Oletko synnyttänyt sektion jälkeen alateitse?

Aiarana

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Oletko synnyttänyt sektion jälkeen alateitse? Miten meni? Kuinka pitkä aika oli sektion ja alatiesynnytyksen välillä?

Mies haluaa toisen lapsen, mutta olen synnyttänyt yhden lapsen sektiolla. Uutta sektiota en halua, ainakaan siten, että heti raskautta suunnitellessa on tieto, että joutuu synnyttämään sektiolla. Gynekologin mukaan kohtuni supistusten kesto selviää raskaana ollessa ja kohdun kasvaessa, eli etukäteen ei voi tietää synnytystapaa.
 
Omakohtaista kokemusta ei ole mutta äitini on synnyttänyt sektion jälkeen kaksi lasta alateitse. Sektion jälkeen 1v3kk oli seuraava synnytys.

Ystäväni on myös synnyttänyt esikoisensa sektiolla ja toisen alateitse. Ikäeroa lapsilla on aika tarkkaan 4vuotta.
 
Olen synnyttänyt kahden sektion jälkeen vielä alateitse, viimeisen sektion ja alatiesynnytyksen väli 1v 8kk.

Alatie synnytys oli nopea 5h, ja kovin kauaa eivät olisi antaneet edes rehkiä. Pitää kuitenkin muistaa että siellä on arpi. Toki itselläni on kaksi kertaa leikattu ja riski revetä on paljon suurempi kun kerran sektoidulla.

Nyt neljäs tulossa ja ajattelin edelleen tapella itseni alatiesynnyttäjäksi, sikäli kaikki puoltaa sen suhteen.
Lapsen koko, arven paksuus, lapsen asento yms.
 
Kiva kuulla että kahdenkin sektion jälkeen on vielä mahdollista synnyttää alateitse! Itselleni sanottiin että yhden jälkeen saa vielä synnyttää, mutta jos tulee toinen sektio sen jälkeen ei enää voi. Jouduitko tappelemaan paljonkin että pääsit synnyttämään alateitse?
 
Miten kohtua tutkitaan raskausaikana sektion jälkeen?

Minulla on muista syistä otettu magneettikuvat kohdusta, jossa näkyy, että sektiarven kohdalla kohtu on todella ohut. Otetaanko raskauden aikana uusia magneettikuvia?
 
Kiva kuulla että kahdenkin sektion jälkeen on vielä mahdollista synnyttää alateitse! Itselleni sanottiin että yhden jälkeen saa vielä synnyttää, mutta jos tulee toinen sektio sen jälkeen ei enää voi. Jouduitko tappelemaan paljonkin että pääsit synnyttämään alateitse?

Jouduin, onneksi eteeni tuli kokenut lääkäri, joka yhden sektioni oli yön tunteina hoidellut. Eli taisin käydä kahdella lääkärillä ennen kun pääsin pelkopolin kautta tälle "tutulle".
Silloin se oli niin selvää ja oma pää rohkeutta täynnä että selviän. Nyt odotan neljättä ja oon ihan kauhuissani tulevasta synnytyksestä, ihan siis sama kumpi se on, Alatie mielummin mutta kun pelottaa! :sad001
Mutta pelkopolille juttelemaan ja nyt vaan odotellaan lokakuista rauhassa :Heartred
 
Miten kohtua tutkitaan raskausaikana sektion jälkeen?

Minulla on muista syistä otettu magneettikuvat kohdusta, jossa näkyy, että sektiarven kohdalla kohtu on todella ohut. Otetaanko raskauden aikana uusia magneettikuvia?

Ainakaan täällä ei magneettikuviin pääse. Ihan ultralla pystyy arven kohdan mittaamaan. Mutta eipä siihen muita konsteja raskausaikana ole. Synnytyksessä sitten kohdunpainemittari joka vaatii kalvojen puhkaisun ellei ne mene ennen sitä luonnostaan :)
 
Takaisin
Top