli, mutta raskaus oli kohdunulkopuolinen :sad001 nämä "menkat" alkoi pari päivää ennen normaaleja, mutta kesti sen viisi päivää ja määrältään oli samanlaiset kun normimenkat. Sitten oli n. viikon vuotamatta ja sen jälkeen se varsinainen helvetti sitten repesikin..
 
Itsellä oli turhuvuotoa silloin kun kuukautisten piti olla (rv5) ja ymmärrän miten joku voi luulla tätä kuukautisiksi. Mutta jää nähtäväksi miten tässä raskaudessa käy
 
Kun puhutaan valemenkoista, niin kestääkö ne yleensä yhdet kuukautiset raskaaksitulon jälkeen vai useammat kuukautiset? Koska minulla on nyt toinen raskauskuukausi ja molempien "kuukautisten" aikaan on tullut ruskeaa vuotoa (1 pv) ja menkkamaista kipua.:bored:
 
Takaisin
Top