Oletteko tehneet jotain hankintoja jo?

Meille ei oo tulossa kumpaakaan. Ainakaan hyppykiikkua ei suositella tai ainakin pitäisi katsoa tarkkaan että lapsi astuu koko jalan maahan eikä hypi varpailla. Kävelytuolista en ole kuullut ohjeita.
 
Meillä on hyppykiikku, mutta tyttö on astunut jo pitkään koko jalalla, joten uskallettiin kiikku ottaa käyttöön. Siinäkin tosin tyttö lähinä kävelee edestakaisin kiikun sallimissa rajoissa, ei niinkään paljoa hypi.
 
Tietääkö joku enemmän tosta varvistamisesta,mitä se siis pidemmän päälle aiheuttaa kun noista niin varoitellaan?Oon kyl ite ottanut suht vakavissani noi ohjeet koska itellä on jaloissa asentovirhe ollut aina ja kyllä se kaikenlaista vaivaa aiheuttaa.Vaikka ei varmasti automaattisesti noista kiikuista ja tuoleista mitään aiheudu. :) Me ei olla kyllä vielä kaivattu muutenkaan kun tyttö on viihtynyt tässä ryömienkin.
 
En minäkään ihan loppuun asti tiedä, mitä haittaa siitä on. Mutta ilmeisesti ainakin pohjelihaksen kehitys jotenkin häiriintyy, jos varvastaa liian pitkään. se jää lyhyeksi tai jotain. Ja varmaankin se sitten vaikuttaa ryhtiin ja koko kehoon. Mutta tämä tieto tuli jostain artikkelista (johon ei ole enää viitettä) eikä se ehkä ollut mikään maailman luotettavin.

Mä yritän näiden kanssa tasapainoilla jotenkin sen välill, mikä on lapselle hyväksi ja mikä helpottaa meidän arkea. Meillä tyttö ei meinaa viihtyä kovin hyvin enää lattialla, kun ei pääse liikkeelle eikä osaa nousta ylös. Kitinä on lähes loputonta hetkittäin (varmasti ne hampaatkin tähän tosin vaikuttaa), joten on pakko yrittää välissä keksiä jotain muita viihdykkeitä, jotta itse jaksan ja jotta lapsi taas pienen tauon jälkeen viihtyisi siellä lattialla edes hetken. Uskon kuitenkin lattialla olemisen ja itse yrittämisen oleman parasta hänelle kehittymisen kannalta, muttei häntä siinä voi pitää kitisemässä/itkemässäkään, joten muitakin aktiviteetteja vain täytyy kehitellä.

Eli se hyppykiikku meillä on, ei kylläkään edes ihan päivittäisessä käytössä ja lyhyitä aikoja kerrallaan. Kävelytuoliakin harkitsin, kun tuntui että omaa syliä olisi mukava vielä vähän enemmän vapauttaa, mutta siitä ajatuksesta taisin jo luopua. Eiköhän me tuon kiikun, ulkona olevan keinun ja äidin sekä isän leikityksillä nyt selvitä, vaikka välissä meinaa äiti olla vähän väsynyt lähes katkeamattomaan huvittajan toimimiseen. Lyhyt aikahan tämä vauva-aika kuitenkin on.
 
Meillä on kaikki nuo "kielletyt". Tai siis kävelytuoli ja hyppykiikku + sellanen pomppimisväline. Kävelytuolissa porskuttaa jo menemään pitkin huushollia. Vessarauhaa ei saa. :D Seuraa vaikka minne. Sanoisin että ihana kapistus tuo kävelytuoli! Ei oo varvistanu kummassakaan. Ne pitää olla suht matalalla ettei varvistusta pääse tapahtuu.

Mun pikkuveljellä oli kans kävelytuoli paljon käytössä, ei mitään ongelmia.
 
Varmasti meidän tyttö tykkäisi kävelytuolista. Sekin on vaan aika iso ja tila on muutenkin vähissä niin ei olla sitten hankittu.
 
Me ostettiin nyt se recaron young sport hero istuin (9-36 kg). Neuvolasta saatiin lupa, jotta tytön saa siirtää siihen istumaan. Alkoi turvakaukalo olemaan jo himppu pieni. Tyttö siis painaa hieman alle 9 kg, mutta istuu todella napakasti.

Istuin on ollu nyt 3 päivää käytössä ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Tyttö viihtyy, kun näkee muuallekin ja saa olla istuvammassa asennossa. Unetkin maistuu :wink Istuin tuntuu hyvin jämäkältä ja helppokäyttöiseltä.
 
Me kans jo siirryttiin "mun" autossa turvaistuimeen, kun tytön raijaaminen turvakaukalossa alkoi olla liian raskasta ja aiheutti supisteluita. Ja tulihan tuo maaginen 9 kiloa täyteen ja tyttö on jo pitkään jaksanut istua pitkiäkin aikoja selkä suorassa. Mä pädyin lopulta Cybexin Sirona tuoliin, joka menee 0-18 kiloiselle. Sen saa selkä menosuuntaan ja voi muuttaa palkki-istuimeksi kasvot menosuuntaan. Eli eräänalinen yhdistelmä noista aiemmin miettimistäni vaihtoehdoista. Ei ole vielä testattu tuota palkkiominaisuutta

Aika hintava oli, mutta tykästyin siihen, että istuin kääntyy ovea kohti, kun lasta pakataan tai irrotetaan tuolista (kätevä nyt tämän kasvavan mahan kanssa) ja istuimen kaltevuutta saa säädettyä aika makaavaksi, jos ja kun tyttö nukahtaa.

Ole nyt vajaan viikon käyttänyt tuolia ja tykkään kyllä kovin. Helppokäyttöinen ja vie aika vähän tilaa autossa. Etupenkillekin mahtuu istumaan reilusti, vaikka tuoli on takana.
 
Meidän istuin oli kyllä ihan ennenaikainen ostos.Varmaan tulee se 9kg täyteen vasta joskus reippaasti yli vuoden iässä..Saa nähdä muuttuuko automatkat kamalaksi kitinäksi jossain vaiheessa kun ei tyttö nytkään enää tykkää että joutuu ahtautumaan siihen kippuraan vauva-asentoon kaukaloon.
 
Kaukalo alkaa kyllä käydä pieneksi. Pitääkin jutella miehen kanssa jos vaihdettais jo se isompi turvaistuin tytölle. Painoahan on se yli 9 kiloa.
 
Mä oon jo jonkin aikaa miettinyt, että milloin pitäisi vaihtaa vaunukoppa ratasosaan. Poika mahtuu ja viihtyy vielä hyvin kopassa, joten en ajatellut asialla olevan kiire. Tänään kävelyllä ihmettelin, kun vaunuverhon yläreuna alkoi heilua. Kurkkasin sisälle ja siellähän tuo poika istui ja yritti löytää kädensijaa noustakseen seisomaan! :eek:
Otettiin sitten ratasosa ja valjaat käyttöön heti tänään. :D
 
Me tehtiin nyt kaupat matkarattaista käytettynä kun tajuttiin että kesän autoreissuilla nuo Emmaljungat vie turhan paljon tilaa kun tavaraa on muutenkin paljon ja koirankin pitäisi mahtua kyytiin.Onhan ne muutenkin kauppareissukäyttöön näppärämmät.Varmasti silti tuolla meidän metsäpoluilla on myös näille vanhoille ilmakumirenkaille käyttöä jatkossakin. :)
 
Heh, meillä kävi eilen illalla samantyyppinen tilanne kuin Autumn daydreamilla. Laitoin tytön pinnasänkyyn nukkumaan, no se keksikin kääntyä mahalleen. Hetken päästä otti kiinni laidasta ja yritti pungertaa siitä yli! Mies oli nukuttamassa esikoista eikä auttanut muu kun pyytää se hätiin ja laskettiin pohjaa alemmas. Valjaat rattaissa on ollu jo pitkään käytössä, ei tuo neiti siellä muuten pysyisi.
 
meillä on ollu kans jo pitkään rattaat käytössä. ei toi poika kyl vieläkään osaa niissä istua, vaan aina täytyy olla hiukan makuuasennossa. muuten kyllä on istunu jo jonkun aikaa tosi hienosti
 
Huomasitteko tätä uutta turvaistuintestiä? Nuo reputtaneet olivat minulle täysin tuntemattomia merkkejä.

On muuten harvinaisen huono kuvituskuva Hesarilta, kun tekstissä kuitenkin sanotaan, että alle kolmevuotias matkustaa turvallisimmin selkä menosuuntaan.. :sad001

c7e439b078b8a79f91aaa0029ba4a218
 
Ei ollu mullekaan tuttuja noi reputtaneet turvaistuimet. Ja meidän kumpaakaan istuinta ei löytynyt testistä.
 
Mua vähän häiritsee tuossa testeissä se, että osa arvosanasta tulee (mun käsittääkseni) myös ulkonäöstä ja muista ei turvallisuuteen liittyvistä asioista.
 
Ymmärtääkseni varsinaisesti ulkonäkö ei vaikuta, mutta helppokäyttöisyys, materiaalien laatu ja puhdistettavuus kyllä joo. Mutta jossain määrin nekin on mielestäni tärkeitä asioita, vaikka turvallisuus luonnollisesti se tärkein.
 
Takaisin
Top