Oliko sinulla bola -koru?

Zeni

Tietävä tietäjä
Tammimammat 2017
Kesäkuun äidit 2019
Oliko/onko sinulla bola käytössä? Oliko se käytössä enää raskauden jälkeen ja rauhoittiko vauvaa?

Minulla ei ole eikä ollut edellisissäkään raskauksissa. Töissä eilen naureskelin, että enhän minä sellaista tarvitsekaan, kun avaimet kaulanauhassa naputti tasaisesti koko ajan masua vasten :hilarious: Laitan sitten vauvan synnyttyä roikkumaan vaunun kuomusta tms. ja napsuttelen niitä ja vauva nukkuu tietty tosi hyvin :p
 
Oli bola käytössä mut en oo muistanut kokeilla että rauhottuisko. Tuskin enää kun ikääkin on jo 7kk :D
 
Molemmilla oli bola, sain lahjaksi ja tykkäsin käyttää kun oli nätti. Mahassa vauvan touhuaminen rauhoittui usein kun helistin korua. Mahan ulkopuolella ei sitten enää tuntunut olevan vaikutusta, myöhemmin halusi lähinnä syödä sen. Esikoinen tykkäsi helistää korua vatsalle ja "kommunikoi" siten pikkusiskonsa kanssa :)
 
Mulla ei ollut bolakorua, vaikka tykkään ajatuksesta. Pitää harkita josko hankkisi, kun joskus saa toisen. Kiinnostaisi kuulla kokemuksia siitä reagoiko vauva siihen masussa tai synnyttyään. :)
 
Innostuin bola-ajatuksesta joskus raskauden alussa, mutta sitten muistelin nuoruuttani ja pitkä kaulakoruja joista oltiin kaikkialla jumissa :grin Jäi hankkimatta, vaikka kovasti ihastuinkin yhteen tiettyyn kun oli niin nätti.
 
Sain mieheltä joululahjaksi yllärinä edellisessä raskaudessa kun hän oli muistellut että olin sitä joskus haaveillut :rolleyes:
Käytin kyllä aika paljon, mutta minua itseä ärsytti kun tietty se aina putosi mahan päältä tuonne sivulle ja ehkä se ei myöskään helissyt niin isosti mitä olin ajatellut joten en tiiä kuuliko vauva edes sitä työ ja koti melujen läpi :hilarious: ei se siihen ainakaan synnyttyään reagoinut :coldfeet:

Eli mulle tuo oli sellanen ihana ajatus ja haave ja on sillä myös tosi iso merkitys kun sain sen mieheltä ja mies oli jopa sen kuvioinnin valinnut aivan super ihanasti ja liikuttavasti liittyen meihin ja vauvaan :love7 vauva ei siitä niinkään välittänyt laughing7

Aion pitää ainakin jonkun verran tässä raskaudessakin tuota bolaa kunhan ollaan "julkistettu" raskaus :angelic: katotaan sit reagoiko tää vauva siihen :rolleyes:
 
Olen nähnyt bola-koruja kavereilla ja minusta se helinä kuulostaa kauniilta. Olen kuitenkin alkanut epäillä sen ostamisen ja käytön mielekkyyttä kommenttien perusteella. Se ei taida toimia siinä mielessä, että vauva sen synnyttyään tunnistaisi, mutta toisaalta, saattaisi siitä silti olla iloa itselle. :joyful:
 
Minustakin se helinä on kauniin kuuloista :) ja voihan tuota bolaa pitää lyhyempänä koruna kaulassa myös, jos se vatsan päällä ei pysy ja käy ärsyttämään kuten mulla :grin
Minusta se myös omalla tavallaan lähensi suhdetta masuvauvaan kun hänelle pystyi ite yrittää helissyttää ja hoivata siten :rolleyes:
 
Takaisin
Top