Onko etova olo?

Marnie

Oman äänensä löytänyt
Nyt raskausviikko 7 alkaa huomenna ja mulla on ollut nyt viikon verran aina aamuisin semmonen etova olo ja joskus myös iltaisin. Suussa vähän paha maku, mutta ei kuitenkaan tule oksennus.

Koittanut juoda vettä paljon ja syön tosi monipuolisesti ja 3 tunnin välein. Vatsa myös kipristelee iltaisin , niinkuin pientä menkka kipua mutta ei mitään valtaisaa tunnetta.

Onko muilla ollut tätä etovaa oloa ja kuinka pitkään? Mikä teillä siihen auttaa?

Itse lähden aina töihin tyhjällä mahalla ja juon vain lasin vettä. Sitten töissä syön aamupalan. Nyt parina aamuna on ollut ihan pakko ottaa puolikas banaani heti aamusta kun olo tuntui niin pahalta, että ainoa mitä keksin olisi syödä jotain. Se sitten kyllä auttoi.

Olen kuullut, että monilla auttaa kivennäisvesi. Onko kokemuksia siitä?
 
Mulla auttoi kivennäisvesi :) Etovaa oloa ja pahoinvointia oli rv 6-12. Neljä viikkoa oli voimakkaampaa pahoinvointia mikä yleensä iltapäivällä helpotti. Sitten parin viikon ajan oli vaan välillä. Mua helpotti säännöllinen syöminen. Vaikka oli huono olo niin yritin syödä edes vähän jotain, koska se kuitenkin auttoi :)
 
Mulla jatkui oksentelu pitkälle yli puolen välin raskautta ja sitten viimeisellä kuukaudella tuli takaisin. Mikään ei auttanut, hieman lievitti kun aamulla söi ennen sängystä nousemista leivän ilman juomista. Sanko oli paras ystäväni monen kuukauden ajan ja kulki aina mukana. Voi yrittää lohduttautua ajatuksella, että raskaushormoneja on paljon kun oirehtii ja kaiken pitäisi juuri silloin olla hyvin (: En tiedä, kuinka totta tuo on, mutta aina sillä voi lohduttautua kun on huono vointi.
 
Mulla kans kesti pahoinvointi viikolla 20 asti. Alussa oli vaan tota etovaa oloa, mut sit se muuttu oksenteluksi. Mulla siihen ei varsinaisesti auttanu mikään. Vähän helpotti ku söi tiheämmin mut pienempiä annoksia ja yritti juoda mehua yms. et sai sokeria. Ei siks kannata pelkkää vettä juoda. Ja tosiaan kannattaa myös vähän yrittää syödä vaiks ei tekis mieli/olis nälkä. Hedelmät, mehukeitto, jäätelö oli sellasia mitkä mul pysys parhaiten sisällä !
 
Mulla oli kolme tuntia liian pitkä ruokaväli. Kahden tunnin välein kun söi vähän oli suht hyvä olo. Tätä taisi kestää lähes koko raskauden enemmän tai vähemmän.
 
Itse kärsin parhaillaan raskauspahoinvoinnista ja viikkoja kasassa reilu 14. Mulla alkoi kans etovalla ololla oisko rv 6 ja lopulta muuttui oksenteluksi ja edelleen oksennan melkein joka päivä. Itsellä on aamut pahimpia, etenkin aamupala meinaa tulla heti ulos. Mä yritän syödä 2-3 tunnin välein, joskus jopa useamminkin, riippuu ihan siitä mitä oon aikaisemmin syönyt. Niin ja syön aika pieniä annoksia, sillä jos syön liian paljon, niin oksennan sen ulos aika varmasti. Ja syön vaan sellaista mitä mun tekee oikeesti mieli, sillä väkisin en pysty mitään sellaista syömään, joka mua etoo jo valmiiksi.
 
Takaisin
Top