Onko muita kaksosten odottajia?

Moi,

Meille selvisi ensimmäisessä ultrassa eilen että kaks pientä riehujaa siellä vatsassa on...whait what? o_O

Kauniimpi osapuoli oli sitä kyllä hieman aavistellut mutta enhän minä putkiaivoinen mies voinut sellaista uskoa ennenkuin kuva osoitti 4 pientä jalkaa ja kättä.

Laskettu aika on 23.1.
 
Voi ku kiva että muitakin kaksosten odottajia löytyi, onnea! :)

Mä kanssa aavistelin että kaks vois olla ja ultra sitte vahvisti epäilyni. Meillä lastettu aika 15.1.
 
Miten teillä otettiin uutineen vastaan?
Oliko monta unetonta yötä tai epätoivon ajatuksia?

Meillä on nyt reilu vuorokausi vierähtänyt ja yllätyksenä minä kun olen meistä kahdesta se yleensä rauhallisempi ja realisti/optimisti olen tässä asiassa enemmän hukassa. Vaimo on jo tänään ollut huomattavasti rauhallisempi ja enemmän sujut todellisuuden kanssa kun minulla taas on vieläkin vain epätoivon ja tuntemattoman tulevaisuuden kanssa pohdiskelua ja taistelua.

Missähän vaiheessa tämä tunne kaikkoaa? :sad001
 
Meillä selvisi nt-ultrassa että on tulossa eri munaset, eli omissa pusseissaan ja istukoillaan olevat kaksoset♡ mutta myös ikävempiä uutisia. Toisella niskaturvotusta yli 6mm, eli todella paljon :sad001 A vauvalla kaikki oikein hyvin, ainakin nyt ja niskaturvotus normaali. Olemme menossa tänään erikoislääkärille 4D ultraan ja suunnittelemaan jatkoa. Olo on niin sekava ja suoraan sanottuna kauhusta kankea että en voi sanoin kuvata. Aluksi olimme molemmat järkyttyneitä kaksos tiedostakin, meillä esikoinen vasta 1,5 vuotta..mutta nyt tajutaan että siitä me varmasti selvittäisiin vaikka päällä seisten! Tää kaikki mitä tuo valtava niskaturvotuksen määrä toi tullessaan, on niin pelottavaa että lamaannuttaa. Onneksi tänään saadaan taas tietoa enemmän!

Mellu ja pikkuset rv 13+1.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Kuulimme ultrassa että B pikkuisemme sydän ei jaksa rakennevikojen takia. A vauva voi hyvin ja kaikki mahdollisuudet että raskaus hänen osaltaan jatkuu normaalisti. Tsemppiä teille kaksosten maailmaan♡

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Olen pahoillani MarinaMelina. :sad001
Meille selvisi eilen ekassa ultrassa, että onkin kaksi. Pieni aavistus oli ja asiasta vitsailtiin, kun vatsa edellistä nopeempi kasvuinen ja hb oli niin matala ekalla neuvolakäynnillä. Siltipä tuo melkoinen yllätys oli. :) Mennyt vielä pää pyörällä tämä toinenkin pvä. Laskettuaika on 26.1.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Voi ei, olen myös pahoillani MarinaMelina :sad001

Mulla myös vatsa kasvoi nopeemmin ja hb oli ihan anemian tasolla ekalla neuvolakäynnillä.. Onnea sinullekkin tuikkuvain! :)

And1: Me oltiin tosi ilosia asiasta ja vähän jo ehkä osattu varautua asiaan kun aavistus siitä oli aika vahva. Ekat yöt oli aika levottomia ja nähtiin molemmat unia kaksosista, mutta hyvin pian se rupesi tuntumaan pelkäästä tosi hyvältä asialta. Järkytykseltä säästyttiin molemmat, ihastellen katseltiin kahta pientä ultrassa jotka olivat niin hellyyttäviä siellä ihan lähekkäin :)

Nyt sitte alkanu iskee vähän stressiä.. Maha on tullu tosi näkyviin, niin iskeny lieviä pakokauhun hetkiä että apua jos maha onki tuplasti isompi loppuvaiheilla ja kauhulla ajattelen että jos ei jaksa liikkua tai määrätään vuodelepoon ym. Mutta muuten hyvillä mielin ja odotamme innolla sitä hetkeä että molemmat olisivat jo terveinä täällä meidän kanssa :Heartred
 
Miellä oli eilen neuvola ja sydänääniä kuunneltiin. Molempien syke löytyi nopeasti :)

Oliko muilla muuten eri- vai samanmunaiset?

Meillä samanmunaiset. Yhteinen istukka ja suonikalvo mutta omissa vesipusseissaan onneksi.
 
Ja tsemppiä MarinaMelina raskauteen! Toivottavasti kaikki menee toisen kohdalla hyvin!
 
Mulla jäi vielä epäselväksi onko kaksi vai yksi istukka, omat pussukat oli ja paksu kalvo välissä mikä hyvä. En tajunnut kysyä ja meni täysin ohi, jos kätilö jtn istukasta sano. :D Siin meni varmasti muutenkin asioita paljon ohi. :wink
Mun hb oli kanssa anemian rajoilla ja koskaan aiemmin ei ole ollut. Rautaa käskettiin syömään jo heti alkuun. Mutta nyt syy selvisi varmaksi sitten. :wink
Onko teillä suvussa kaksosia?

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo oli kyllä kiva kun kaikkeen tuli hyvä selitys :)

Mun suvussa ei oo kaksosia, mutta miehen suvussa ollu. Mut mitä oon nyt lukenu noita periytyvyyksiä niin oon ymmärtänyt että samanmunaisuus ei periydy vaan on ihan tuntematon syy miksi munasolu jakautuu. Ja erimunaisuus sitte taas periytyis... En tiiä..

Meni kyllä joo vähän ohi siellä ultrassa moni juttu, jälkeenpäin sitte oon lukenu netistä samat jutut. Ja neuvolassa sitte varmistin että ovat nyt siis identtiset kaksoset tulossa.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä ma neuvola, niin pääsen kyselemään. Mies mun mielestä kysyi onko identiset, niin kätilö sanoi ettei tiedä vielä.. En oikein usko tätä mutta.. viikkoja kuitenkin jo 12+.
Okei. Ei minunkaan puolella ole, mutta miehen puolella enempikin, kaksoisveljet lähimmät. :wink

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
No siis meillekkin sanottiin ultrassa kun kysyin että ei tiedä vielä, mutta jälkeenpäin mietin että tarkoittiko ettei tiedä vielä siinä ultrassa vai ei tiennyt vielä kun ei ollut siinä vaiheessa tutkinut istukkaa tarkemmin. Neuvolassa sanottiin ja netistä löytynyt tietoa että jos on yksi iskukka niin sillon ovat aina identtiset. Mutta jos on kaksi istukkaa voi olla ei identtiset tai identtiset..
 
Okei. Mutta eiköhän sekin selviä aikanaan. Asia kerrallaan. :wink

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Sori, mulla mennyt ihan ohi tuo yksi.. Ennestään on yksi tyttö, nyt tällä hetkellä 2v 2kk. Siksikin vähän jänskää kun on kuitenkin niin pieni vielä tämäkin lapsonen. :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo meillä kanssa nyt 1v 5kk poika, eli varmaan sitte 3 vaippaikäistä samaan aikaan... Esikoistyttö onneks jo 5, hänestä apua joissain tilanteissa :-)

Onko teillä millon seuraava ultra?
 
Moi! And1:n avovaimo täällä. Ihana löytää muitakin samassa tilanteessa olevia että saa vähän vertaistukea :) Ajattelin kun rekisteröin tähän foorumiin etten kirjoita mitään itse vaan lueskelen vaan, mutta nyt kun selvisi että on tulossa kaksoset niin haluan esittäytyä tässäkin.

MarinaMelina, raskaat uutiset saitte. Toivottavasti vauva A:lla menee hyvin loppuun asti! Voimia teille odotukseen!

Meillä on tytär joka on tällä hetkellä 1v 9kk, kun kaksosilla on la hän on 2v 3kk.

Meillä todellakin identtiset kaksoset tulossa kun on yhteinen istukka ja yhteinen ulompi kalvo, onneksi ovat omissa sisäisissä pusseissa etteivät pääse takertumaan toistensa napanuoriin.
Minullakin hb 10 pinnaa alempi ensimmäisessä neuvolassa kuin tyttären kanssa. Silloin se laski alimmillaan 120 joten saan varmaan jossain vaiheessa alkaa popsimaan rautavalmisteita...

Talvi, hauskaa että saitte nähdä "hellyyttäviä" kuvia vauvoistanne :D Meillä kun oli jo täysi potkunyrkkeilymatsi päällä! Kaikki sallittu näköjään kun toinen nyrkkeili ja potki ja toinen yritti lantiolla tönäistä :'D

tuikkuvain, sain ultrassa sellaisen käsityksen että jos vauvoilla on omat ulkoiset pussukat niin niillä on omat istukat mitä tarkoittaisi että ei voi sen perusteella tietää onko identtiset vai ei. En ole 100% varma tästä mutta tällaisen käsityksen sain.
Meillä ei ole kaksosia suvussa (tai isoäidin enot olivat, mutta emme tiedä olivatko identtiset vai ei).

Seuraava ultra 11 elokuuta :) Mutta toinen neuvola vasta sen jälkeen eli emme ole vielä päässeet puhumaan tästä. Mietin pitäisikö pyytää että saisimme tulla vähän aikaisemmin.
 
Meillä myös edelleen vaipat käytössä, neiti ei juuri suostu potalla olemaan, saati sinne mitään tekemään. Tulee viä kiire opetella tässä seuraavina kuukausina. :)
Teillä kyllä myös sit tulee olemaan vipinää kolmen pienen kanssa. Mutta totta, että esikoisesta on varmasti jo apua teillä.
12.8 on seuraava ultra. Perus neuvolalääkärikäynti on nyt tulevana maanantaina.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top