Oletko töissä tai opiskeletko?

Töissä ja työn ohessa amk-opintoja. Äitiysloman sijaisuutta tehnyt ja luvattu elokuusta jatkoa hoitovapaan sijaistamiseen.
 
Töissä. Yövuorojen teko vaan hieman mietityttää, miten niitä jaksaa tehdä jatkossa.
 
Olen ollut samassa työpaikassa teollisuuden parissa v. 2014 alkaen. Ensin määräaikaisena ja nyt pari vuotta vakituisena.
 
Töissä, samassa paikassa ollut viimeiset 7 vuotta. Olin reilun vuoden äitiysvapaalla ja palasin taas töihin viime syksynä.
 
Valmistuin loppuvuodesta sairaanhoitajaksi, jonka jälkeen oon ollu lasten kanssa kotona. Tarkotus oli syksyllä hakea töitä, mutta nyt ylläri plussa pistää vauhtia työnhakuun ja toivottavasti heinäkuun loppuun mennessä löydän pääsääntöisesti päivätyötä.
 
Töissä. Yövuorojen teko vaan hieman mietityttää, miten niitä jaksaa tehdä jatkossa.
Mulla myös vähän yövuorot mietityttää. Ne on jo ennestään ollut tosi kuormittavia ja aiheuttanu pahoja uniongelmia, niin mitenhän terveellistä mahtaa olla kropalle raskaana.
 
Joo, mietitytti jo yritysvaiheessa ja vielä enemmän nyt. Perustettiin yritys 3 kk sitten kahden yhtiökumppanin kanssa. Nyt on tuotteen eka testierä tehty ja todettu, että homma toimii. Eli seuraavaksi pitäis löytää eka asiakas/yhteistyökumppani, mikä tarkoittaisi tuotannon kasvattamista ym., mikä olisi siis minun vastuulla. Ja sitten kohta pitääkin kertoa kumppaneille, että meidän tarttee löytää uusi työntekijä ja kouluttaa hänet, koska mulle tulee vauva. Eli meidän täytyy löytää sitä varten rahoitus. Hirvittää jo etukäteen tuo keskustelu..

Eli todella huono ajoitus on, mutta toisaalta en suostunut siirtämään vauvaprojektia myöhemmäksi jo ikänikin takia (kohta 34v). Kumppanit on molemmat miehiä ja heillä on jo lapsia.

Tsemppiä keskusteluun! Varmasti kumppanisi ymmärtävät tilanteen, kun ovat molemmat itsekin perheellisiä :)

Täytyy varmaan vaan osata päästää irti tietyistä asioista toisten tieltä. Tähänastisen elämän isot asiat (kuten urakehitys) eivät vähennä merkitystään, mutta niiden ohi ajaa jotain vielä tärkeämpää. Uskon, että raskauden edetessä työjutut alkaa menettämään valta-asemaansa mielessä..
 
Minä olen tällä hetkellä vielä hoitovapaalla vakituisesta työpaikasta, heinäkuun kesälomalla ja heinä-elokuun vaihteessa palaan takaisin hommiin.

Kunnalla olen sote-puolella, en kuitenkaan hoivapuolen hommissa. Tulevaisuuden haaveissa siintää ehkä siirtyä yrittäjäksi yhdessä kollegan kanssa, mutta raskausajat olen tietoisesti halunnut viettää palkkatyössä äitiysloman helppouden vuoksi.
 
Äitiyslomalla joulukuusta lähtien. Ja äitiysloman jälkeen jatkan hoitovapaalla mutta käyn tekemässä satunnaisia vuoroja jos kroppa kestää:)
 
Kokopäivätöissä, ajoittain vähän hankalilla työajoilla, ja just olin suunnitellut ihan vaan "tossa sivussa" tekeväni opinnot loppuun ennen tätä ihanaa ylläriä... saa nähdä, miten jaksan ton syksyn. Pitää pitää prioriteetit mielessä. Opiskelu on se, joka saa odottaa, jos ei voimat riitä.
 
Kotosalla ollaan vielä elokuun alkuun, sitten palailen esikoisen hoitovapaalta töihin. Eipä sitä kauan ehdi ollakaan, kun äippäloma osuu alkavaksi uutenavuotena :)
 
Töissä myös. Nykyisessä paikassa olen ollut jo 9 vuotta. Luulen ettei työkaverit enää osaa odottaa tätä uutista multa...
 
Töissä olen. Nykyisessä työpaikassa ollut 3 vuotta. Varmaan osaavat odottaa näitä uutisia, kun tietävät vuodentakaisesta tuulimunastakin. Toki ajattelin vasta ultran jälkeen kertoa, kun tiedän onko siellä ketään.:smiley-bounce012
 
Mulla myös vähän yövuorot mietityttää. Ne on jo ennestään ollut tosi kuormittavia ja aiheuttanu pahoja uniongelmia, niin mitenhän terveellistä mahtaa olla kropalle raskaana.

Mä tein esikoista odottaessani kolmivuorotyötä, ja silloin jäin about 20 viikon kohdalla pois yövuoroista (työterveyslääkärin lausunnolla). Tykkäsin yövuoroista, ei vaan palautuminen toiminut enää yhtään ja olin muutenkin 24/7 todella väsynyt, joten oli paras ratkaisu. Kannattaa olla ajoissa yhteydessä esim. työterveyteen tai jutella asiasta neuvolassa, eihän se valvominen terveellistä ole.
 
Mä olen opiskelija, ja ehdin tehdä opintoja vain vuoden ennenkuin jäin esikoisesta äippälomalle, ja nyt syksyllä palaan takaisin kouluun, jota ehdin sen puoli vuotta taas suorittaa. Vielä jää sitten ainakin vuosi opintoja jäljelle, joten menee about ikuisuus että pääsen oikeesti töihin ja tienaamaan :inpain: Tosin en usko että jaksan seuraavan lapsen kanssa olla kotona yli vuotta...
 
Takaisin
Top