Onko omasta lapsuudesta säästössä leluja/tarvikkeita?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko teillä säästössä jotain leluja tai tarvikkeita omasta lapsuudesta?

Tämä tuli mieleen, kun pohdiskelin sitä kuinka meillä on paljon miehen vanhoja leluja, mutta ei juuri mitään omasta lapsuudestani. Paitsi sitten kirjoja on omia vanhojani vino pino, mutta miehen vanhoja vain muutama. Äitini myi kirpparilla suuren osan leluista, kaikki kirjat ei sitten kai menneet kaupaksi. Pehmolelujani meillä on, kun niitä en antanut myydä. :D Tarvikkeita ja vaatteita ei sen sijaan ole kummaltakaan juuri yhtään. Omalta puoleltani muutama vauvan sängyn lakana + pari hyvin kulahtanutta isomman lapsen sänkyyn.
 
Molemmista mummoloista löytyy lapsuuden leluja. Ei meille kotiin mitään ole kantautunut, ainakaan vielä. Oma lempiunilelu lapsuudesta on tallessa itsellä.
 
Vaatteita, vauvaleluja, pehmoleluja on, suurin osa mummolan leluina. Mulla oli myös liuta poneja ja barbeja mutta siinä reilu parikymppisenä annoin ne jollekin pikkutytölle. Nyt se vähän riipii kun omat tytöt olisi kiinnostuneita noista leikeistä... :sad001
 
On. Leluja, petivaatteita, kirjoja, kastemekko, unilelu yms. Miehellä ei ole mitään, ei edes valokuvia.
 
Joitain pehmoja, barbeja ja legoja. Osa on mummolassa leluina ja osa on tuotu kotiin. Meillä on myös mun äidin vanhoja leluja hänen lapsuudestaan :Heartred
 
Kirjoja, nukkeja, lakanoita ja vaatteita on, huonekalujakin. Miehen vanhat ovat mummilassa. Kotona tuntuu, että kaikki ovat vanhoja, mutta on lapsella jotain omaakin sentään.
 
Vauvaleluja on säästetty jonkun verran. Osa alkaa olla jo sen kuntoisia, etteivät ole enää turvallisia omille lapsille. Kirjoja ja liinavaatteita on jäänyt käyttöön myös. Isompien lasten leluja, esim pikkulegoja ja muita, on odottamassa runsaasti minun ja veljeni jäljiltä.

Lastenhuoneessa on tällä hetkellä perintöhuonekalut 1900-luvun alkuvuosilta.
 
Molemmilla on ainakin kaikki lelut ja pehmot, mulla myös paljon vaatteita ja tarvikkeita. Kunnosta ei kyllä tietoa, pitää alkaa viikonloppuna käymään vinttiä läpi että mitä kaikkea sieltä nyt löytyy.
 
Miun lapsuudesta on barbit ja duplot käytössä kotona, ja mummolaan jätetty leikkimökki lelut ja nuket. Ja vaikkei lelu olekaan, niin vaunut on lasten mummo säästänyt mun lapsuudesta mummotettaville ja niillä on mukava lykkiä vauvaa mummolassa vieraillessa:)

Miehen lapsuudesta ei valitettavasti ole mitään tallella, kun miehen lapsuuden koti on palanut miehen ollessa 10 vuotias:sad001
 
Minulla kaikki omat tallessa, vaatteista leluihin ja tarvikkeisiin. Harmi vaan kun suuri osa tavaroista ja vaatteista ovat yltiötyttömäisiä ja me odotamme poikaa. Jos olisivat vaan pinkkejä tai muuta vastaavaa niin ei ollenkaan haittaisi, mutta niissä on niin paljon röyhelöitä ja pitsiä joka paikassa. :hilarious: Nilkkasukissakin ainakin 10, rusettia ja pitsireunat. Oikein kermakakkulapsi olen näköjään ollu elämäni ensimmäiset vuodet. Onneksi pikkuveljenkin vanhoja vaatteita löytyi kiitettävästi.

Mieheltä ei ole jäänyt oikeastaan mitään talteen omasta lapsuudestaan.
 
Takaisin
Top