Omat vai yhteiset herkut

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tuli tuolta joulukonvehtikeskustelusta mieleen että onko teillä yleensä yhteiset herkut vai kullakin omat? Meillä on yleensä kummallakin omat (ja lapsella myös siinä määrin kun hänellä herkkuja on, jonkin verran hän saa välillä vanhempien herkkuja). Mulle kyllä kävisi yhteiset herkut, mutta mies on tainnut saada tässä asiassa hassun kasvatuksen. Toki jos jotain leivottua on, ne on yleensä yhteisiä (sikäli kun on jotain gluteenitonta, mikä ei maistu tai tunnu pahvilta), mutta karkit ja suolaiset naposteltavat on yleensä omia. Leffaa katsomaan saatetaan laittaa yhteiset popcornit. Tosin ei kumpikaan loukkaannu jos toinen tulee nappaamaan toiselta jotain. Se hyvä puoli toki tässä että ei tule ikäviä yllätyksiä jos toinen onkin syönyt ne parhaat konvehdit tai muutoin herkut loppuun. :grin
 
Omat! Olen myös saanut sellaisen kasvatuksen ja olen siitä hyvin iloinen. Suorastaan harmittaa, että mieheni ilmeisesti ihan toisenlaisen. Ja hän on herkkujen perään, jos ostan konvehtirasian yhteiseksi, en ehdi saada itse yhtäkään. Ja hänelle kelpaa kaikki herkut. Hän syö myös minun kaapissa olevat herkut, kun omat loppuu..
 
Yhteiset herkut on, silloin kun herkutellaan. Jäätelökin syödään samasta pöntöstä. :happy: Tosin, jos syön minttusuklaata, niin sen saan syödä ihan yksin. :angelic:
 
Syödään muutenkin niin erilaista ruokaa ni toi ois vähän vaikeeta. Mies ei niin kauheesti makeesta välitä, mut kyllä aina tarjotaan toiselle jos on ostanut tai tehnyt jotain. Usein alkaa jopa ärsyttää ku toinen ei halua edes maistaa jotain, joka on musta tosi hyvää :hilarious:
 
Sekä että ja riippuu tilanteesta. :) Tykätään osittain samoista ja osittain vähän eri jutuista, joten esim. leffaan mennessä molemmilla on omat karkit (koska mies ostaa ihan vääriä karkkeja! :D). Mutta popcornit ovat yhteisiä, samoin joulun konvehtirasiat ym.
 
Yhteisiä on meillä. Lapsilla ei mitään varsinaisesti omia herkkuja ole vielä, kun ovat niin pieniä.
 
Meillä kans kaikki herkut yhteisiä. Jos toinen ehtii syömään herkut enste, niin nou can do!

Yleensä kyllä jätetään myös toiselle syötävää, ihan vaan siks et osoitetaan myös sillätavoin toiselle et hei, mä välitän susta ja ajattelen myös sua kun en itse syönytkään kaikkia herkkuja :wink

me siis saatetaan jättää kaappiin johonki kippoon vaik pari keksiä tai karkkia, niin et toinen ne varmasti seuraavalla kerralla huomaa :angelic: ja toiselle tulee se tunne et puoliso on huomioinut myös mut :Heartred
 
Pääasiassa yhteiset herkut, mutta maut eroaa jonkun verran toisistaan ni väkistenkin on pitkälti omat herkut. Mies syö vaahtokarkkeja, marmeladia, sour&cream sipsejä yms, mitä en voi sietää :D mies on toki aika kaikkiruokainen, joten mun herkut kelpaa myös hänelle, mut yleensä mulla onkin niin paljon herkkuja ettei haittaa jos mies käy syömässä puolet karkkipussista :wink
 
Yhteiset, ollu siitä lähtien kun alettiin seurustelemaan. Jos toinen on kauppaan menossa herkkuja hakemaan, niin kyselee toiselta et mitä pitää tuoda:happy:
 
Omat herkut, koska mies ei yleensä tykkää mun vegaanisista namuista. Joskus varastaa mun herkkuja jos sattuu olemaan mieleisiä, mutta harvemmin.
 
Takaisin
Top